Bernie Ecclestone se v rozhovoru vyjadřuje o budoucnosti Mercedesu. Nepřekvapilo by ho, pokud by německá automobilka ze světa Grand Prix odešla. Co by v takovém případě radil Lewisi Hamiltonovi?
Budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 je stále zahalena rouškou tajemství. Německá automobilka dominuje tomuto sportu nepřetržitě od začátku hybridní éry. V praxi to znamená, že počínaje sezonou 2014 nezískal mistrovský titul nikdo jiný než Mercedes nebo pilot Mercedesu. Jedná se bezesporu o jednu z největších dominancí, kterou tento sport zažil. Začínají se proto objevovat hlasy, že v Německu už jsou úspěchy nasyceni dostatečně, což by mohla být předzvěst odchodu Stříbrných šípů ze světa velkých cen.
Těmto spekulacím nahrávají také nedávné změny ve vedení Daimleru. Proslýchá se, že nově jmenovaní manažeři nejsou F1 naklonění takovým způsobem, jako jejich předchůdci. Německý kolos mají navíc zasáhnou úsporná ekonomická opatření i to by se mohlo odrazit v jeho postoji k F1.
Nesmíme rovněž zapomenout, že Mercedes vstoupil do šampionátu Formule E, následoval tak kroky mnohých dalších automobilek. Minimálně marketingová přínosnost tohoto seriálu se v současné době zkrátka nedá zpochybnit.
Všech těchto faktů si všímá taktéž bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone. Ten už sice královně motorsportu nevelí a ani na závodech už se příliš neukazuje, stále si však udržuje velmi detailní přehled o celkovém dění.
Devětaosmdesátiletý Brit nejdříve okomentoval budoucnost Mercedesu. „Ve vedení automobilky došlo ke změnám. Noví lidé nejsou Formuli 1 tolik naklonění. Je možné, že si na konci příštího ročníku řeknou, že vyhráli, co se dalo, takže proč by ve sportu vlastně měli zůstávat?“ ptá se Bernie.
Pokud by k tomu opravdu došlo, byl by ze dne na den bez závodní sedačky Lewis Hamilton. V takovém případě by měl podle Brita ukončit aktivní kariéru. „Pokud bych byl na jeho místě, řekl bych si, že jsem získal další titul a skončil bych. Přestup do Ferrari bych Lewisovi nedoporučoval. Pokud v Maranellu zůstane mladý Leclerc, vsadil bych si, že Lewise v případě vzájemné konfrontace porazí. Není to kvůli tomu, že by byl nevyhnutelně rychlejší, v týmu už však bude etablovaný.“
Ecclestone je zároveň toho názoru, že pokud by si Ferrari vybíralo mezi Lewisem a Maxem, tak zvolí druhého jmenovaného. Důvod? „V Případě Lewise nebo Sebastiana už mají k dispozici jen pár let. Pokud máte v týmu mladíky jako Charles nebo Max, máte možnost je mít i víc než deset let,“ líčí.
A co bude se Sebastianem Vettelem? Bernie si netroufá odpovědět. Podle něj jsou reálné všechny scénáře. Tedy pokračování ve Ferrari, přestup do jiného týmu, popřípadě konec závodní kariéry ve Formuli 1.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.