Valtteriho Bottase zradila v Brazílii jeho pohonná jednotka. Fin se tak dostal do nebezpečí penalizace, je totiž možné, že pro poslední závod sezony bude muset nasadit zbrusu nový agregát.
Mercedes nezažil v Brazílii povedený víkend. Svůj podíl viny na tom měla nespolehlivost vozu Valtteriho Bottase. Finský závodník se snažil na čerstvé sadě pneumatik zdolat Charlesa Leclerca, když se mu z vozu začalo během 53. kola kouřit. Bylo evidentní, že jde o problém technického rázu. Rodák z Nastoly musel posléze svůj vůz odstavit.
Zmíněná pohonná jednotka bude na začátku tohoto týdne v Brixworthu rozebrána analyzována. Teprve pak bude možné určit míru jejího poškození. „Hlásili mi, že tam byl nějaký kouř, já to neviděl, ani jsem necítil žádnou ztrátu energie. Pak motor prostě najednou vypnul,“ vrací se k inkriminovanému momentu Bottas.
V této chvíli tedy ještě nepadlo rozhodnutí, zda bude muset jezdec Mercedesu nasadit novou pohonnou jednotku. Pokud by však ta stávající nebyla provozuschopná, je to velmi pravděpodobná varianta. „Nemyslím si, že v některém z ostatních motorů zbyl dostatečný počet kilometrů,“ vyjadřuje se druhý muž průběžného pořadí šampionátu skepticky k možnosti nasazení některého ze starších agregátů.
„Momentálně o tom moc víc nevíme. Asi pět kol před samotným zastavením nám prudce stoupla spotřeba oleje, pak se motor vypnul, díky tomu se nezničil. Více budeme vědět až po podrobné analýze. Pak učiníme plány pro poslední závod sezony,“ pověděl technický ředitel stáje James Allison.
Dodejme, že Bottas prožil na Interlagosu rozporuplný závod rovněž z hlediska strategie. Odstartoval na měkkých pneumatikách, přičemž mu tým při první zastávce nazul nejtvrdší bílou sadu. Ta měla vydržet až do cíle, jenže se tak nestalo. Seveřan na ní strávil pouhých 15 kol, aby následně přezul na gumy střední tvrdosti.
„Chtěl jsem mít co nejdelší první stint, proto jsem v jeho určité fázi pneumatiky šetřil. Problémem, ale byla nedotáčivost, zvláště v posledním sektoru. Ztráceli jsme tam docela hodně, takže jsme se rozhodli přezout na bílé pneumatiky,“ praví Bottas a dodává: „Já jsem měl pocit, že to můžeme zvládnout s jednou zastávkou, zastavili jsme nejspíš proto, abychom pokryli Albona i když jsem byl docela zmatený a tu zastávku jsem zpochybňoval.“
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.