V závěrečném tréninku zajel nejrychlejší čas stávající mistr světa, Lewis Hamilton. Na druhém místě o tři setiny zaostal Max Verstappen následován oběma Ferrari, které ztrácejí na prvního tři desetiny.
V Brazílii jezdce přivítalo spíše zamračené počasí, je 18 °C a trať má 30 °C. Kubica po havárii pojede s náhradním šasi. Po pátku mnozí za favority považují Ferrari. Nicméně trefnou odpověď na tento dotaz měl Sebastian Vettel. "Záleží, jaký den máte na mysli," uvedl Němec v reakci na rozporuplné výkony v posledních kvalifikacích a v závodech.
Jako první se po rozsvícení zeleného světla na trať vydává Norris následován Albonem a Grosjeanem. Vyjíždí také Kvjat a Gasly. První měřený čas si připisuje Kubica (1:14,407 min) a v následujícím kole se ještě zlepšuje 1:13,998 min. To však není na dlouho. Sainz jde do čela (1:11,058 min). Patnáct minut tréninku je za námi, ale ostatní jezdci stále v garáži. Ale postupně vyjíždějí. Zatím Sainz zlepšuje svůj čas na 1:10,756 min a časy zajíždějí další a další piloti jako Hulkenberg či Ricciardo.
Final run, everyone on shiny new boots on. Quali prep is on! #RSspirit #BrazilGP #FP3 pic.twitter.com/5gp2jPQ9Oy
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 16, 2019
Leclerc zajel čas 1:09,871 min a jde do čela. Avšak jeho týmový kolega rozjel dobré kolo a i Mercedesy mají první sektory rychlejší. Nakonec se jezdci seřadili v pořadí Hamilton (1:09,562), Leclerc, Vettel, Bottas. Ferrari má rychlejší první a druhý sektor, ale celkově zajel šestinásobný šampion čas kolo rychleji.
Časem 1:09,327 min se blýskl Verstappen. Přední týmy si tedy opět rozdělily prvních šest míst a to symetricky v pořadí Red Bull, Mercedes, Ferrari, Ferrari, Mercedes, Red Bull. Albon si stěžuje na přehřívání pneumatik.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Albon, Hülkenberg, Norris, Gasly, Ricciardo, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Stroll, Sainz, Magnussen, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Kubica.
Svůj náskok Verstappen ještě zvyšuje. Zajel čas 1:09,063 min. "Vypadá to, že se Max v autě cítí velmi dobře. Vidíme, že Ferrari jsou stále neskutečně rychlá na rovinkách, svoje kolo a čas skládají jinak než my," uvedl šéf Red Bullu Horner pro britskou SkySports.
Ferrari jde do čela. Nejprve Vettel, kterého však brzy překonal jeho týmový kolega s časem 1:08,611 min. Vettel ztrácí pět setin. To však netrvá příliš dlouho. Hamilton všechny poráží a má náskok tři desetiny (čas 1:08,320 min).
Zbývá deset minut a na trati je velmi rušno. Časy se hodně mění. Šesté a sedmé místo obsazují McLareny. Ale netrvá to dlouho. Zlepšují se Alfy i Toro Rosso.
Getting that pitstop practice in before the end of #FP3. 💪⏱️#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/vUt36GpcbW
— McLaren (@McLarenF1) November 16, 2019
Verstappen se zlepšuje a jde před obě Ferrari. Na Hamiltona ztrácí dvě setiny. Leclerc si stěžuje na Sainze, ke kterému se přiblížil na svůj vkus až příliš blízko. "Co tam dělal," ptá se Monačan. Nic se však nestalo a trénink se blíží svému konci a časy na čele už se nemění.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.