V závěrečném tréninku zajel nejrychlejší čas stávající mistr světa, Lewis Hamilton. Na druhém místě o tři setiny zaostal Max Verstappen následován oběma Ferrari, které ztrácejí na prvního tři desetiny.
V Brazílii jezdce přivítalo spíše zamračené počasí, je 18 °C a trať má 30 °C. Kubica po havárii pojede s náhradním šasi. Po pátku mnozí za favority považují Ferrari. Nicméně trefnou odpověď na tento dotaz měl Sebastian Vettel. "Záleží, jaký den máte na mysli," uvedl Němec v reakci na rozporuplné výkony v posledních kvalifikacích a v závodech.
Jako první se po rozsvícení zeleného světla na trať vydává Norris následován Albonem a Grosjeanem. Vyjíždí také Kvjat a Gasly. První měřený čas si připisuje Kubica (1:14,407 min) a v následujícím kole se ještě zlepšuje 1:13,998 min. To však není na dlouho. Sainz jde do čela (1:11,058 min). Patnáct minut tréninku je za námi, ale ostatní jezdci stále v garáži. Ale postupně vyjíždějí. Zatím Sainz zlepšuje svůj čas na 1:10,756 min a časy zajíždějí další a další piloti jako Hulkenberg či Ricciardo.
Final run, everyone on shiny new boots on. Quali prep is on! #RSspirit #BrazilGP #FP3 pic.twitter.com/5gp2jPQ9Oy
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 16, 2019
Leclerc zajel čas 1:09,871 min a jde do čela. Avšak jeho týmový kolega rozjel dobré kolo a i Mercedesy mají první sektory rychlejší. Nakonec se jezdci seřadili v pořadí Hamilton (1:09,562), Leclerc, Vettel, Bottas. Ferrari má rychlejší první a druhý sektor, ale celkově zajel šestinásobný šampion čas kolo rychleji.
Časem 1:09,327 min se blýskl Verstappen. Přední týmy si tedy opět rozdělily prvních šest míst a to symetricky v pořadí Red Bull, Mercedes, Ferrari, Ferrari, Mercedes, Red Bull. Albon si stěžuje na přehřívání pneumatik.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Albon, Hülkenberg, Norris, Gasly, Ricciardo, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Stroll, Sainz, Magnussen, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Kubica.
Svůj náskok Verstappen ještě zvyšuje. Zajel čas 1:09,063 min. "Vypadá to, že se Max v autě cítí velmi dobře. Vidíme, že Ferrari jsou stále neskutečně rychlá na rovinkách, svoje kolo a čas skládají jinak než my," uvedl šéf Red Bullu Horner pro britskou SkySports.
Ferrari jde do čela. Nejprve Vettel, kterého však brzy překonal jeho týmový kolega s časem 1:08,611 min. Vettel ztrácí pět setin. To však netrvá příliš dlouho. Hamilton všechny poráží a má náskok tři desetiny (čas 1:08,320 min).
Zbývá deset minut a na trati je velmi rušno. Časy se hodně mění. Šesté a sedmé místo obsazují McLareny. Ale netrvá to dlouho. Zlepšují se Alfy i Toro Rosso.
Getting that pitstop practice in before the end of #FP3. 💪⏱️#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/vUt36GpcbW
— McLaren (@McLarenF1) November 16, 2019
Verstappen se zlepšuje a jde před obě Ferrari. Na Hamiltona ztrácí dvě setiny. Leclerc si stěžuje na Sainze, ke kterému se přiblížil na svůj vkus až příliš blízko. "Co tam dělal," ptá se Monačan. Nic se však nestalo a trénink se blíží svému konci a časy na čele už se nemění.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.