Třetí trénink vyhrál Max Verstappen, Mercedes byl v těsném závěsu, Ferrari jezdilo na tvrdší směsi pneumatik.
Třetí trénink v Abú Zabí a zároveň poslední trénink letošní sezony začal pozvolna. Během prvních deseti minut nezajel žádný pilot měřený čas. K instalačním kolům se odhodlali Gasly, Raikkonen nebo Magnussen.
Úvodní měření čas zajel Norris s McLarenem. Následoval ho další Brit George Russell, ten byl však poměrně výrazně pomalejší. Po čtvrthodině vyjeli na okruh oba Renaulty. Francouzům se včera nedařilo, takže během dneška mají co napravovat. Ricciardo byl v prvním měřeném kole rychlejší Hülkenberga o šest desetin.
And Seb is the next to lock-up, but this time it's on the entry Turn 8 👀#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/uWoYoE0Q7m
— Formula 1 (@F1) 30. listopadu 2019Jako první z top týmů se k měřenému času odhodlal Bottas. Okamžitě se přitom dostal do vedení. Vettel byl o dvě desetiny pomalejší. Čas Fina vylepšil ještě Hamilton a to o další dvě desetiny. Britův čas se zastavil na hodnotě 1:37,699.
Výborně zajel Verstappen, který se dostal na vedoucí příčku s náskokem půl vteřiny na šestinásobného mistra světa. S tím se však Mercedes nechtěl smířit, neboť si pro sebe nejrychlejší čas brzy opět uzmul Hamilton. Ferrari zatím ztrácelo. Solidně se jevili pátý Ricciardo, šestý Gasly, respektive sedmý Grosjean. Mimo elitní desítku se nacházely oba McLareny a Racing Pointy. Nevedlo se ani Albonovi.
Big lock-up for @ValtteriBottas at Turn 11But he's looking 🚀 with those engine upgrades#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/YKa7EpqnYO
— Formula 1 (@F1) 30. listopadu 2019Delší dobu jsme na trati neviděli Leclerca, jehož pravděpodobně potkaly potíže technického rázu.
Do čela se svým kvalifikačním pokusem dostal Hamilton, těsně následovali Bottas s Verstappenem. Tyto jezdce nedělila ani jedna desetina sekundy. Hamiltona nakonec překonal Verstappen.
Ferrari ztrácelo čtyři desetiny, ale jezdci italské stáje zajeli svá nejrychlejší kola na na střední směsi pneumatik.
TOP 10: END OF FP3 ⏱️1 VER2 HAM3 BOT4 ALB5 VET6 LEC7 PER8 RIC9 SAI10 GAS#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/cHZcRyblQC
— Formula 1 (@F1) 30. listopadu 2019Odpoledne dne nás čeká kvalifikace.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.