Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera k žádným větším přestupům na trhu s jezdci před přelomovým ročníkem 2021 nedojde.
Smlouvy většině pilotů přitom vyprší na konce příští sezóny. Proto se spekuluje, že by Lewis Hamilton mohl zamířit k Ferrari a Max Verstappen k Mercedesu.
Klíčoví hráči podle Hornera nicméně zůstanou tam, kde jsou: "Myslím si, že všem špičkovým klukům příští rok končí smlouvy." Red Bull se bude snažit udržet si svou hvězdu a věří, že se mu to podaří: "Verstappen je v tomto týmu velmi spokojený."
Hamilton však minulý týden na večírku FIA prozradil, že Holanďan často volá jeho šéfovi Totovi Wolffovi a dotazuje se na místo. Bude tedy po roce 2020 Horner nepříjemně překvapen?
"Jsme moc rádi, že jej máme v týmu, dobře tady zapadá. Je to na nás, abychom mu příští rok dali konkurenceschopné auto. Ale vůbec by mě nakonec nepřekvapilo, kdyby všichni zůstali na stejných místech, až dohraje hudba," popisuje šéf Red Bullu.
Proč je přesvědčený o tom, že nedojde k žádným změnám? "Myslím, že Leclerc má smlouvu s Ferrari. Lewis je očividně velmi spokojený ve svém prostředí. Max je zase spokojený v tom svém. Pokud tedy budou sedět příští rok v konkurenceschopných autech, proč by měnili týmy či chodili jinam?" odpovídá Horner řečnickou otázkou.
Konkurenceschopné auto Red Bull své hvězdě nicméně slibují již několik sezón, se v posledních třech ročnících včetně toho letošního s novým dodavatelem pohonných jednotek, s Hondou, nikam neposunul a pokaždé skončil až na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Nasbíral přitom méně bodů než loni, byť se nově bodovala i nejrychlejší kola.
A podle kontaktů Verstappena s Mercedesem se zdá, že mladému jezdci již trpělivost došla. Roztočí se nakonec v příští sezóně přece jen přestupový kolotoč?
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.