Bernie Ecclestone se v rozhovoru vyjadřuje o budoucnosti Mercedesu. Nepřekvapilo by ho, pokud by německá automobilka ze světa Grand Prix odešla. Co by v takovém případě radil Lewisi Hamiltonovi?
Budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 je stále zahalena rouškou tajemství. Německá automobilka dominuje tomuto sportu nepřetržitě od začátku hybridní éry. V praxi to znamená, že počínaje sezonou 2014 nezískal mistrovský titul nikdo jiný než Mercedes nebo pilot Mercedesu. Jedná se bezesporu o jednu z největších dominancí, kterou tento sport zažil. Začínají se proto objevovat hlasy, že v Německu už jsou úspěchy nasyceni dostatečně, což by mohla být předzvěst odchodu Stříbrných šípů ze světa velkých cen.
Těmto spekulacím nahrávají také nedávné změny ve vedení Daimleru. Proslýchá se, že nově jmenovaní manažeři nejsou F1 naklonění takovým způsobem, jako jejich předchůdci. Německý kolos mají navíc zasáhnou úsporná ekonomická opatření i to by se mohlo odrazit v jeho postoji k F1.
Nesmíme rovněž zapomenout, že Mercedes vstoupil do šampionátu Formule E, následoval tak kroky mnohých dalších automobilek. Minimálně marketingová přínosnost tohoto seriálu se v současné době zkrátka nedá zpochybnit.
Všech těchto faktů si všímá taktéž bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone. Ten už sice královně motorsportu nevelí a ani na závodech už se příliš neukazuje, stále si však udržuje velmi detailní přehled o celkovém dění.
Devětaosmdesátiletý Brit nejdříve okomentoval budoucnost Mercedesu. „Ve vedení automobilky došlo ke změnám. Noví lidé nejsou Formuli 1 tolik naklonění. Je možné, že si na konci příštího ročníku řeknou, že vyhráli, co se dalo, takže proč by ve sportu vlastně měli zůstávat?“ ptá se Bernie.
Pokud by k tomu opravdu došlo, byl by ze dne na den bez závodní sedačky Lewis Hamilton. V takovém případě by měl podle Brita ukončit aktivní kariéru. „Pokud bych byl na jeho místě, řekl bych si, že jsem získal další titul a skončil bych. Přestup do Ferrari bych Lewisovi nedoporučoval. Pokud v Maranellu zůstane mladý Leclerc, vsadil bych si, že Lewise v případě vzájemné konfrontace porazí. Není to kvůli tomu, že by byl nevyhnutelně rychlejší, v týmu už však bude etablovaný.“
Ecclestone je zároveň toho názoru, že pokud by si Ferrari vybíralo mezi Lewisem a Maxem, tak zvolí druhého jmenovaného. Důvod? „V Případě Lewise nebo Sebastiana už mají k dispozici jen pár let. Pokud máte v týmu mladíky jako Charles nebo Max, máte možnost je mít i víc než deset let,“ líčí.
A co bude se Sebastianem Vettelem? Bernie si netroufá odpovědět. Podle něj jsou reálné všechny scénáře. Tedy pokračování ve Ferrari, přestup do jiného týmu, popřípadě konec závodní kariéry ve Formuli 1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.