Alex Zanardi si na atraktivitu letošní sezony rozhodně nemůže stěžovat. On sám si totiž ročník 2019 užil. Co čeká od sezony následující? Je podle něj stále největším favoritem Lewis Hamilton?
Bývalý pilot Formule 1 Alex Zanardi, který svého času závodil za týmy Jordan či Lotus královnu motorsportu stále intenzivně sleduje. Třiapadesátiletý Ital si podle svých slov letošní ročník užil.
Řadě fanoušků se sice nelíbí, že o obou titulech bylo prakticky rozhodnuto už v polovině sezony, avšak Zanardi v tom problém nevidí. „Tahle sezona rozhodně nebyla nudná, já si závody užil,“ má jasno někdejší závodník, jemuž musely být po těžké nehodě amputovány dolní končetiny.
Pravdou je, že i přes poměrně jasnou dominanci Mercedesu jsme mohli vidět řadu zajímavých bitev. Do popředí se přitom stále více dere mladá generace, kterou v tuto chvíli zastupují především Charles Leclerc a Max Verstappen. Tito piloti už ukázali, že je v jejich možnostech, aby bojovali o šampionát.
A právě od nich si Zanardi do budoucna hodně slibuje. „Já si osobně myslím, že Hamilton rozhodně nemá další úspěchy garantované. Opravdu bych chtěl vidět Verstappena s Leclercem v autě, které skutečně dokáže konkurovat Mercedesu,“ nechává se slyšet Ital.
Někdejší účastník Velkých cen zároveň dodává, že právě šestinásobný britský šampion je jeho oblíbencem. Důvody jsou v zásadě dva. Zanardi jednak obdivuje Hamiltonův um vypracovat se z chudých poměrů, zároveň si na něm považuje jeho schopnosti omluvit se a přiznat vlastní chybu.
„Jedna z nejsilnějších stránek Hamiltona spočívá v jeho mentální síle. Dokáže se omluvit a uznat svoji chybu. To jsme mohli vidět naposledy v Brazílii, kdy se omluvil Albonovvi. Z tohoto úhlu pohledu je Leclerc podle mého názoru podobnější spíš Hamiltonovi než Vettelovi,“ ukončuje Zanardi.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.