Jak si vedli piloti v rámci vnitrotýmových duelů během letošní sezóny? Porovnáme si jejich výkony v kvalifikaci i v závodech, kde kromě celkového počtu bodů zohledníme také počet nedokončených podniků.
U mistrovského týmu třetí rok po sobě předčil Lewis Hamilton, jenž si dojel celkově už pro svůj šestý titul, přičemž nasbíral rekordních 413 bodů. Valtteri Bottas uspěl jen v třetině kvalifikací a pro Stříbrné šípy vyjel 79 % toho, co jeho britský týmový kolega. Dva závody ale nedokončil - v Německu po vlastní chybě svůj vůz za mokra rozbil v 1. zatáčce, v Brazílii jej zradil motor.
FerrariNováček v týmu Charles Leclerc se vyznamenal: i když Scuderia zpočátku v závodech upřednostňovala Sebastiana Vettela, přesto nasbíral o 24 mistrovských bodů více. Devětkrát sice dojel až za svým zkušenějším týmovým kolegou, v kvalifikacích bylo skóre opačné: 12:9!
Red BullU rakouské stáje i její juniorky Toro Rosso nám situaci zkomplikovala letní výměna Alexandera Albona s Pierrem Gaslym. Ten původně začínal v A-týmu, Max Verstappen jej ale jasně válcoval a Francouz nepodával dobré výkony - na body v kvalifikacích i v závodech prohrával jasně 1:11.
Helmut Marko zasáhl a od Belgie místo něj přišel Albon. Ten si sice v kvalifikacích taky moc neškrtl, nicméně Holanďanovi byl mnohem blíže a ve 4 z 9 závodů skončil před ním. Nutno ovšem dodat, že Verstappen v Spa ani v Suzuce cíl po kolizích s Räikkönenem a Leclercem neviděl.
McLarenU pilotu této britské stáje byla situace poměrně vyrovnaná - v kvalifikacích nakonec uspěl nováček Lando Norris, v neděli býval obvykle lepší Carlos Sainz, jenž odjel již svou pátou sezónu v F1. Pro svého zaměstnavatele získal téměř dvojnásobek bodů, britský mladík ale větší smůlu, své pozice občas navíc přenechával soupeřům až moc snadno.
RenaultNico Hülkenberg pro francouzskou stáj býval klíčovým pilotem, po sezóně vedle Daniela Ricciarda je ale bez místa. Ten jej jasně předčil jak v kvalifikacích (14:7), tak i v závodech, v nichž vybojoval o 17 bodů více, přestože jich nedokončil dvakrát více - jinak mohlo i to nedělní skóre vypadat podobně jako to sobotní.
Toro RossoJak jsem již zmínil, italskou stáj si kvůli letnímu přesunu rozdělíme na dvě části: v té první měl sice Daniil Kvjat nad nováčkem Albonem v závodech mírně navrch, kvalifikace skončily nicméně remízou 6:6, a tak po přestávce zamířil k Red Bull právě thajský jezdec.
Zpět naopak putoval Gasly, kterému tento tah pomohl. Ve zbylých 9 podnicích získal třikrát více bodů než Kvjat (32:10), jasně lepší (7:2) byl i v kvalifikacích, čímž se v F1 zachránil.
Racing PointV loni zachráněné stáji Lawrencem Strollem kraluje Sergio Pérez, syn kanadského miliardáře na něj jasně ztrácí v kvalifikacích (3:18) i v mistrovských bodech, kterých nezískal ani polovinu (21:52). Nabízí se tak otázka, zda bychom se s Lancem v F1 setkávali i nadále, nebýt peněz svého otce. Jeho nejsvětlejším okamžikem byla deštivá Velká cena Německa, v níž po mnoha nehodách skončil čtvrtý, čímž si zajistil 12 ze svých 21 letošních bodů.
Alfa RomeoKimi Räikkönen před sezónou přišel z Ferrari, u švýcarské stáje po jeho boku nasadili Antonia Giovinazziho, jenž se ale neprosadil tak, jako předchůdce Leclerc. Zkušenější Fin byl lepší v kvalifikacích (12:9), ještě výrazněji získával v závodech: v 17 z 21 podniků dojel před mladým Italem a na své konto si připsal třikrát více bodů.
HaasU Haasu se jako lepší prokázal Kevin Magnussen. V kvalifikacích má úspěšnou bilanci 13:8, závodech nasbíral 20 bodů, zatímco Romain Grosjean pouze 8. Francouz ale nedokončil 7 velkých cen, zatímco Dán pouze dvě.
WilliamsRobert Kubica sice vybojoval jediný bod svého týmu v letošní sezóně, na nováčka Gerogea Russella jinak po všech stránkách ztrácel. Jako jediný ze všech pilotů neuspěl v kvalifikacích ani jednou a v závodech dojel před mladým Britem jen 4krát z celkových 21 velkých cen - jeho návrat do F1 tedy moc úspěšný nebyl. Stáj z Grove mu svou konkurenceschopností moc nepomohla, když po nejhorší sezóně ve své historii obsadila opět poslední pozici v šampionátu konstruktérů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.