Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera k žádným větším přestupům na trhu s jezdci před přelomovým ročníkem 2021 nedojde.
Smlouvy většině pilotů přitom vyprší na konce příští sezóny. Proto se spekuluje, že by Lewis Hamilton mohl zamířit k Ferrari a Max Verstappen k Mercedesu.
Klíčoví hráči podle Hornera nicméně zůstanou tam, kde jsou: "Myslím si, že všem špičkovým klukům příští rok končí smlouvy." Red Bull se bude snažit udržet si svou hvězdu a věří, že se mu to podaří: "Verstappen je v tomto týmu velmi spokojený."
Hamilton však minulý týden na večírku FIA prozradil, že Holanďan často volá jeho šéfovi Totovi Wolffovi a dotazuje se na místo. Bude tedy po roce 2020 Horner nepříjemně překvapen?
"Jsme moc rádi, že jej máme v týmu, dobře tady zapadá. Je to na nás, abychom mu příští rok dali konkurenceschopné auto. Ale vůbec by mě nakonec nepřekvapilo, kdyby všichni zůstali na stejných místech, až dohraje hudba," popisuje šéf Red Bullu.
Proč je přesvědčený o tom, že nedojde k žádným změnám? "Myslím, že Leclerc má smlouvu s Ferrari. Lewis je očividně velmi spokojený ve svém prostředí. Max je zase spokojený v tom svém. Pokud tedy budou sedět příští rok v konkurenceschopných autech, proč by měnili týmy či chodili jinam?" odpovídá Horner řečnickou otázkou.
Konkurenceschopné auto Red Bull své hvězdě nicméně slibují již několik sezón, se v posledních třech ročnících včetně toho letošního s novým dodavatelem pohonných jednotek, s Hondou, nikam neposunul a pokaždé skončil až na třetím místě za Mercedesem a Ferrari. Nasbíral přitom méně bodů než loni, byť se nově bodovala i nejrychlejší kola.
A podle kontaktů Verstappena s Mercedesem se zdá, že mladému jezdci již trpělivost došla. Roztočí se nakonec v příští sezóně přece jen přestupový kolotoč?
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.