Daniil Kvjat je se svoji letošní sezonou spokojený. Myslí si, že to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1.
Daniil Kvjat se za svou letošní sezonou ohlíží s radostí. Podle něj to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1. Pětadvacetiletý rodák z Ufy skončil v celkovém pořadí šampionátu na třináctém místě. Stačilo mu k tomu 37 nasbíraných bodů. Nejlépe si letos vedl v Německu, kde získal díky třetímu místu pódium. Pro STR to byla první bedna po dlouhých letech.
Zajímavostí je, že ruský jezdec vystřídal během tohoto ročníku hned dva týmové kolegy. Sezonu začal vedle Alexe Albona, který byl následně povýšen do Red Bullu, načež zamířil na jeho místo Pierre Gasly. Chvíli se přitom spekulovalo, zda to nebude právě Kvjat, kdo dostane pozvánku k Rudým býkům. Nestalo se.
Kvjat je i tak s letošními výkony spokojen. „Upřímně? Myslím, že to letos byla jedna z mých nejlepších sezon ve Formuli 1, takže jsem spokojený a celkem šťastný. „Jsou závody, které vám vyjdou, jiné zase naopak ne. Střed pole je opravdu těsný, takže každá, byť jen sebemenší chyba vás může připravit o možnost na dobrý výsledek. Mně se to takhle stalo letos v Brazílii. Naštěstí to tam z hlediska týmu zachránil Pierre. Ale tak už to v tomhle sportu bývá. Myslím, že jsem jezdil ve srovnání s mými posledními lety v F1 lépe,“ praví Rus.
Juniorka Red Bullu bojovala až do konce šampionátu o páté místo v Poháru konstruktérů, což byl pro malý tým jeden z nejlepších výsledků, v jeho stále ještě docela mladé historii.
„Pro náš tým to byl skvělý rok. Bylo fajn bojovat o tak vysokou pozici v Poháru konstruktérů. Byl to asi jeden z nejsilnějších ročníků za poslední dobu. Jsem moc rád, že jsem mohl být součástí tohoto týmu,“ líčí Kvjat.
Dodejme, že Toro Rosso se pro následující sezonu přejmenuje na Alpha Tauri. Datum představení nového stroje plánuje tým Franze Tosta na 14. února 2020.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.