Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
Je to moment, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Vzájemná kolize jezdců Ferrari Charlesa Leclerca a Sebastiana Vettela v závěru GP Brazílie zvedla ze židle snad všechny příznivce královny motorsportu. Piloti Scuderie bojovali o čtvrtou příčku, Charles Leclerc v nájezdu do 66. kola svého týmového parťáka předjel, jenže ten se za ním dokázal udržet. Následný Vettelův pokus o znovuzískání čtvrtého místa skončil drobnou kolizí s fatálními následky.
V jejím důsledku si Monačan poškodil zavěšení načež byl nucen okamžitě odstoupit. Čtyřnásobný mistr světa sice ještě s defektem pár zatáček pokračoval, avšak byla to už pouze labutí píseň. Na konci onoho inkriminovaného okruhu s číslem 66 se mu poškozená pneumatika rozletěla na kousky a bylo po nadějích.
Výsledek byl pro stáj z Maranella katastrofální. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl. Italové proto z Brazílie odjeli s nulou na bodovém kontě. Kdo nese na vzájemné havárii větší podíl viny není jasné. Monačan odmítl celou situaci blíže komentovat, Vettel si stojí za tím, že mu jeho mladý týmový kolega nenechal dostatek prostoru.
Pravdou je, že vnitřní napětí mezi oběma závodníky během sezony eskalovalo. Již několikrát jsme byli svědky různých incidentů mezi nimi, byť s mnohem mírnějšími dopady. Nelze se však ubránit dojmu, že událost na Interlagosu byla nevyhnutelná. Podle mnohých bylo otázkou pouze to, kdy k ní dojde, nikoliv to, jestli k ní dojde.
U Ferrari mají každopádně o čem přemýšlet, vědom si toho je i týmový boss Mattia Binotto. Právě na jeho bedrech bude ležet největší část odpovědnosti, jak zkrotit dva bojující kohouty na jednom smetišti.
„Je samozřejmě nepříjemné, co se stalo. Je to škoda hlavně pro tým. Musíme si situaci rozebrat a interně si o ní pohovořit. Je pravdou, že v Monze nedodržel interní dohodu Leclerc, nebylo jednoduché tam vše zvládnout. V Rusku pro změnu nedodržel interní dohodu Vettel. Takže myslím, že to, co se stalo v Brazílii jejich vztahu nepomůže,“ líčí Binotto.
Ital z toho tak či tak nechce dělat až příliš velké drama. „Je to samozřejmě nepříjemné, ale nechci z toho dělat až příliš velký rozruch. Spíše to vnímám jako příležitost s ohledem na následující sezonu, jak si věci vyjasnit. S oběma jsem mluvil a je jim to líto, to je důležité,“ uzavírá šéf Ferrari.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.