Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
Je to moment, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Vzájemná kolize jezdců Ferrari Charlesa Leclerca a Sebastiana Vettela v závěru GP Brazílie zvedla ze židle snad všechny příznivce královny motorsportu. Piloti Scuderie bojovali o čtvrtou příčku, Charles Leclerc v nájezdu do 66. kola svého týmového parťáka předjel, jenže ten se za ním dokázal udržet. Následný Vettelův pokus o znovuzískání čtvrtého místa skončil drobnou kolizí s fatálními následky.
V jejím důsledku si Monačan poškodil zavěšení načež byl nucen okamžitě odstoupit. Čtyřnásobný mistr světa sice ještě s defektem pár zatáček pokračoval, avšak byla to už pouze labutí píseň. Na konci onoho inkriminovaného okruhu s číslem 66 se mu poškozená pneumatika rozletěla na kousky a bylo po nadějích.
Výsledek byl pro stáj z Maranella katastrofální. Ani jeden z jejich pilotů totiž neviděl cíl. Italové proto z Brazílie odjeli s nulou na bodovém kontě. Kdo nese na vzájemné havárii větší podíl viny není jasné. Monačan odmítl celou situaci blíže komentovat, Vettel si stojí za tím, že mu jeho mladý týmový kolega nenechal dostatek prostoru.
Pravdou je, že vnitřní napětí mezi oběma závodníky během sezony eskalovalo. Již několikrát jsme byli svědky různých incidentů mezi nimi, byť s mnohem mírnějšími dopady. Nelze se však ubránit dojmu, že událost na Interlagosu byla nevyhnutelná. Podle mnohých bylo otázkou pouze to, kdy k ní dojde, nikoliv to, jestli k ní dojde.
U Ferrari mají každopádně o čem přemýšlet, vědom si toho je i týmový boss Mattia Binotto. Právě na jeho bedrech bude ležet největší část odpovědnosti, jak zkrotit dva bojující kohouty na jednom smetišti.
„Je samozřejmě nepříjemné, co se stalo. Je to škoda hlavně pro tým. Musíme si situaci rozebrat a interně si o ní pohovořit. Je pravdou, že v Monze nedodržel interní dohodu Leclerc, nebylo jednoduché tam vše zvládnout. V Rusku pro změnu nedodržel interní dohodu Vettel. Takže myslím, že to, co se stalo v Brazílii jejich vztahu nepomůže,“ líčí Binotto.
Ital z toho tak či tak nechce dělat až příliš velké drama. „Je to samozřejmě nepříjemné, ale nechci z toho dělat až příliš velký rozruch. Spíše to vnímám jako příležitost s ohledem na následující sezonu, jak si věci vyjasnit. S oběma jsem mluvil a je jim to líto, to je důležité,“ uzavírá šéf Ferrari.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.