U Red Bullu jsou s první sezonou coby odběratelé motorů Honda spokojeni, Pochvalují si vzájemnou spolupráci a zároveň věří, že příští rok mohou být ještě silnější.
Forma Red Bullu byla před ročníkem 2019 zahalena pořádně hustou mlhou. Nikdo totiž pořádně nevěděl, jak se rakouská stáj dokáže adaptovat na pohonné jednotky Honda, které navíc prožily během minulých let u Mclarenu pořádně krušné chvíle. Řada fanoušků tomuto spojení příliš nevěřila, někteří dokonce tvrdili, že si Rudí býci pod sebou podřezali pomyslnou větev. Nestalo se.
Odborný poradce stáje Helmut Marko vyhlásil na jaře jasný cíl. Se svým týmem chtěl ovládnout minimálně pět Velkých cen. Tato ambice sice naplnění nedošla, neboť Rakušané zvítězili třikrát i tak však může v jejich táboře panovat spokojenost. Důležitou přelomovou sezonu zvládli se ctí.
Max Verstappen vyhrál tři Velké ceny. Holandská hymna zněla v Rakousku, Německu a také na brazilském Interlagosu. Mladá hvězda skončila v Poháru jezdců na třetím místě, hned za piloty Mercedesu, ti však měli k dispozici poměrně významně lepší techniku. S trochou nadsázky se proto dá říci, že Max opanoval šampionát zbytku světa.
Bronzová příčka byla barvám Red Bullu letos zřejmě souzena. Obsadil ji totiž také tým v hodnocení Poháru konstruktérů. Zde je třeba zmínit, že to mohlo být možná ještě lepší. Nebýt trápení Pierre Gaslyho. Rodák z francouzského Rouenu zdědil sedačku po Danielu Ricciardovi, avšak dlouho se v ní neohřál. Gasly se totiž trápil a jeho nepřesvědčivé výkony vyústily v jezdeckou rošádu, když se na jeho místo u Red Bullu stěhoval Alex Albon. Francouz musel vzít zavděk návratem do Toro Rosso.
Šéf týmu Christian Horner je každopádně s ročníkem 2019 spokojený. „Byl to pro nás přechodný rok, když vezmete do úvahy, že jsme změnili dodavatele motorů poprvé za třináct let, tak zkrátka musel být. Naše spolupráce s Hondou byla na velmi dobré úrovni neustále jsme se zlepšovali, to můžete vidět už na příkladu prvního závodu, kdy jsme v Austrálii získali stupně vítězů,“ praví Rakušan.
Mnozí odborníci se obávali o spolehlivost Hondy. Tyto obavy se nicméně ukázaly jako liché, což kvituje i Christian Horner. „Spolehlivost byla velmi dobrá, s každým novým morem jsme se zlepšovali výkonnostně i spolehlivostně. Naše spolupráce s Hondou je skvělá,“ pochvaluje si.
A co další sezona? Horner si myslí, že Mercedes bude opět měřítkem. Věří však, že jeho tým udělá další pokrok vpřed. „Myslím, že Mercedes bude mít další silný rok, ale mám pocit, že my můžeme zamíchat kartami. Je zřejmé, že je třeba, abychom ještě stáhli určitou ztrátu. Budeme se o to snažit,“ uzavírá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.