Finský pilot Mercedesu Valtteri Bottas porovnává ze svého pohledu letošní a loňskou sezonu. Co se u něj změnilo?
Pro Valtteriho Bottase byla sezona 2019 do značné míry přelomová. Finský jezdec potřeboval po nevydařeném ročníku 2018 získat zpět ztracenou půdu pod nohama. Jeho týmový parťák Lewis Hamilton totiž dokázal ve zmíněném roce s osmičkou na konci získat mistrovský titul, kdežto Bottas neslavil ani jedno vítězství.
Rodák z Nastoly byl proto před letoškem podroben zvýšenému očekávání. Bylo jasné, že pokud chce s mistrovskou stájí zůstat i nadále, tak musí přidat. Povedlo se. Finský jezdec vstoupil do sezony 2019 pravou nohou, když dokázal zvítězit hned v úvodním závodě, který se jel již tradičně v australském Melbourne. To ale nebylo všechno. Další triumf přidal Valtteri po heroickém výkonu v Baku. Tehdy se začalo nahlas hovořit o jeho mistrovských ambicích.
Z těch ale nakonec sešlo. Třicetiletý jezdec se totiž postupně začal trápit. Asi nejhorší období zažil kolem letní přestávky. Toho času se zdál být téměř jistým jeho konec u Stříbrných šípů. Nahradit ho měl talentovaný Esteban Ocon, který v té době patřil do jezdecké akademie Mercedesu.
Věci nicméně postupně nabraly docela jiný směr. Smlouva s Bottasem byla o rok prodloužena, přičemž Ocon zamířil do Renaultu, kde nahradí pro ročník 2020 Nica Hulkenberga.
Fin své výkony po matných závodech zase pozvednul i to nejspíš hrálo v prodloužení vzájemné spolupráce s Mercedesem svoji roli. „Myslím si, že letošek byl důležitý. Pokud bych měl letos stejnou sezonu, jako byla ta v roce 2018, tak si nemyslím, že by se mnou chtěl tým pokračovat. Takto to ve Formuli 1 zkrátka chodí,“ říká Valtteri.
„V porovnání s minulém rokem je moje mentální rozpoložení úplně odlišné. Loni jsem si závody neužíval. Poslední měsíc sezony se mi zdál jako věčnost. Doslova jsem odpočítával dny a těšil se na konec toho všeho, abych se mohl zase dát do pohody."
„Tenhle rok jsem se do našeho sportu znovu zamiloval. Bylo tam mnohem víc zábavy. Doufám, že to takhle bude pokračovat i v budoucnu,“ dodává pilot Mercedesu.
Ten nakonec skončil v konečném hodnocení šampionátu jezdců na druhém místě. Podaří se mu udělat poslední krok k vysněnému triumfu?
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.