INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Brazílie?
Red Bull dnes překonal světový rekord v boxech, když Verstappena v 21. kole zdržel jen 1,82 sekundy! Svůj doposud nejrychlejší počin z Velké ceny Německa tím překonal o 6 setin sekundy, paráda. V čase průjezdu boxy to není patrné, protože Max se musel vyhýbat srážce s Kubicou, jehož mu do cesty vypustil Williams.
1.82 seconds!!!Another WORLD RECORD for @redbullracing ⏱🚀👏#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/kpUETp0uZh
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Ten byl předvedl druhou nejrychlejší zastávku, když Kubicu v 66. kole odbavil za 2,1 sekundy a Russella ve stejném kole za 2,2 sekundy. Třetí a čtvrtá příčka patří opět Red Bull a práci na Verstappenově voze: 2,12 s ve 44. kole a 2,17 v 54. kole.
Třetím nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca v 29. kole přezulo za 2,33 s a Vettela o 4 kola dříve za 2,36 s. Ani jeden z nich ale šachovnicovou vlajku kvůli zbytečné vzájemné kolizi neviděl.
Většina pilotů startovala na měkké směsi, pouze pětice Hülkenberg, Kubica, Kvjat, Ricciardo a Russell si pro začátek vybrala středně-tvrdou směs.
Závod vyhrál Verstappen, jenž vsadil na tři zastávky - v závěru během výjezdu safety-caru zariskoval s tou třetí, což se mu vyplatilo. Jinak jsme u prvních čtyř jezdců viděli tři zcela odlišné strategie - zatímco Verstappen s Hamiltonem k mechanikům zamířili třikrát, Gasly se v boxech ukázal dvakrát a Sainz dokonce jen jednou, což mu v konečném důsledku zajistilo po startu z posledního místa pódium!
Vyšší teploty dnes přispěly k větší degradaci, přesto jsme byli v úvodu svědky poměrně dlouhých stintů. Dva výjezdy safety caru v závěru nabídly pilotům příležitosti, což vyústilo v několik dramatických okamžiků.
Nejdelší stint jsme viděli u zmíněného Sainze, jenž na středně-tvrdé (C2) směsi vydržel 42 kol, tedy 59 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na měkkých pneumatikách (C3) zvládl Ricciardo 32 kol, Norris na tvrdých (C1) 26 kol.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.