Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
Je to moment, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Vzájemná kolize jezdců Ferrari Charlesa Leclerca a Sebastiana Vettela v závěru GP Brazílie zvedla ze židle snad všechny příznivce královny motorsportu. Piloti Scuderie bojovali o čtvrtou příčku, Charles Leclerc v nájezdu do 66. kola svého týmového parťáka předjel, jenže ten se za ním dokázal udržet. Následný Vettelův pokus o znovuzískání čtvrtého místa skončil drobnou kolizí s fatálními následky.
V jejím důsledku si Monačan poškodil zavěšení načež byl nucen okamžitě odstoupit. Čtyřnásobný mistr světa sice ještě s defektem pár zatáček pokračoval, avšak byla to už pouze labutí píseň. Na konci onoho inkriminovaného okruhu s číslem 66 se mu poškozená pneumatika rozletěla na kousky a bylo po nadějích.
Výsledek byl pro stáj z Maranella katastrofální. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl. Italové proto z Brazílie odjeli s nulou na bodovém kontě. Kdo nese na vzájemné havárii větší podíl viny není jasné. Monačan odmítl celou situaci blíže komentovat, Vettel si stojí za tím, že mu jeho mladý týmový kolega nenechal dostatek prostoru.
Pravdou je, že vnitřní napětí mezi oběma závodníky během sezony eskalovalo. Již několikrát jsme byli svědky různých incidentů mezi nimi, byť s mnohem mírnějšími dopady. Nelze se však ubránit dojmu, že událost na Interlagosu byla nevyhnutelná. Podle mnohých bylo otázkou pouze to, kdy k ní dojde, nikoliv to, jestli k ní dojde.
U Ferrari mají každopádně o čem přemýšlet, vědom si toho je i týmový boss Mattia Binotto. Právě na jeho bedrech bude ležet největší část odpovědnosti, jak zkrotit dva bojující kohouty na jednom smetišti.
„Je samozřejmě nepříjemné, co se stalo. Je to škoda hlavně pro tým. Musíme si situaci rozebrat a interně si o ní pohovořit. Je pravdou, že v Monze nedodržel interní dohodu Leclerc, nebylo jednoduché tam vše zvládnout. V Rusku pro změnu nedodržel interní dohodu Vettel. Takže myslím, že to, co se stalo v Brazílii jejich vztahu nepomůže,“ líčí Binotto.
Ital z toho tak či tak nechce dělat až příliš velké drama. „Je to samozřejmě nepříjemné, ale nechci z toho dělat až příliš velký rozruch. Spíše to vnímám jako příležitost s ohledem na následující sezonu, jak si věci vyjasnit. S oběma jsem mluvil a je jim to líto, to je důležité,“ uzavírá šéf Ferrari.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.