Ferrari jako první z týmů Formule 1 oznámilo, kdy světu ukáže svůj monopost pro příští sezónu. Jeho fanoušci se dočkají v únoru.
K prezentaci dojde 11. února v Maranellu, jak oznámil šéf Mattia Binotto během slavnostního obědu s novináři. Scuderia se tak stává prvním týmem, které oznámilo konkrétní datum.
A doufá, že zazáří nejen v předsezónních testech, tak i ve velkých cenách, a konečně porazí Mercedes. Letos před sezónou zajížděla nejrychlejší časy, v Austrálii však došlo k trpkému vystřízlivění, když na Stříbrné šípy znatelně ztrácela.
Binotto zároveň vysvětlil, že Ferrari mění svou strategii pro příští rok: auto ukáže v rané konfiguraci dříve než obvykle, poté se bude věnovat jeho dalšímu vývoji a úpravám před prvním testem.
Dojde i na pohonnou jednotku, pro kterou mj. chystá nové hlavy válců. "U motoru dojde k celkem významným změnám," naznačuje šéf Scuderie. Začátek roku bude mít každopádně nabitý: tři dny před prezentací nového vozu se s Pirelli ještě chystá na test 18" pneumatik v Jerezu.
"Auto představíme velmi brzy. Myslím, že budeme první. Důvodem předpokládaného odhalení a dalšího přesunu je to, že musíme provést určité homologace na dynamometru, než zamíříme do Barcelony. Auto odhalíme 11. února 2020. Brzy poté nás čeká intenzivní program testování na stolici, pak se vydáme do Barcelony," potvrzuje šéf Ferrari.
Italský tým razantně navyšuje rozpočet pro příští rok a také nabírá nové lidi kvůli vývoji vozu pro rok 2021. "Potřebujeme mnohem více peněz pro paralelní program," říká Binotto. Kromě toho v továrně staví nový simulátor, podobně jako McLaren (více zde).
Týmy budou mít příští rok k dispozici dva čtyřdenní předsezónní testy, oba se uskuteční v Barceloně. První termín je stanoven na 19. - 21. února, druhý na 26. - 28. února. Závodní sezóna čítající rekordních 22 podniků odstartuje 15. března v Austrálii.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.