Finský pilot Mercedesu Valtteri Bottas porovnává ze svého pohledu letošní a loňskou sezonu. Co se u něj změnilo?
Pro Valtteriho Bottase byla sezona 2019 do značné míry přelomová. Finský jezdec potřeboval po nevydařeném ročníku 2018 získat zpět ztracenou půdu pod nohama. Jeho týmový parťák Lewis Hamilton totiž dokázal ve zmíněném roce s osmičkou na konci získat mistrovský titul, kdežto Bottas neslavil ani jedno vítězství.
Rodák z Nastoly byl proto před letoškem podroben zvýšenému očekávání. Bylo jasné, že pokud chce s mistrovskou stájí zůstat i nadále, tak musí přidat. Povedlo se. Finský jezdec vstoupil do sezony 2019 pravou nohou, když dokázal zvítězit hned v úvodním závodě, který se jel již tradičně v australském Melbourne. To ale nebylo všechno. Další triumf přidal Valtteri po heroickém výkonu v Baku. Tehdy se začalo nahlas hovořit o jeho mistrovských ambicích.
Z těch ale nakonec sešlo. Třicetiletý jezdec se totiž postupně začal trápit. Asi nejhorší období zažil kolem letní přestávky. Toho času se zdál být téměř jistým jeho konec u Stříbrných šípů. Nahradit ho měl talentovaný Esteban Ocon, který v té době patřil do jezdecké akademie Mercedesu.
Věci nicméně postupně nabraly docela jiný směr. Smlouva s Bottasem byla o rok prodloužena, přičemž Ocon zamířil do Renaultu, kde nahradí pro ročník 2020 Nica Hulkenberga.
Fin své výkony po matných závodech zase pozvednul i to nejspíš hrálo v prodloužení vzájemné spolupráce s Mercedesem svoji roli. „Myslím si, že letošek byl důležitý. Pokud bych měl letos stejnou sezonu, jako byla ta v roce 2018, tak si nemyslím, že by se mnou chtěl tým pokračovat. Takto to ve Formuli 1 zkrátka chodí,“ říká Valtteri.
„V porovnání s minulém rokem je moje mentální rozpoložení úplně odlišné. Loni jsem si závody neužíval. Poslední měsíc sezony se mi zdál jako věčnost. Doslova jsem odpočítával dny a těšil se na konec toho všeho, abych se mohl zase dát do pohody."
„Tenhle rok jsem se do našeho sportu znovu zamiloval. Bylo tam mnohem víc zábavy. Doufám, že to takhle bude pokračovat i v budoucnu,“ dodává pilot Mercedesu.
Ten nakonec skončil v konečném hodnocení šampionátu jezdců na druhém místě. Podaří se mu udělat poslední krok k vysněnému triumfu?
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.