Jak si vedli piloti v rámci vnitrotýmových duelů během letošní sezóny? Porovnáme si jejich výkony v kvalifikaci i v závodech, kde kromě celkového počtu bodů zohledníme také počet nedokončených podniků.
U mistrovského týmu třetí rok po sobě předčil Lewis Hamilton, jenž si dojel celkově už pro svůj šestý titul, přičemž nasbíral rekordních 413 bodů. Valtteri Bottas uspěl jen v třetině kvalifikací a pro Stříbrné šípy vyjel 79 % toho, co jeho britský týmový kolega. Dva závody ale nedokončil - v Německu po vlastní chybě svůj vůz za mokra rozbil v 1. zatáčce, v Brazílii jej zradil motor.
FerrariNováček v týmu Charles Leclerc se vyznamenal: i když Scuderia zpočátku v závodech upřednostňovala Sebastiana Vettela, přesto nasbíral o 24 mistrovských bodů více. Devětkrát sice dojel až za svým zkušenějším týmovým kolegou, v kvalifikacích bylo skóre opačné: 12:9!
Red BullU rakouské stáje i její juniorky Toro Rosso nám situaci zkomplikovala letní výměna Alexandera Albona s Pierrem Gaslym. Ten původně začínal v A-týmu, Max Verstappen jej ale jasně válcoval a Francouz nepodával dobré výkony - na body v kvalifikacích i v závodech prohrával jasně 1:11.
Helmut Marko zasáhl a od Belgie místo něj přišel Albon. Ten si sice v kvalifikacích taky moc neškrtl, nicméně Holanďanovi byl mnohem blíže a ve 4 z 9 závodů skončil před ním. Nutno ovšem dodat, že Verstappen v Spa ani v Suzuce cíl po kolizích s Räikkönenem a Leclercem neviděl.
McLarenU pilotu této britské stáje byla situace poměrně vyrovnaná - v kvalifikacích nakonec uspěl nováček Lando Norris, v neděli býval obvykle lepší Carlos Sainz, jenž odjel již svou pátou sezónu v F1. Pro svého zaměstnavatele získal téměř dvojnásobek bodů, britský mladík ale větší smůlu, své pozice občas navíc přenechával soupeřům až moc snadno.
RenaultNico Hülkenberg pro francouzskou stáj býval klíčovým pilotem, po sezóně vedle Daniela Ricciarda je ale bez místa. Ten jej jasně předčil jak v kvalifikacích (14:7), tak i v závodech, v nichž vybojoval o 17 bodů více, přestože jich nedokončil dvakrát více - jinak mohlo i to nedělní skóre vypadat podobně jako to sobotní.
Toro RossoJak jsem již zmínil, italskou stáj si kvůli letnímu přesunu rozdělíme na dvě části: v té první měl sice Daniil Kvjat nad nováčkem Albonem v závodech mírně navrch, kvalifikace skončily nicméně remízou 6:6, a tak po přestávce zamířil k Red Bull právě thajský jezdec.
Zpět naopak putoval Gasly, kterému tento tah pomohl. Ve zbylých 9 podnicích získal třikrát více bodů než Kvjat (32:10), jasně lepší (7:2) byl i v kvalifikacích, čímž se v F1 zachránil.
Racing PointV loni zachráněné stáji Lawrencem Strollem kraluje Sergio Pérez, syn kanadského miliardáře na něj jasně ztrácí v kvalifikacích (3:18) i v mistrovských bodech, kterých nezískal ani polovinu (21:52). Nabízí se tak otázka, zda bychom se s Lancem v F1 setkávali i nadále, nebýt peněz svého otce. Jeho nejsvětlejším okamžikem byla deštivá Velká cena Německa, v níž po mnoha nehodách skončil čtvrtý, čímž si zajistil 12 ze svých 21 letošních bodů.
Alfa RomeoKimi Räikkönen před sezónou přišel z Ferrari, u švýcarské stáje po jeho boku nasadili Antonia Giovinazziho, jenž se ale neprosadil tak, jako předchůdce Leclerc. Zkušenější Fin byl lepší v kvalifikacích (12:9), ještě výrazněji získával v závodech: v 17 z 21 podniků dojel před mladým Italem a na své konto si připsal třikrát více bodů.
HaasU Haasu se jako lepší prokázal Kevin Magnussen. V kvalifikacích má úspěšnou bilanci 13:8, závodech nasbíral 20 bodů, zatímco Romain Grosjean pouze 8. Francouz ale nedokončil 7 velkých cen, zatímco Dán pouze dvě.
WilliamsRobert Kubica sice vybojoval jediný bod svého týmu v letošní sezóně, na nováčka Gerogea Russella jinak po všech stránkách ztrácel. Jako jediný ze všech pilotů neuspěl v kvalifikacích ani jednou a v závodech dojel před mladým Britem jen 4krát z celkových 21 velkých cen - jeho návrat do F1 tedy moc úspěšný nebyl. Stáj z Grove mu svou konkurenceschopností moc nepomohla, když po nejhorší sezóně ve své historii obsadila opět poslední pozici v šampionátu konstruktérů.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.