McLaren dokončuje zcela nový simulátor, který zprovozní v příštím roce. Podle technického ředitele Jamese Keye půjde pro tým o velkou změnu k lepšímu. V čem konkrétně bude přínosem?
I když se letos stáji z Wokingu podařilo vystoupat až na 4. příčku v šampionátu konstruktérů, a skončit tak jako nejlepší ze zbytku pole za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem, tak v továrně pod dohledem svých nových šéfů Andrease Seidela a Jamese Keye nikterak nepolevuje ve svém úsilí učinit další pokroky.
Kromě obrovské investice do nového aerodynamického tunelu připravuje také nový simulátor. I když ten původní kdysi patřil k naprosté špičce, nová verze bude postavena na posledních technologiích, které za tu dobu také pokročily.
"Máme nový simulátor s jezdcem ve smyčce. Půjde o masivní odklon od toho, co používáme doposud. Jde o projekt, kterým se McLaren před dlouhou dobou vydal jako průkopník. Jenže nyní je patrné, že se svět také posunul," uvádí Key.
"Jde o velký projekt v rámci týmu. Doufám, že na něj přejdeme příští rok. Je úplně nový. Jde vlastně o celkem velkou věc," prozrazuje uznávaný technický ředitel McLarenu, jenž letos přišel z Toro Rosso.
Na současném simulátoru týmu nyní pomáhá Oliver Turvey, jenž závodí ve Formuli E, Sergio Sette Camara (Formule 2) a Rudy van Buren, jenž se pyšní titulem Nejrychlejšího počítačového hráče.
"Abych vzdal částečnou poctu současnému simulátoru, který je postaven na věcech, jež se objevily před několika lety, tak jde stále o velmi, velmi užitečný nástroj, který odvádí svou práci. Už dlouho je extrémně efektivní," pochvaluje si Key.
"Ale technologie se posouvají dále. Rozpoznání omezení první a možná i druhé generace [F1] simulátorů je podle mě nyní u většiny týmů lepší, lépe je chápou. Proto je třetí generace fakt docela odlišným druhem - technologie, na níž je postavena, je velmi odlišná. Proto tento projekt představuje zcela nový začátek," pokračuje.
Jaké výhody by tedy měl konkrétně poskytovat? "Lepší reprezentaci modelu vozu, rychlejší zpracovávání. Můžete přidávat další rozměry. Auto je vícerozměrné. Aerodynamická mapa - byla sada křivek a to byl povrch. Teď to nahraje povrchy, které jsou spolu všechny v nějaké interakci."
"Totéž se týká pneumatik. V určitých ohledech to platí pro motor, taky pro zavěšení. A čím více výpočetního výkonu máte, tím více jste schopni tyto vlivy kombinovat a napodobovat to, co auto dělá. To se za ta léta zvýšilo. Jen do toho musíte dát více matematiky a dostanete reprezentativnější model," vysvětluje technický ředitel McLarenu.
"Všechny týmy navíc lépe rozumí tomu, co jezdec potřebuje cítit, aby mohl replikovat jízdu s vozem, protože v simulátoru nedokážete generovat delší přetížení. Musíte poskytnou lepší náznaky toho, co dělá auto. Myslím, že předchozí simulátory byly v určitých oblastech silné a v jiných slabé. My ty slabiny tedy řešíme a zlepšujeme to. Hlavně jde tedy o to, abychom poskytovali celkově lepší reprezentaci vozu," dodává Key.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.