Novináři se zeptali Maxe Verstappena na možnost jeho přestupu k Leclercovi do Ferrari. Holanďan ji popřel. V případě partnerství s Hamiltonem už je ale otevřenější.
O budoucnosti Maxe Verstappena se vedou dlouhé diskuze. Jak by taky ne, když je mladý Holanďan považován za jedno z nejatraktivnějších zboží na jezdeckém trhu. Pro příští rok sice ještě má smlouvu s Red Bullem, ale jeho další kroky jsou velkou neznámou. Rakouská stáj chce Maxe udržet za každou cenu, Verstappen chce pro změnu za každou cenu vítězit. Je proto jasné, že budoucnost talentovaného jezdce bude do velké míry odvislá od formy Rudých býků.
Rodák ze země tulipánů je často spojován s Mercedesem. V úvahu může přicházet samozřejmě také Ferrari. Italská stáj však slovy svého současného prezidenta nedávno přiznala, že Verstappen si u ní svými prohlášeními o podvádění přivřel dveře. Jak na tato slova reaguje sám pilot?
Na to se jej zeptali redaktoři Ziggo sport. Verstappen si nemyslí, že je jeho přestup do Maranella reálný. Důvodem má být Charles Leclerc, který je mimochodem Maxovým velkým rivalem už od doby, kdy oba společně závodili na motokárách a v nižších formulových sériích.
„Nemyslím si, že k tomu dojde (přestupu do Ferrari). Podle mě byste neměli mít v týmu dva jezdce, kteří mohou být potenciálně týmovou jedničkou,“ říká. Při otázce na Lewise Hamiltona a Mercedes ovšem reaguje trochu jinak. Své partnerství s šestinásobným mistrem světa dopředu nevylučuje. Myslí si, že rozhodne to, co bude chtít samotný tým.
„Kdo ví? Já o možnosti být kolegou Hamiltona momentálně nepřemýšlím. Nakonec, vždy můžete mít na věc svůj názor, vždy si můžete myslet co chcete, ale je to tým, který rozhoduje. Uvidíme,“ líčí.
Verstappen se dále zmiňuje o tom, že práci, kterou odvádí Hamilton uznává. Brita vnímá jako jednoho z nejlepších pilotů Formule 1 v historii. Na druhou stranu však prý nesmíme zapomínat na to, jak silným balíkem Mercedes disponuje. Holanďan tvrdí, že v jeho voze by získalo mistrovský titul 60 procent současných pilotů.
„Je to hodně o autě, mám v sebe důvěru a myslím, že bych to na jeho místě dokázal také. Hamilton je bezpochyby jeden z nejlepších jezdců F1 všech dob, ale chci jen poukázat na to, jak dobrý Mercedes je. Podle mě by s jeho vozem získalo titul 60 procent jezdců,“ má jasno Verstappen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.