Ferrari jako první z týmů Formule 1 oznámilo, kdy světu ukáže svůj monopost pro příští sezónu. Jeho fanoušci se dočkají v únoru.
K prezentaci dojde 11. února v Maranellu, jak oznámil šéf Mattia Binotto během slavnostního obědu s novináři. Scuderia se tak stává prvním týmem, které oznámilo konkrétní datum.
A doufá, že zazáří nejen v předsezónních testech, tak i ve velkých cenách, a konečně porazí Mercedes. Letos před sezónou zajížděla nejrychlejší časy, v Austrálii však došlo k trpkému vystřízlivění, když na Stříbrné šípy znatelně ztrácela.
Binotto zároveň vysvětlil, že Ferrari mění svou strategii pro příští rok: auto ukáže v rané konfiguraci dříve než obvykle, poté se bude věnovat jeho dalšímu vývoji a úpravám před prvním testem.
Dojde i na pohonnou jednotku, pro kterou mj. chystá nové hlavy válců. "U motoru dojde k celkem významným změnám," naznačuje šéf Scuderie. Začátek roku bude mít každopádně nabitý: tři dny před prezentací nového vozu se s Pirelli ještě chystá na test 18" pneumatik v Jerezu.
"Auto představíme velmi brzy. Myslím, že budeme první. Důvodem předpokládaného odhalení a dalšího přesunu je to, že musíme provést určité homologace na dynamometru, než zamíříme do Barcelony. Auto odhalíme 11. února 2020. Brzy poté nás čeká intenzivní program testování na stolici, pak se vydáme do Barcelony," potvrzuje šéf Ferrari.
Italský tým razantně navyšuje rozpočet pro příští rok a také nabírá nové lidi kvůli vývoji vozu pro rok 2021. "Potřebujeme mnohem více peněz pro paralelní program," říká Binotto. Kromě toho v továrně staví nový simulátor, podobně jako McLaren (více zde).
Týmy budou mít příští rok k dispozici dva čtyřdenní předsezónní testy, oba se uskuteční v Barceloně. První termín je stanoven na 19. - 21. února, druhý na 26. - 28. února. Závodní sezóna čítající rekordních 22 podniků odstartuje 15. března v Austrálii.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.