Daniil Kvjat je se svoji letošní sezonou spokojený. Myslí si, že to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1.
Daniil Kvjat se za svou letošní sezonou ohlíží s radostí. Podle něj to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1. Pětadvacetiletý rodák z Ufy skončil v celkovém pořadí šampionátu na třináctém místě. Stačilo mu k tomu 37 nasbíraných bodů. Nejlépe si letos vedl v Německu, kde získal díky třetímu místu pódium. Pro STR to byla první bedna po dlouhých letech.
Zajímavostí je, že ruský jezdec vystřídal během tohoto ročníku hned dva týmové kolegy. Sezonu začal vedle Alexe Albona, který byl následně povýšen do Red Bullu, načež zamířil na jeho místo Pierre Gasly. Chvíli se přitom spekulovalo, zda to nebude právě Kvjat, kdo dostane pozvánku k Rudým býkům. Nestalo se.
Kvjat je i tak s letošními výkony spokojen. „Upřímně? Myslím, že to letos byla jedna z mých nejlepších sezon ve Formuli 1, takže jsem spokojený a celkem šťastný. „Jsou závody, které vám vyjdou, jiné zase naopak ne. Střed pole je opravdu těsný, takže každá, byť jen sebemenší chyba vás může připravit o možnost na dobrý výsledek. Mně se to takhle stalo letos v Brazílii. Naštěstí to tam z hlediska týmu zachránil Pierre. Ale tak už to v tomhle sportu bývá. Myslím, že jsem jezdil ve srovnání s mými posledními lety v F1 lépe,“ praví Rus.
Juniorka Red Bullu bojovala až do konce šampionátu o páté místo v Poháru konstruktérů, což byl pro malý tým jeden z nejlepších výsledků, v jeho stále ještě docela mladé historii.
„Pro náš tým to byl skvělý rok. Bylo fajn bojovat o tak vysokou pozici v Poháru konstruktérů. Byl to asi jeden z nejsilnějších ročníků za poslední dobu. Jsem moc rád, že jsem mohl být součástí tohoto týmu,“ líčí Kvjat.
Dodejme, že Toro Rosso se pro následující sezonu přejmenuje na Alpha Tauri. Datum představení nového stroje plánuje tým Franze Tosta na 14. února 2020.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.