Alex Zanardi si na atraktivitu letošní sezony rozhodně nemůže stěžovat. On sám si totiž ročník 2019 užil. Co čeká od sezony následující? Je podle něj stále největším favoritem Lewis Hamilton?
Bývalý pilot Formule 1 Alex Zanardi, který svého času závodil za týmy Jordan či Lotus královnu motorsportu stále intenzivně sleduje. Třiapadesátiletý Ital si podle svých slov letošní ročník užil.
Řadě fanoušků se sice nelíbí, že o obou titulech bylo prakticky rozhodnuto už v polovině sezony, avšak Zanardi v tom problém nevidí. „Tahle sezona rozhodně nebyla nudná, já si závody užil,“ má jasno někdejší závodník, jemuž musely být po těžké nehodě amputovány dolní končetiny.
Pravdou je, že i přes poměrně jasnou dominanci Mercedesu jsme mohli vidět řadu zajímavých bitev. Do popředí se přitom stále více dere mladá generace, kterou v tuto chvíli zastupují především Charles Leclerc a Max Verstappen. Tito piloti už ukázali, že je v jejich možnostech, aby bojovali o šampionát.
A právě od nich si Zanardi do budoucna hodně slibuje. „Já si osobně myslím, že Hamilton rozhodně nemá další úspěchy garantované. Opravdu bych chtěl vidět Verstappena s Leclercem v autě, které skutečně dokáže konkurovat Mercedesu,“ nechává se slyšet Ital.
Někdejší účastník Velkých cen zároveň dodává, že právě šestinásobný britský šampion je jeho oblíbencem. Důvody jsou v zásadě dva. Zanardi jednak obdivuje Hamiltonův um vypracovat se z chudých poměrů, zároveň si na něm považuje jeho schopnosti omluvit se a přiznat vlastní chybu.
„Jedna z nejsilnějších stránek Hamiltona spočívá v jeho mentální síle. Dokáže se omluvit a uznat svoji chybu. To jsme mohli vidět naposledy v Brazílii, kdy se omluvil Albonovvi. Z tohoto úhlu pohledu je Leclerc podle mého názoru podobnější spíš Hamiltonovi než Vettelovi,“ ukončuje Zanardi.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.