Ferrari jako první z týmů Formule 1 oznámilo, kdy světu ukáže svůj monopost pro příští sezónu. Jeho fanoušci se dočkají v únoru.
K prezentaci dojde 11. února v Maranellu, jak oznámil šéf Mattia Binotto během slavnostního obědu s novináři. Scuderia se tak stává prvním týmem, které oznámilo konkrétní datum.
A doufá, že zazáří nejen v předsezónních testech, tak i ve velkých cenách, a konečně porazí Mercedes. Letos před sezónou zajížděla nejrychlejší časy, v Austrálii však došlo k trpkému vystřízlivění, když na Stříbrné šípy znatelně ztrácela.
Binotto zároveň vysvětlil, že Ferrari mění svou strategii pro příští rok: auto ukáže v rané konfiguraci dříve než obvykle, poté se bude věnovat jeho dalšímu vývoji a úpravám před prvním testem.
Dojde i na pohonnou jednotku, pro kterou mj. chystá nové hlavy válců. "U motoru dojde k celkem významným změnám," naznačuje šéf Scuderie. Začátek roku bude mít každopádně nabitý: tři dny před prezentací nového vozu se s Pirelli ještě chystá na test 18" pneumatik v Jerezu.
"Auto představíme velmi brzy. Myslím, že budeme první. Důvodem předpokládaného odhalení a dalšího přesunu je to, že musíme provést určité homologace na dynamometru, než zamíříme do Barcelony. Auto odhalíme 11. února 2020. Brzy poté nás čeká intenzivní program testování na stolici, pak se vydáme do Barcelony," potvrzuje šéf Ferrari.
Italský tým razantně navyšuje rozpočet pro příští rok a také nabírá nové lidi kvůli vývoji vozu pro rok 2021. "Potřebujeme mnohem více peněz pro paralelní program," říká Binotto. Kromě toho v továrně staví nový simulátor, podobně jako McLaren (více zde).
Týmy budou mít příští rok k dispozici dva čtyřdenní předsezónní testy, oba se uskuteční v Barceloně. První termín je stanoven na 19. - 21. února, druhý na 26. - 28. února. Závodní sezóna čítající rekordních 22 podniků odstartuje 15. března v Austrálii.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.