Bernie Ecclestone se v rozhovoru vyjadřuje o budoucnosti Mercedesu. Nepřekvapilo by ho, pokud by německá automobilka ze světa Grand Prix odešla. Co by v takovém případě radil Lewisi Hamiltonovi?
Budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 je stále zahalena rouškou tajemství. Německá automobilka dominuje tomuto sportu nepřetržitě od začátku hybridní éry. V praxi to znamená, že počínaje sezonou 2014 nezískal mistrovský titul nikdo jiný než Mercedes nebo pilot Mercedesu. Jedná se bezesporu o jednu z největších dominancí, kterou tento sport zažil. Začínají se proto objevovat hlasy, že v Německu už jsou úspěchy nasyceni dostatečně, což by mohla být předzvěst odchodu Stříbrných šípů ze světa velkých cen.
Těmto spekulacím nahrávají také nedávné změny ve vedení Daimleru. Proslýchá se, že nově jmenovaní manažeři nejsou F1 naklonění takovým způsobem, jako jejich předchůdci. Německý kolos mají navíc zasáhnou úsporná ekonomická opatření i to by se mohlo odrazit v jeho postoji k F1.
Nesmíme rovněž zapomenout, že Mercedes vstoupil do šampionátu Formule E, následoval tak kroky mnohých dalších automobilek. Minimálně marketingová přínosnost tohoto seriálu se v současné době zkrátka nedá zpochybnit.
Všech těchto faktů si všímá taktéž bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone. Ten už sice královně motorsportu nevelí a ani na závodech už se příliš neukazuje, stále si však udržuje velmi detailní přehled o celkovém dění.
Devětaosmdesátiletý Brit nejdříve okomentoval budoucnost Mercedesu. „Ve vedení automobilky došlo ke změnám. Noví lidé nejsou Formuli 1 tolik naklonění. Je možné, že si na konci příštího ročníku řeknou, že vyhráli, co se dalo, takže proč by ve sportu vlastně měli zůstávat?“ ptá se Bernie.
Pokud by k tomu opravdu došlo, byl by ze dne na den bez závodní sedačky Lewis Hamilton. V takovém případě by měl podle Brita ukončit aktivní kariéru. „Pokud bych byl na jeho místě, řekl bych si, že jsem získal další titul a skončil bych. Přestup do Ferrari bych Lewisovi nedoporučoval. Pokud v Maranellu zůstane mladý Leclerc, vsadil bych si, že Lewise v případě vzájemné konfrontace porazí. Není to kvůli tomu, že by byl nevyhnutelně rychlejší, v týmu už však bude etablovaný.“
Ecclestone je zároveň toho názoru, že pokud by si Ferrari vybíralo mezi Lewisem a Maxem, tak zvolí druhého jmenovaného. Důvod? „V Případě Lewise nebo Sebastiana už mají k dispozici jen pár let. Pokud máte v týmu mladíky jako Charles nebo Max, máte možnost je mít i víc než deset let,“ líčí.
A co bude se Sebastianem Vettelem? Bernie si netroufá odpovědět. Podle něj jsou reálné všechny scénáře. Tedy pokračování ve Ferrari, přestup do jiného týmu, popřípadě konec závodní kariéry ve Formuli 1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.