Novináři se zeptali Maxe Verstappena na možnost jeho přestupu k Leclercovi do Ferrari. Holanďan ji popřel. V případě partnerství s Hamiltonem už je ale otevřenější.
O budoucnosti Maxe Verstappena se vedou dlouhé diskuze. Jak by taky ne, když je mladý Holanďan považován za jedno z nejatraktivnějších zboží na jezdeckém trhu. Pro příští rok sice ještě má smlouvu s Red Bullem, ale jeho další kroky jsou velkou neznámou. Rakouská stáj chce Maxe udržet za každou cenu, Verstappen chce pro změnu za každou cenu vítězit. Je proto jasné, že budoucnost talentovaného jezdce bude do velké míry odvislá od formy Rudých býků.
Rodák ze země tulipánů je často spojován s Mercedesem. V úvahu může přicházet samozřejmě také Ferrari. Italská stáj však slovy svého současného prezidenta nedávno přiznala, že Verstappen si u ní svými prohlášeními o podvádění přivřel dveře. Jak na tato slova reaguje sám pilot?
Na to se jej zeptali redaktoři Ziggo sport. Verstappen si nemyslí, že je jeho přestup do Maranella reálný. Důvodem má být Charles Leclerc, který je mimochodem Maxovým velkým rivalem už od doby, kdy oba společně závodili na motokárách a v nižších formulových sériích.
„Nemyslím si, že k tomu dojde (přestupu do Ferrari). Podle mě byste neměli mít v týmu dva jezdce, kteří mohou být potenciálně týmovou jedničkou,“ říká. Při otázce na Lewise Hamiltona a Mercedes ovšem reaguje trochu jinak. Své partnerství s šestinásobným mistrem světa dopředu nevylučuje. Myslí si, že rozhodne to, co bude chtít samotný tým.
„Kdo ví? Já o možnosti být kolegou Hamiltona momentálně nepřemýšlím. Nakonec, vždy můžete mít na věc svůj názor, vždy si můžete myslet co chcete, ale je to tým, který rozhoduje. Uvidíme,“ líčí.
Verstappen se dále zmiňuje o tom, že práci, kterou odvádí Hamilton uznává. Brita vnímá jako jednoho z nejlepších pilotů Formule 1 v historii. Na druhou stranu však prý nesmíme zapomínat na to, jak silným balíkem Mercedes disponuje. Holanďan tvrdí, že v jeho voze by získalo mistrovský titul 60 procent současných pilotů.
„Je to hodně o autě, mám v sebe důvěru a myslím, že bych to na jeho místě dokázal také. Hamilton je bezpochyby jeden z nejlepších jezdců F1 všech dob, ale chci jen poukázat na to, jak dobrý Mercedes je. Podle mě by s jeho vozem získalo titul 60 procent jezdců,“ má jasno Verstappen.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.