V závěrečném tréninku zajel nejrychlejší čas stávající mistr světa, Lewis Hamilton. Na druhém místě o tři setiny zaostal Max Verstappen následován oběma Ferrari, které ztrácejí na prvního tři desetiny.
V Brazílii jezdce přivítalo spíše zamračené počasí, je 18 °C a trať má 30 °C. Kubica po havárii pojede s náhradním šasi. Po pátku mnozí za favority považují Ferrari. Nicméně trefnou odpověď na tento dotaz měl Sebastian Vettel. "Záleží, jaký den máte na mysli," uvedl Němec v reakci na rozporuplné výkony v posledních kvalifikacích a v závodech.
Jako první se po rozsvícení zeleného světla na trať vydává Norris následován Albonem a Grosjeanem. Vyjíždí také Kvjat a Gasly. První měřený čas si připisuje Kubica (1:14,407 min) a v následujícím kole se ještě zlepšuje 1:13,998 min. To však není na dlouho. Sainz jde do čela (1:11,058 min). Patnáct minut tréninku je za námi, ale ostatní jezdci stále v garáži. Ale postupně vyjíždějí. Zatím Sainz zlepšuje svůj čas na 1:10,756 min a časy zajíždějí další a další piloti jako Hulkenberg či Ricciardo.
Final run, everyone on shiny new boots on. Quali prep is on! #RSspirit #BrazilGP #FP3 pic.twitter.com/5gp2jPQ9Oy
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 16, 2019
Leclerc zajel čas 1:09,871 min a jde do čela. Avšak jeho týmový kolega rozjel dobré kolo a i Mercedesy mají první sektory rychlejší. Nakonec se jezdci seřadili v pořadí Hamilton (1:09,562), Leclerc, Vettel, Bottas. Ferrari má rychlejší první a druhý sektor, ale celkově zajel šestinásobný šampion čas kolo rychleji.
Časem 1:09,327 min se blýskl Verstappen. Přední týmy si tedy opět rozdělily prvních šest míst a to symetricky v pořadí Red Bull, Mercedes, Ferrari, Ferrari, Mercedes, Red Bull. Albon si stěžuje na přehřívání pneumatik.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Albon, Hülkenberg, Norris, Gasly, Ricciardo, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Stroll, Sainz, Magnussen, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Kubica.
Svůj náskok Verstappen ještě zvyšuje. Zajel čas 1:09,063 min. "Vypadá to, že se Max v autě cítí velmi dobře. Vidíme, že Ferrari jsou stále neskutečně rychlá na rovinkách, svoje kolo a čas skládají jinak než my," uvedl šéf Red Bullu Horner pro britskou SkySports.
Ferrari jde do čela. Nejprve Vettel, kterého však brzy překonal jeho týmový kolega s časem 1:08,611 min. Vettel ztrácí pět setin. To však netrvá příliš dlouho. Hamilton všechny poráží a má náskok tři desetiny (čas 1:08,320 min).
Zbývá deset minut a na trati je velmi rušno. Časy se hodně mění. Šesté a sedmé místo obsazují McLareny. Ale netrvá to dlouho. Zlepšují se Alfy i Toro Rosso.
Getting that pitstop practice in before the end of #FP3. 💪⏱️#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/vUt36GpcbW
— McLaren (@McLarenF1) November 16, 2019
Verstappen se zlepšuje a jde před obě Ferrari. Na Hamiltona ztrácí dvě setiny. Leclerc si stěžuje na Sainze, ke kterému se přiblížil na svůj vkus až příliš blízko. "Co tam dělal," ptá se Monačan. Nic se však nestalo a trénink se blíží svému konci a časy na čele už se nemění.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.