Přinášíme vám výsledky další zajímavé ankety - tentokrát nejlepší piloty sezóny 2019 volili její hlavní aktéři: samotní piloti.
A stejně jako podle šéfů týmů si nejvíce cení schopností úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona z Mercedesu, druhá příčka připadla Maxovi Verstappenovi z Red Bullu a třetí Charlesovi Leclercovi z Ferrari.
Na dalších pozicích se již pořadí mění: čtvrté místo patří Carlosovi Sainzovi, Valtteri Bottas si pohoršit na páté místo. Výše končí Daniel Ricciardo (6.) i Lando Norris (7.), naopak Sebastiana Vettela (8.) piloti nepovažují za tak schopného, jako jejich šéfové.
Nováček Williamsu George Russell i tady skončil devátý, nově se v nejlepší desítce naopak objevil Pierre Gasly, jehož letos Red Bull před letní přestávkou přeřadil do Toro Rosso. Mezi nejlepšími naopak zcela chybí nováček roku Alexander Albon, oba jezdci Alfy Romeo, Haasu či Racing Pointu.
Piloti si navzájem udíleli body tak, jako tomu bývá v závodech (25-18-15- -12-10-8-6-4-2-1), přičemž si je mohli přidělit i sami sobě, což neudělali všichni z nich. Své hlasy však odevzdali pod podmínkou zachování anonymity.
Ankety se zúčastnilo těchto 15 jezdců: Alexander Albon, Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Robert Kubica, Daniil Kvjat, Kevin Magnussen, Lando Norris, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, George Russell, Carlos Sainz, Lance Stroll a Max Verstappen.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.