U Red Bullu jsou s první sezonou coby odběratelé motorů Honda spokojeni, Pochvalují si vzájemnou spolupráci a zároveň věří, že příští rok mohou být ještě silnější.
Forma Red Bullu byla před ročníkem 2019 zahalena pořádně hustou mlhou. Nikdo totiž pořádně nevěděl, jak se rakouská stáj dokáže adaptovat na pohonné jednotky Honda, které navíc prožily během minulých let u Mclarenu pořádně krušné chvíle. Řada fanoušků tomuto spojení příliš nevěřila, někteří dokonce tvrdili, že si Rudí býci pod sebou podřezali pomyslnou větev. Nestalo se.
Odborný poradce stáje Helmut Marko vyhlásil na jaře jasný cíl. Se svým týmem chtěl ovládnout minimálně pět Velkých cen. Tato ambice sice naplnění nedošla, neboť Rakušané zvítězili třikrát i tak však může v jejich táboře panovat spokojenost. Důležitou přelomovou sezonu zvládli se ctí.
Max Verstappen vyhrál tři Velké ceny. Holandská hymna zněla v Rakousku, Německu a také na brazilském Interlagosu. Mladá hvězda skončila v Poháru jezdců na třetím místě, hned za piloty Mercedesu, ti však měli k dispozici poměrně významně lepší techniku. S trochou nadsázky se proto dá říci, že Max opanoval šampionát zbytku světa.
Bronzová příčka byla barvám Red Bullu letos zřejmě souzena. Obsadil ji totiž také tým v hodnocení Poháru konstruktérů. Zde je třeba zmínit, že to mohlo být možná ještě lepší. Nebýt trápení Pierre Gaslyho. Rodák z francouzského Rouenu zdědil sedačku po Danielu Ricciardovi, avšak dlouho se v ní neohřál. Gasly se totiž trápil a jeho nepřesvědčivé výkony vyústily v jezdeckou rošádu, když se na jeho místo u Red Bullu stěhoval Alex Albon. Francouz musel vzít zavděk návratem do Toro Rosso.
Šéf týmu Christian Horner je každopádně s ročníkem 2019 spokojený. „Byl to pro nás přechodný rok, když vezmete do úvahy, že jsme změnili dodavatele motorů poprvé za třináct let, tak zkrátka musel být. Naše spolupráce s Hondou byla na velmi dobré úrovni neustále jsme se zlepšovali, to můžete vidět už na příkladu prvního závodu, kdy jsme v Austrálii získali stupně vítězů,“ praví Rakušan.
Mnozí odborníci se obávali o spolehlivost Hondy. Tyto obavy se nicméně ukázaly jako liché, což kvituje i Christian Horner. „Spolehlivost byla velmi dobrá, s každým novým morem jsme se zlepšovali výkonnostně i spolehlivostně. Naše spolupráce s Hondou je skvělá,“ pochvaluje si.
A co další sezona? Horner si myslí, že Mercedes bude opět měřítkem. Věří však, že jeho tým udělá další pokrok vpřed. „Myslím, že Mercedes bude mít další silný rok, ale mám pocit, že my můžeme zamíchat kartami. Je zřejmé, že je třeba, abychom ještě stáhli určitou ztrátu. Budeme se o to snažit,“ uzavírá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.