Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
Je to moment, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Vzájemná kolize jezdců Ferrari Charlesa Leclerca a Sebastiana Vettela v závěru GP Brazílie zvedla ze židle snad všechny příznivce královny motorsportu. Piloti Scuderie bojovali o čtvrtou příčku, Charles Leclerc v nájezdu do 66. kola svého týmového parťáka předjel, jenže ten se za ním dokázal udržet. Následný Vettelův pokus o znovuzískání čtvrtého místa skončil drobnou kolizí s fatálními následky.
V jejím důsledku si Monačan poškodil zavěšení načež byl nucen okamžitě odstoupit. Čtyřnásobný mistr světa sice ještě s defektem pár zatáček pokračoval, avšak byla to už pouze labutí píseň. Na konci onoho inkriminovaného okruhu s číslem 66 se mu poškozená pneumatika rozletěla na kousky a bylo po nadějích.
Výsledek byl pro stáj z Maranella katastrofální. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl. Italové proto z Brazílie odjeli s nulou na bodovém kontě. Kdo nese na vzájemné havárii větší podíl viny není jasné. Monačan odmítl celou situaci blíže komentovat, Vettel si stojí za tím, že mu jeho mladý týmový kolega nenechal dostatek prostoru.
Pravdou je, že vnitřní napětí mezi oběma závodníky během sezony eskalovalo. Již několikrát jsme byli svědky různých incidentů mezi nimi, byť s mnohem mírnějšími dopady. Nelze se však ubránit dojmu, že událost na Interlagosu byla nevyhnutelná. Podle mnohých bylo otázkou pouze to, kdy k ní dojde, nikoliv to, jestli k ní dojde.
U Ferrari mají každopádně o čem přemýšlet, vědom si toho je i týmový boss Mattia Binotto. Právě na jeho bedrech bude ležet největší část odpovědnosti, jak zkrotit dva bojující kohouty na jednom smetišti.
„Je samozřejmě nepříjemné, co se stalo. Je to škoda hlavně pro tým. Musíme si situaci rozebrat a interně si o ní pohovořit. Je pravdou, že v Monze nedodržel interní dohodu Leclerc, nebylo jednoduché tam vše zvládnout. V Rusku pro změnu nedodržel interní dohodu Vettel. Takže myslím, že to, co se stalo v Brazílii jejich vztahu nepomůže,“ líčí Binotto.
Ital z toho tak či tak nechce dělat až příliš velké drama. „Je to samozřejmě nepříjemné, ale nechci z toho dělat až příliš velký rozruch. Spíše to vnímám jako příležitost s ohledem na následující sezonu, jak si věci vyjasnit. S oběma jsem mluvil a je jim to líto, to je důležité,“ uzavírá šéf Ferrari.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.