U Red Bullu jsou s první sezonou coby odběratelé motorů Honda spokojeni, Pochvalují si vzájemnou spolupráci a zároveň věří, že příští rok mohou být ještě silnější.
Forma Red Bullu byla před ročníkem 2019 zahalena pořádně hustou mlhou. Nikdo totiž pořádně nevěděl, jak se rakouská stáj dokáže adaptovat na pohonné jednotky Honda, které navíc prožily během minulých let u Mclarenu pořádně krušné chvíle. Řada fanoušků tomuto spojení příliš nevěřila, někteří dokonce tvrdili, že si Rudí býci pod sebou podřezali pomyslnou větev. Nestalo se.
Odborný poradce stáje Helmut Marko vyhlásil na jaře jasný cíl. Se svým týmem chtěl ovládnout minimálně pět Velkých cen. Tato ambice sice naplnění nedošla, neboť Rakušané zvítězili třikrát i tak však může v jejich táboře panovat spokojenost. Důležitou přelomovou sezonu zvládli se ctí.
Max Verstappen vyhrál tři Velké ceny. Holandská hymna zněla v Rakousku, Německu a také na brazilském Interlagosu. Mladá hvězda skončila v Poháru jezdců na třetím místě, hned za piloty Mercedesu, ti však měli k dispozici poměrně významně lepší techniku. S trochou nadsázky se proto dá říci, že Max opanoval šampionát zbytku světa.
Bronzová příčka byla barvám Red Bullu letos zřejmě souzena. Obsadil ji totiž také tým v hodnocení Poháru konstruktérů. Zde je třeba zmínit, že to mohlo být možná ještě lepší. Nebýt trápení Pierre Gaslyho. Rodák z francouzského Rouenu zdědil sedačku po Danielu Ricciardovi, avšak dlouho se v ní neohřál. Gasly se totiž trápil a jeho nepřesvědčivé výkony vyústily v jezdeckou rošádu, když se na jeho místo u Red Bullu stěhoval Alex Albon. Francouz musel vzít zavděk návratem do Toro Rosso.
Šéf týmu Christian Horner je každopádně s ročníkem 2019 spokojený. „Byl to pro nás přechodný rok, když vezmete do úvahy, že jsme změnili dodavatele motorů poprvé za třináct let, tak zkrátka musel být. Naše spolupráce s Hondou byla na velmi dobré úrovni neustále jsme se zlepšovali, to můžete vidět už na příkladu prvního závodu, kdy jsme v Austrálii získali stupně vítězů,“ praví Rakušan.
Mnozí odborníci se obávali o spolehlivost Hondy. Tyto obavy se nicméně ukázaly jako liché, což kvituje i Christian Horner. „Spolehlivost byla velmi dobrá, s každým novým morem jsme se zlepšovali výkonnostně i spolehlivostně. Naše spolupráce s Hondou je skvělá,“ pochvaluje si.
A co další sezona? Horner si myslí, že Mercedes bude opět měřítkem. Věří však, že jeho tým udělá další pokrok vpřed. „Myslím, že Mercedes bude mít další silný rok, ale mám pocit, že my můžeme zamíchat kartami. Je zřejmé, že je třeba, abychom ještě stáhli určitou ztrátu. Budeme se o to snažit,“ uzavírá.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.