INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Brazílie?
Red Bull dnes překonal světový rekord v boxech, když Verstappena v 21. kole zdržel jen 1,82 sekundy! Svůj doposud nejrychlejší počin z Velké ceny Německa tím překonal o 6 setin sekundy, paráda. V čase průjezdu boxy to není patrné, protože Max se musel vyhýbat srážce s Kubicou, jehož mu do cesty vypustil Williams.
1.82 seconds!!!Another WORLD RECORD for @redbullracing ⏱🚀👏#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/kpUETp0uZh
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Ten byl předvedl druhou nejrychlejší zastávku, když Kubicu v 66. kole odbavil za 2,1 sekundy a Russella ve stejném kole za 2,2 sekundy. Třetí a čtvrtá příčka patří opět Red Bull a práci na Verstappenově voze: 2,12 s ve 44. kole a 2,17 v 54. kole.
Třetím nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca v 29. kole přezulo za 2,33 s a Vettela o 4 kola dříve za 2,36 s. Ani jeden z nich ale šachovnicovou vlajku kvůli zbytečné vzájemné kolizi neviděl.
Většina pilotů startovala na měkké směsi, pouze pětice Hülkenberg, Kubica, Kvjat, Ricciardo a Russell si pro začátek vybrala středně-tvrdou směs.
Závod vyhrál Verstappen, jenž vsadil na tři zastávky - v závěru během výjezdu safety-caru zariskoval s tou třetí, což se mu vyplatilo. Jinak jsme u prvních čtyř jezdců viděli tři zcela odlišné strategie - zatímco Verstappen s Hamiltonem k mechanikům zamířili třikrát, Gasly se v boxech ukázal dvakrát a Sainz dokonce jen jednou, což mu v konečném důsledku zajistilo po startu z posledního místa pódium!
Vyšší teploty dnes přispěly k větší degradaci, přesto jsme byli v úvodu svědky poměrně dlouhých stintů. Dva výjezdy safety caru v závěru nabídly pilotům příležitosti, což vyústilo v několik dramatických okamžiků.
Nejdelší stint jsme viděli u zmíněného Sainze, jenž na středně-tvrdé (C2) směsi vydržel 42 kol, tedy 59 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na měkkých pneumatikách (C3) zvládl Ricciardo 32 kol, Norris na tvrdých (C1) 26 kol.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.