V oficiálním hlasování šéfů týmů Formule 1 byl jako nejlepší pilot letošní sezóny zvolen Lewis Hamilton, jenž získal šestý titul mistra světa. Jak vypadá pořadí na za ním?
První příčky se proti loňsku nezměnily: Hamilton před Maxem Verstappenem. Jezdec Mercedesu ale obdržel při hlasování o 49 bodů méně, Holanďan jich naopak získal o sedm více.
Na třetí příčku postoupil z minulé šesté příčky Charles Leclerc, jenž nasbíral o 53 bodů více a zastínil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, který loni obsadil se 105 body bronzovou příčku.
Mezi ně se vměstnal druhý pilot Stříbrných šípů Valtteri Bottas. Fin je největším meziročním skokanem, když mu šéfové týmů udělili o 30 bodů více a tím ho poslali o čtyři místa výše.
Pátý jezdec sezóny 2018 Daniel Ricciardo spadl až na osmé místo, kolem něj jsou v druhé části desítky nejlepších tři nováčci a Carlos Sainz, jenž se v této statistice neprosadil. Z debutantů si šéfové týmů nejvíce váží Alexandera Albona, jemuž připsali 57 bodů - o dva více než sedmému Španělovi. Tabulku uzavírají George Russell z Williamsu a druhý pilot McLarenu Lando Norris.
Kdo nám proti loňsku chybí? Čtvrtý pilot loňského pořadí Fernando Alonso chystající se na Dakar, stárnoucí Kimi Räikkönen z Alfy Romeo, Nico Hülkenberg opouštějící Formuli 1 a Esteban Ocon, jenž se naopak po roční přestávce vrací na jeho místo k Renaultu.
Za týmy v anketě hlasovali: Cyril Abiteboul (Renault), Christian Horner (Red Bull), Andreas Seidl (McLaren), Günther Steiner (Haas), Otmar Szafnauer (Racing Point), Franz Tost (Toro Rosso), Frederic Vasseur (Alfa Romeo), Claire Williamsová (Williams) a Toto Wolff (Mercedes).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.