V závěrečném tréninku zajel nejrychlejší čas stávající mistr světa, Lewis Hamilton. Na druhém místě o tři setiny zaostal Max Verstappen následován oběma Ferrari, které ztrácejí na prvního tři desetiny.
V Brazílii jezdce přivítalo spíše zamračené počasí, je 18 °C a trať má 30 °C. Kubica po havárii pojede s náhradním šasi. Po pátku mnozí za favority považují Ferrari. Nicméně trefnou odpověď na tento dotaz měl Sebastian Vettel. "Záleží, jaký den máte na mysli," uvedl Němec v reakci na rozporuplné výkony v posledních kvalifikacích a v závodech.
Jako první se po rozsvícení zeleného světla na trať vydává Norris následován Albonem a Grosjeanem. Vyjíždí také Kvjat a Gasly. První měřený čas si připisuje Kubica (1:14,407 min) a v následujícím kole se ještě zlepšuje 1:13,998 min. To však není na dlouho. Sainz jde do čela (1:11,058 min). Patnáct minut tréninku je za námi, ale ostatní jezdci stále v garáži. Ale postupně vyjíždějí. Zatím Sainz zlepšuje svůj čas na 1:10,756 min a časy zajíždějí další a další piloti jako Hulkenberg či Ricciardo.
Final run, everyone on shiny new boots on. Quali prep is on! #RSspirit #BrazilGP #FP3 pic.twitter.com/5gp2jPQ9Oy
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 16, 2019
Leclerc zajel čas 1:09,871 min a jde do čela. Avšak jeho týmový kolega rozjel dobré kolo a i Mercedesy mají první sektory rychlejší. Nakonec se jezdci seřadili v pořadí Hamilton (1:09,562), Leclerc, Vettel, Bottas. Ferrari má rychlejší první a druhý sektor, ale celkově zajel šestinásobný šampion čas kolo rychleji.
Časem 1:09,327 min se blýskl Verstappen. Přední týmy si tedy opět rozdělily prvních šest míst a to symetricky v pořadí Red Bull, Mercedes, Ferrari, Ferrari, Mercedes, Red Bull. Albon si stěžuje na přehřívání pneumatik.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Albon, Hülkenberg, Norris, Gasly, Ricciardo, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Stroll, Sainz, Magnussen, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Kubica.
Svůj náskok Verstappen ještě zvyšuje. Zajel čas 1:09,063 min. "Vypadá to, že se Max v autě cítí velmi dobře. Vidíme, že Ferrari jsou stále neskutečně rychlá na rovinkách, svoje kolo a čas skládají jinak než my," uvedl šéf Red Bullu Horner pro britskou SkySports.
Ferrari jde do čela. Nejprve Vettel, kterého však brzy překonal jeho týmový kolega s časem 1:08,611 min. Vettel ztrácí pět setin. To však netrvá příliš dlouho. Hamilton všechny poráží a má náskok tři desetiny (čas 1:08,320 min).
Zbývá deset minut a na trati je velmi rušno. Časy se hodně mění. Šesté a sedmé místo obsazují McLareny. Ale netrvá to dlouho. Zlepšují se Alfy i Toro Rosso.
Getting that pitstop practice in before the end of #FP3. 💪⏱️#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/vUt36GpcbW
— McLaren (@McLarenF1) November 16, 2019
Verstappen se zlepšuje a jde před obě Ferrari. Na Hamiltona ztrácí dvě setiny. Leclerc si stěžuje na Sainze, ke kterému se přiblížil na svůj vkus až příliš blízko. "Co tam dělal," ptá se Monačan. Nic se však nestalo a trénink se blíží svému konci a časy na čele už se nemění.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.