ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Abú Zabí 2019?
Nejrychlejší zastávku předvedl opět Red Bull, jenž měl letos celkově nejlepší mechaniky. Verstappena zdržel v 25. kole jen 2,06 vteřiny. U Albona o 12 kol to bylo horší, přezut trvalo 2,88 sekundy.
Druhým nejúspěšnějším týmem byl dnes Mercedes, jenž Bottase v 29. kole odbavil za 2,11 s. Také u jeho druhé jezdce to už tak slavné nebylo - Hamilton v 26. kole čekal 3,26 s. Třetí příčka patří McLarenu za přezutí Sainze v 41. kole za 2,37 s.
Do závodu startovalo 6 pilotů (Giovinazzi, Hülkenberg, Norris Ricciardo, Sainz a Vettel) na měkké, 11 pilotů středně-tvrdé a 3 (Kubica, Kvjat a Russell) na tvrdé směsi.
Většina z nich vsadilo dle včerejších předpokladů na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířila pouze šestice Giovinazzi, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Stroll a Vettel.
Závod vyhrál Hamilton s využitím strategie středně-tvrdá - tvrdá, stejně jako druhý Verstappen. Třetí Leclerc ho však odjel s odlišnou strategií, když si v závěru přidal stint na měkkých pneumatikách.
Celkově jsme pozorovali pět odlišných strategií. U Ferrari bylo zajímavé, že se dvakrát odhodlalo k dvojzastávce (i když u té první se to u Vettela moc nepovedlo).
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách odjel Gasly - 52 kol po jeho kontaktu v první zatáčce představovalo 95 % velké ceny vypsané na 55 okruhů. Na středně-tvrdých zvládl Pérez 37 kol, na měkkých Stroll 22 kol.
.@redbullracing set no less than three pit stop world records in 2019. Here are the latest facts and figures for the DHL Fastest Pit Stop Award. #DHLF1➡️All #F1 pit stop times: https://t.co/PY5mTPKeCM pic.twitter.com/cPibsOVDAb
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 6, 2019Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.