INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Brazílie?
Red Bull dnes překonal světový rekord v boxech, když Verstappena v 21. kole zdržel jen 1,82 sekundy! Svůj doposud nejrychlejší počin z Velké ceny Německa tím překonal o 6 setin sekundy, paráda. V čase průjezdu boxy to není patrné, protože Max se musel vyhýbat srážce s Kubicou, jehož mu do cesty vypustil Williams.
1.82 seconds!!!Another WORLD RECORD for @redbullracing ⏱🚀👏#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/kpUETp0uZh
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Ten byl předvedl druhou nejrychlejší zastávku, když Kubicu v 66. kole odbavil za 2,1 sekundy a Russella ve stejném kole za 2,2 sekundy. Třetí a čtvrtá příčka patří opět Red Bull a práci na Verstappenově voze: 2,12 s ve 44. kole a 2,17 v 54. kole.
Třetím nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca v 29. kole přezulo za 2,33 s a Vettela o 4 kola dříve za 2,36 s. Ani jeden z nich ale šachovnicovou vlajku kvůli zbytečné vzájemné kolizi neviděl.
Většina pilotů startovala na měkké směsi, pouze pětice Hülkenberg, Kubica, Kvjat, Ricciardo a Russell si pro začátek vybrala středně-tvrdou směs.
Závod vyhrál Verstappen, jenž vsadil na tři zastávky - v závěru během výjezdu safety-caru zariskoval s tou třetí, což se mu vyplatilo. Jinak jsme u prvních čtyř jezdců viděli tři zcela odlišné strategie - zatímco Verstappen s Hamiltonem k mechanikům zamířili třikrát, Gasly se v boxech ukázal dvakrát a Sainz dokonce jen jednou, což mu v konečném důsledku zajistilo po startu z posledního místa pódium!
Vyšší teploty dnes přispěly k větší degradaci, přesto jsme byli v úvodu svědky poměrně dlouhých stintů. Dva výjezdy safety caru v závěru nabídly pilotům příležitosti, což vyústilo v několik dramatických okamžiků.
Nejdelší stint jsme viděli u zmíněného Sainze, jenž na středně-tvrdé (C2) směsi vydržel 42 kol, tedy 59 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na měkkých pneumatikách (C3) zvládl Ricciardo 32 kol, Norris na tvrdých (C1) 26 kol.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.