Jak si vedli piloti v rámci vnitrotýmových duelů během letošní sezóny? Porovnáme si jejich výkony v kvalifikaci i v závodech, kde kromě celkového počtu bodů zohledníme také počet nedokončených podniků.
U mistrovského týmu třetí rok po sobě předčil Lewis Hamilton, jenž si dojel celkově už pro svůj šestý titul, přičemž nasbíral rekordních 413 bodů. Valtteri Bottas uspěl jen v třetině kvalifikací a pro Stříbrné šípy vyjel 79 % toho, co jeho britský týmový kolega. Dva závody ale nedokončil - v Německu po vlastní chybě svůj vůz za mokra rozbil v 1. zatáčce, v Brazílii jej zradil motor.
FerrariNováček v týmu Charles Leclerc se vyznamenal: i když Scuderia zpočátku v závodech upřednostňovala Sebastiana Vettela, přesto nasbíral o 24 mistrovských bodů více. Devětkrát sice dojel až za svým zkušenějším týmovým kolegou, v kvalifikacích bylo skóre opačné: 12:9!
Red BullU rakouské stáje i její juniorky Toro Rosso nám situaci zkomplikovala letní výměna Alexandera Albona s Pierrem Gaslym. Ten původně začínal v A-týmu, Max Verstappen jej ale jasně válcoval a Francouz nepodával dobré výkony - na body v kvalifikacích i v závodech prohrával jasně 1:11.
Helmut Marko zasáhl a od Belgie místo něj přišel Albon. Ten si sice v kvalifikacích taky moc neškrtl, nicméně Holanďanovi byl mnohem blíže a ve 4 z 9 závodů skončil před ním. Nutno ovšem dodat, že Verstappen v Spa ani v Suzuce cíl po kolizích s Räikkönenem a Leclercem neviděl.
McLarenU pilotu této britské stáje byla situace poměrně vyrovnaná - v kvalifikacích nakonec uspěl nováček Lando Norris, v neděli býval obvykle lepší Carlos Sainz, jenž odjel již svou pátou sezónu v F1. Pro svého zaměstnavatele získal téměř dvojnásobek bodů, britský mladík ale větší smůlu, své pozice občas navíc přenechával soupeřům až moc snadno.
RenaultNico Hülkenberg pro francouzskou stáj býval klíčovým pilotem, po sezóně vedle Daniela Ricciarda je ale bez místa. Ten jej jasně předčil jak v kvalifikacích (14:7), tak i v závodech, v nichž vybojoval o 17 bodů více, přestože jich nedokončil dvakrát více - jinak mohlo i to nedělní skóre vypadat podobně jako to sobotní.
Toro RossoJak jsem již zmínil, italskou stáj si kvůli letnímu přesunu rozdělíme na dvě části: v té první měl sice Daniil Kvjat nad nováčkem Albonem v závodech mírně navrch, kvalifikace skončily nicméně remízou 6:6, a tak po přestávce zamířil k Red Bull právě thajský jezdec.
Zpět naopak putoval Gasly, kterému tento tah pomohl. Ve zbylých 9 podnicích získal třikrát více bodů než Kvjat (32:10), jasně lepší (7:2) byl i v kvalifikacích, čímž se v F1 zachránil.
Racing PointV loni zachráněné stáji Lawrencem Strollem kraluje Sergio Pérez, syn kanadského miliardáře na něj jasně ztrácí v kvalifikacích (3:18) i v mistrovských bodech, kterých nezískal ani polovinu (21:52). Nabízí se tak otázka, zda bychom se s Lancem v F1 setkávali i nadále, nebýt peněz svého otce. Jeho nejsvětlejším okamžikem byla deštivá Velká cena Německa, v níž po mnoha nehodách skončil čtvrtý, čímž si zajistil 12 ze svých 21 letošních bodů.
Alfa RomeoKimi Räikkönen před sezónou přišel z Ferrari, u švýcarské stáje po jeho boku nasadili Antonia Giovinazziho, jenž se ale neprosadil tak, jako předchůdce Leclerc. Zkušenější Fin byl lepší v kvalifikacích (12:9), ještě výrazněji získával v závodech: v 17 z 21 podniků dojel před mladým Italem a na své konto si připsal třikrát více bodů.
HaasU Haasu se jako lepší prokázal Kevin Magnussen. V kvalifikacích má úspěšnou bilanci 13:8, závodech nasbíral 20 bodů, zatímco Romain Grosjean pouze 8. Francouz ale nedokončil 7 velkých cen, zatímco Dán pouze dvě.
WilliamsRobert Kubica sice vybojoval jediný bod svého týmu v letošní sezóně, na nováčka Gerogea Russella jinak po všech stránkách ztrácel. Jako jediný ze všech pilotů neuspěl v kvalifikacích ani jednou a v závodech dojel před mladým Britem jen 4krát z celkových 21 velkých cen - jeho návrat do F1 tedy moc úspěšný nebyl. Stáj z Grove mu svou konkurenceschopností moc nepomohla, když po nejhorší sezóně ve své historii obsadila opět poslední pozici v šampionátu konstruktérů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.