Jak si vedli piloti v rámci vnitrotýmových duelů během letošní sezóny? Porovnáme si jejich výkony v kvalifikaci i v závodech, kde kromě celkového počtu bodů zohledníme také počet nedokončených podniků.
U mistrovského týmu třetí rok po sobě předčil Lewis Hamilton, jenž si dojel celkově už pro svůj šestý titul, přičemž nasbíral rekordních 413 bodů. Valtteri Bottas uspěl jen v třetině kvalifikací a pro Stříbrné šípy vyjel 79 % toho, co jeho britský týmový kolega. Dva závody ale nedokončil - v Německu po vlastní chybě svůj vůz za mokra rozbil v 1. zatáčce, v Brazílii jej zradil motor.
FerrariNováček v týmu Charles Leclerc se vyznamenal: i když Scuderia zpočátku v závodech upřednostňovala Sebastiana Vettela, přesto nasbíral o 24 mistrovských bodů více. Devětkrát sice dojel až za svým zkušenějším týmovým kolegou, v kvalifikacích bylo skóre opačné: 12:9!
Red BullU rakouské stáje i její juniorky Toro Rosso nám situaci zkomplikovala letní výměna Alexandera Albona s Pierrem Gaslym. Ten původně začínal v A-týmu, Max Verstappen jej ale jasně válcoval a Francouz nepodával dobré výkony - na body v kvalifikacích i v závodech prohrával jasně 1:11.
Helmut Marko zasáhl a od Belgie místo něj přišel Albon. Ten si sice v kvalifikacích taky moc neškrtl, nicméně Holanďanovi byl mnohem blíže a ve 4 z 9 závodů skončil před ním. Nutno ovšem dodat, že Verstappen v Spa ani v Suzuce cíl po kolizích s Räikkönenem a Leclercem neviděl.
McLarenU pilotu této britské stáje byla situace poměrně vyrovnaná - v kvalifikacích nakonec uspěl nováček Lando Norris, v neděli býval obvykle lepší Carlos Sainz, jenž odjel již svou pátou sezónu v F1. Pro svého zaměstnavatele získal téměř dvojnásobek bodů, britský mladík ale větší smůlu, své pozice občas navíc přenechával soupeřům až moc snadno.
RenaultNico Hülkenberg pro francouzskou stáj býval klíčovým pilotem, po sezóně vedle Daniela Ricciarda je ale bez místa. Ten jej jasně předčil jak v kvalifikacích (14:7), tak i v závodech, v nichž vybojoval o 17 bodů více, přestože jich nedokončil dvakrát více - jinak mohlo i to nedělní skóre vypadat podobně jako to sobotní.
Toro RossoJak jsem již zmínil, italskou stáj si kvůli letnímu přesunu rozdělíme na dvě části: v té první měl sice Daniil Kvjat nad nováčkem Albonem v závodech mírně navrch, kvalifikace skončily nicméně remízou 6:6, a tak po přestávce zamířil k Red Bull právě thajský jezdec.
Zpět naopak putoval Gasly, kterému tento tah pomohl. Ve zbylých 9 podnicích získal třikrát více bodů než Kvjat (32:10), jasně lepší (7:2) byl i v kvalifikacích, čímž se v F1 zachránil.
Racing PointV loni zachráněné stáji Lawrencem Strollem kraluje Sergio Pérez, syn kanadského miliardáře na něj jasně ztrácí v kvalifikacích (3:18) i v mistrovských bodech, kterých nezískal ani polovinu (21:52). Nabízí se tak otázka, zda bychom se s Lancem v F1 setkávali i nadále, nebýt peněz svého otce. Jeho nejsvětlejším okamžikem byla deštivá Velká cena Německa, v níž po mnoha nehodách skončil čtvrtý, čímž si zajistil 12 ze svých 21 letošních bodů.
Alfa RomeoKimi Räikkönen před sezónou přišel z Ferrari, u švýcarské stáje po jeho boku nasadili Antonia Giovinazziho, jenž se ale neprosadil tak, jako předchůdce Leclerc. Zkušenější Fin byl lepší v kvalifikacích (12:9), ještě výrazněji získával v závodech: v 17 z 21 podniků dojel před mladým Italem a na své konto si připsal třikrát více bodů.
HaasU Haasu se jako lepší prokázal Kevin Magnussen. V kvalifikacích má úspěšnou bilanci 13:8, závodech nasbíral 20 bodů, zatímco Romain Grosjean pouze 8. Francouz ale nedokončil 7 velkých cen, zatímco Dán pouze dvě.
WilliamsRobert Kubica sice vybojoval jediný bod svého týmu v letošní sezóně, na nováčka Gerogea Russella jinak po všech stránkách ztrácel. Jako jediný ze všech pilotů neuspěl v kvalifikacích ani jednou a v závodech dojel před mladým Britem jen 4krát z celkových 21 velkých cen - jeho návrat do F1 tedy moc úspěšný nebyl. Stáj z Grove mu svou konkurenceschopností moc nepomohla, když po nejhorší sezóně ve své historii obsadila opět poslední pozici v šampionátu konstruktérů.
Lando Norris vstupuje do roku 2025 s mnohem větší sebedůvěrou než v minulém roce. Po náročném souboji s Maxem Verstappenem, který mu přinesl cenné zkušenosti, čelil také přehnané kritice. V letošní sezóně se od něj očekává další zlepšení, přičemž v rozhovorech opakovaně zdůraznil důležitost své psychické pohody, která byla v minulosti často diskutována.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.