Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
Je to moment, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Vzájemná kolize jezdců Ferrari Charlesa Leclerca a Sebastiana Vettela v závěru GP Brazílie zvedla ze židle snad všechny příznivce královny motorsportu. Piloti Scuderie bojovali o čtvrtou příčku, Charles Leclerc v nájezdu do 66. kola svého týmového parťáka předjel, jenže ten se za ním dokázal udržet. Následný Vettelův pokus o znovuzískání čtvrtého místa skončil drobnou kolizí s fatálními následky.
V jejím důsledku si Monačan poškodil zavěšení načež byl nucen okamžitě odstoupit. Čtyřnásobný mistr světa sice ještě s defektem pár zatáček pokračoval, avšak byla to už pouze labutí píseň. Na konci onoho inkriminovaného okruhu s číslem 66 se mu poškozená pneumatika rozletěla na kousky a bylo po nadějích.
Výsledek byl pro stáj z Maranella katastrofální. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl. Italové proto z Brazílie odjeli s nulou na bodovém kontě. Kdo nese na vzájemné havárii větší podíl viny není jasné. Monačan odmítl celou situaci blíže komentovat, Vettel si stojí za tím, že mu jeho mladý týmový kolega nenechal dostatek prostoru.
Pravdou je, že vnitřní napětí mezi oběma závodníky během sezony eskalovalo. Již několikrát jsme byli svědky různých incidentů mezi nimi, byť s mnohem mírnějšími dopady. Nelze se však ubránit dojmu, že událost na Interlagosu byla nevyhnutelná. Podle mnohých bylo otázkou pouze to, kdy k ní dojde, nikoliv to, jestli k ní dojde.
U Ferrari mají každopádně o čem přemýšlet, vědom si toho je i týmový boss Mattia Binotto. Právě na jeho bedrech bude ležet největší část odpovědnosti, jak zkrotit dva bojující kohouty na jednom smetišti.
„Je samozřejmě nepříjemné, co se stalo. Je to škoda hlavně pro tým. Musíme si situaci rozebrat a interně si o ní pohovořit. Je pravdou, že v Monze nedodržel interní dohodu Leclerc, nebylo jednoduché tam vše zvládnout. V Rusku pro změnu nedodržel interní dohodu Vettel. Takže myslím, že to, co se stalo v Brazílii jejich vztahu nepomůže,“ líčí Binotto.
Ital z toho tak či tak nechce dělat až příliš velké drama. „Je to samozřejmě nepříjemné, ale nechci z toho dělat až příliš velký rozruch. Spíše to vnímám jako příležitost s ohledem na následující sezonu, jak si věci vyjasnit. S oběma jsem mluvil a je jim to líto, to je důležité,“ uzavírá šéf Ferrari.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.