Daniil Kvjat je se svoji letošní sezonou spokojený. Myslí si, že to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1.
Daniil Kvjat se za svou letošní sezonou ohlíží s radostí. Podle něj to byl jeden z jeho nejlepších ročníků ve Formuli 1. Pětadvacetiletý rodák z Ufy skončil v celkovém pořadí šampionátu na třináctém místě. Stačilo mu k tomu 37 nasbíraných bodů. Nejlépe si letos vedl v Německu, kde získal díky třetímu místu pódium. Pro STR to byla první bedna po dlouhých letech.
Zajímavostí je, že ruský jezdec vystřídal během tohoto ročníku hned dva týmové kolegy. Sezonu začal vedle Alexe Albona, který byl následně povýšen do Red Bullu, načež zamířil na jeho místo Pierre Gasly. Chvíli se přitom spekulovalo, zda to nebude právě Kvjat, kdo dostane pozvánku k Rudým býkům. Nestalo se.
Kvjat je i tak s letošními výkony spokojen. „Upřímně? Myslím, že to letos byla jedna z mých nejlepších sezon ve Formuli 1, takže jsem spokojený a celkem šťastný. „Jsou závody, které vám vyjdou, jiné zase naopak ne. Střed pole je opravdu těsný, takže každá, byť jen sebemenší chyba vás může připravit o možnost na dobrý výsledek. Mně se to takhle stalo letos v Brazílii. Naštěstí to tam z hlediska týmu zachránil Pierre. Ale tak už to v tomhle sportu bývá. Myslím, že jsem jezdil ve srovnání s mými posledními lety v F1 lépe,“ praví Rus.
Juniorka Red Bullu bojovala až do konce šampionátu o páté místo v Poháru konstruktérů, což byl pro malý tým jeden z nejlepších výsledků, v jeho stále ještě docela mladé historii.
„Pro náš tým to byl skvělý rok. Bylo fajn bojovat o tak vysokou pozici v Poháru konstruktérů. Byl to asi jeden z nejsilnějších ročníků za poslední dobu. Jsem moc rád, že jsem mohl být součástí tohoto týmu,“ líčí Kvjat.
Dodejme, že Toro Rosso se pro následující sezonu přejmenuje na Alpha Tauri. Datum představení nového stroje plánuje tým Franze Tosta na 14. února 2020.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.