Alex Zanardi si na atraktivitu letošní sezony rozhodně nemůže stěžovat. On sám si totiž ročník 2019 užil. Co čeká od sezony následující? Je podle něj stále největším favoritem Lewis Hamilton?
Bývalý pilot Formule 1 Alex Zanardi, který svého času závodil za týmy Jordan či Lotus královnu motorsportu stále intenzivně sleduje. Třiapadesátiletý Ital si podle svých slov letošní ročník užil.
Řadě fanoušků se sice nelíbí, že o obou titulech bylo prakticky rozhodnuto už v polovině sezony, avšak Zanardi v tom problém nevidí. „Tahle sezona rozhodně nebyla nudná, já si závody užil,“ má jasno někdejší závodník, jemuž musely být po těžké nehodě amputovány dolní končetiny.
Pravdou je, že i přes poměrně jasnou dominanci Mercedesu jsme mohli vidět řadu zajímavých bitev. Do popředí se přitom stále více dere mladá generace, kterou v tuto chvíli zastupují především Charles Leclerc a Max Verstappen. Tito piloti už ukázali, že je v jejich možnostech, aby bojovali o šampionát.
A právě od nich si Zanardi do budoucna hodně slibuje. „Já si osobně myslím, že Hamilton rozhodně nemá další úspěchy garantované. Opravdu bych chtěl vidět Verstappena s Leclercem v autě, které skutečně dokáže konkurovat Mercedesu,“ nechává se slyšet Ital.
Někdejší účastník Velkých cen zároveň dodává, že právě šestinásobný britský šampion je jeho oblíbencem. Důvody jsou v zásadě dva. Zanardi jednak obdivuje Hamiltonův um vypracovat se z chudých poměrů, zároveň si na něm považuje jeho schopnosti omluvit se a přiznat vlastní chybu.
„Jedna z nejsilnějších stránek Hamiltona spočívá v jeho mentální síle. Dokáže se omluvit a uznat svoji chybu. To jsme mohli vidět naposledy v Brazílii, kdy se omluvil Albonovvi. Z tohoto úhlu pohledu je Leclerc podle mého názoru podobnější spíš Hamiltonovi než Vettelovi,“ ukončuje Zanardi.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.