Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera k žádným větším přestupům na trhu s jezdci před přelomovým ročníkem 2021 nedojde.
Smlouvy většině pilotů přitom vyprší na konce příští sezóny. Proto se spekuluje, že by Lewis Hamilton mohl zamířit k Ferrari a Max Verstappen k Mercedesu.
Klíčoví hráči podle Hornera nicméně zůstanou tam, kde jsou: "Myslím si, že všem špičkovým klukům příští rok končí smlouvy." Red Bull se bude snažit udržet si svou hvězdu a věří, že se mu to podaří: "Verstappen je v tomto týmu velmi spokojený."
Hamilton však minulý týden na večírku FIA prozradil, že Holanďan často volá jeho šéfovi Totovi Wolffovi a dotazuje se na místo. Bude tedy po roce 2020 Horner nepříjemně překvapen?
"Jsme moc rádi, že jej máme v týmu, dobře tady zapadá. Je to na nás, abychom mu příští rok dali konkurenceschopné auto. Ale vůbec by mě nakonec nepřekvapilo, kdyby všichni zůstali na stejných místech, až dohraje hudba," popisuje šéf Red Bullu.
Proč je přesvědčený o tom, že nedojde k žádným změnám? "Myslím, že Leclerc má smlouvu s Ferrari. Lewis je očividně velmi spokojený ve svém prostředí. Max je zase spokojený v tom svém. Pokud tedy budou sedět příští rok v konkurenceschopných autech, proč by měnili týmy či chodili jinam?" odpovídá Horner řečnickou otázkou.
Konkurenceschopné auto Red Bull své hvězdě nicméně slibují již několik sezón, se v posledních třech ročnících včetně toho letošního s novým dodavatelem pohonných jednotek, s Hondou, nikam neposunul a pokaždé skončil až na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Nasbíral přitom méně bodů než loni, byť se nově bodovala i nejrychlejší kola.
A podle kontaktů Verstappena s Mercedesem se zdá, že mladému jezdci již trpělivost došla. Roztočí se nakonec v příští sezóně přece jen přestupový kolotoč?
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.