Přinášíme vám výsledky další zajímavé ankety - tentokrát nejlepší piloty sezóny 2019 volili její hlavní aktéři: samotní piloti.
A stejně jako podle šéfů týmů si nejvíce cení schopností úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona z Mercedesu, druhá příčka připadla Maxovi Verstappenovi z Red Bullu a třetí Charlesovi Leclercovi z Ferrari.
Na dalších pozicích se již pořadí mění: čtvrté místo patří Carlosovi Sainzovi, Valtteri Bottas si pohoršit na páté místo. Výše končí Daniel Ricciardo (6.) i Lando Norris (7.), naopak Sebastiana Vettela (8.) piloti nepovažují za tak schopného, jako jejich šéfové.
Nováček Williamsu George Russell i tady skončil devátý, nově se v nejlepší desítce naopak objevil Pierre Gasly, jehož letos Red Bull před letní přestávkou přeřadil do Toro Rosso. Mezi nejlepšími naopak zcela chybí nováček roku Alexander Albon, oba jezdci Alfy Romeo, Haasu či Racing Pointu.
Piloti si navzájem udíleli body tak, jako tomu bývá v závodech (25-18-15- -12-10-8-6-4-2-1), přičemž si je mohli přidělit i sami sobě, což neudělali všichni z nich. Své hlasy však odevzdali pod podmínkou zachování anonymity.
Ankety se zúčastnilo těchto 15 jezdců: Alexander Albon, Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Robert Kubica, Daniil Kvjat, Kevin Magnussen, Lando Norris, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, George Russell, Carlos Sainz, Lance Stroll a Max Verstappen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.