První trénink na GP Brazílie byl z většiny propršený. Moc kol se proto nenajezdilo. Nejrychlejší čas si připsal na přechodných pneumatikách Alex Albon. Ten to zkusil v závěru i na suchém obutí, ježe při své snaze havaroval.
První trénink v brazilském Interlagosu přivítalo deštivé počasí. Vody bylo na trati opravdu hodně, takže jezdci zpočátku pouze vyčkávali ve svých garážích. To trvalo poměrně dlouho. Byli jsme sice svědky několika kol na pneumatikách do mokrých podmínek, která si připsali třebas Pérez nebo piloti Ferrari, nešlo ale o nic výrazného.
Provoz zhoustnul až hodinu před vypršením časového limitu. To se podmínky na trati částečně zlepšily a řada pilotů přezula na přechodné obutí. Kroužil například Sainz či Vettel s Leclercem.
⚠️ LAP TIME ALERT ⚠️Carlos Sainz puts in a 1:23.689 to give us our first time of FP1#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/gsMrCs2BNa
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019V čele průběžného pořadí se usadil právě tandem Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Třetí pozice patřila Sainzovi. Drobným výletům mimo trať se nevyhnuli Magnussen s Latifim. Každopádně nešlo o nic závažného. Mercedes a Red Bull ještě půl hodiny před koncem úvodních tréninkových jízd vyčkávali v boxech.
Bottas vyjel na trať 25 mnut před koncem, na osychajícím okruhu se hned dostal do čela. Následovali jej i ostatní závodníci, kteří ještě neměli zajetý měřený čas. Na suché gumy to sice ještě nebylo, avšak s těmi přechodnými už se dalo bez problémů jezdit.
Trying out new lines at Juncao 🤔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/NOI36UBm2U
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Lepších podmínek využil Albon, jenž se dostal do čela. Jeho kolega Verstappen dále vyčkával u svých mechaniků. V posledních pěti minutách to někteří jezdci přece jen zkusili na suchém obutí. Jenže bylo ještě moc mokro. Verstappen s Leclercem chybovali, ale svoje těžké momenty ustáli, Albon už ne.
🚩 RED FLAG 🚩Alex Albon crashes at the final cornerA slide + slick tyres + wet grass = 📸#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/jmup89zXyf
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Thajec, který se může pochlubit čerstvě podepsanou smlouvou s Red Bullem havaroval a první trénink tak předčasně ukončil.
Večer nás čekají druhé měřené jízdy.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.