INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Brazílie?
Red Bull dnes překonal světový rekord v boxech, když Verstappena v 21. kole zdržel jen 1,82 sekundy! Svůj doposud nejrychlejší počin z Velké ceny Německa tím překonal o 6 setin sekundy, paráda. V čase průjezdu boxy to není patrné, protože Max se musel vyhýbat srážce s Kubicou, jehož mu do cesty vypustil Williams.
1.82 seconds!!!Another WORLD RECORD for @redbullracing ⏱🚀👏#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/kpUETp0uZh
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Ten byl předvedl druhou nejrychlejší zastávku, když Kubicu v 66. kole odbavil za 2,1 sekundy a Russella ve stejném kole za 2,2 sekundy. Třetí a čtvrtá příčka patří opět Red Bull a práci na Verstappenově voze: 2,12 s ve 44. kole a 2,17 v 54. kole.
Třetím nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca v 29. kole přezulo za 2,33 s a Vettela o 4 kola dříve za 2,36 s. Ani jeden z nich ale šachovnicovou vlajku kvůli zbytečné vzájemné kolizi neviděl.
Většina pilotů startovala na měkké směsi, pouze pětice Hülkenberg, Kubica, Kvjat, Ricciardo a Russell si pro začátek vybrala středně-tvrdou směs.
Závod vyhrál Verstappen, jenž vsadil na tři zastávky - v závěru během výjezdu safety-caru zariskoval s tou třetí, což se mu vyplatilo. Jinak jsme u prvních čtyř jezdců viděli tři zcela odlišné strategie - zatímco Verstappen s Hamiltonem k mechanikům zamířili třikrát, Gasly se v boxech ukázal dvakrát a Sainz dokonce jen jednou, což mu v konečném důsledku zajistilo po startu z posledního místa pódium!
Vyšší teploty dnes přispěly k větší degradaci, přesto jsme byli v úvodu svědky poměrně dlouhých stintů. Dva výjezdy safety caru v závěru nabídly pilotům příležitosti, což vyústilo v několik dramatických okamžiků.
Nejdelší stint jsme viděli u zmíněného Sainze, jenž na středně-tvrdé (C2) směsi vydržel 42 kol, tedy 59 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na měkkých pneumatikách (C3) zvládl Ricciardo 32 kol, Norris na tvrdých (C1) 26 kol.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.