První trénink na GP Brazílie byl z většiny propršený. Moc kol se proto nenajezdilo. Nejrychlejší čas si připsal na přechodných pneumatikách Alex Albon. Ten to zkusil v závěru i na suchém obutí, ježe při své snaze havaroval.
První trénink v brazilském Interlagosu přivítalo deštivé počasí. Vody bylo na trati opravdu hodně, takže jezdci zpočátku pouze vyčkávali ve svých garážích. To trvalo poměrně dlouho. Byli jsme sice svědky několika kol na pneumatikách do mokrých podmínek, která si připsali třebas Pérez nebo piloti Ferrari, nešlo ale o nic výrazného.
Provoz zhoustnul až hodinu před vypršením časového limitu. To se podmínky na trati částečně zlepšily a řada pilotů přezula na přechodné obutí. Kroužil například Sainz či Vettel s Leclercem.
⚠️ LAP TIME ALERT ⚠️Carlos Sainz puts in a 1:23.689 to give us our first time of FP1#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/gsMrCs2BNa
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019V čele průběžného pořadí se usadil právě tandem Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Třetí pozice patřila Sainzovi. Drobným výletům mimo trať se nevyhnuli Magnussen s Latifim. Každopádně nešlo o nic závažného. Mercedes a Red Bull ještě půl hodiny před koncem úvodních tréninkových jízd vyčkávali v boxech.
Bottas vyjel na trať 25 mnut před koncem, na osychajícím okruhu se hned dostal do čela. Následovali jej i ostatní závodníci, kteří ještě neměli zajetý měřený čas. Na suché gumy to sice ještě nebylo, avšak s těmi přechodnými už se dalo bez problémů jezdit.
Trying out new lines at Juncao 🤔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/NOI36UBm2U
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Lepších podmínek využil Albon, jenž se dostal do čela. Jeho kolega Verstappen dále vyčkával u svých mechaniků. V posledních pěti minutách to někteří jezdci přece jen zkusili na suchém obutí. Jenže bylo ještě moc mokro. Verstappen s Leclercem chybovali, ale svoje těžké momenty ustáli, Albon už ne.
🚩 RED FLAG 🚩Alex Albon crashes at the final cornerA slide + slick tyres + wet grass = 📸#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/jmup89zXyf
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Thajec, který se může pochlubit čerstvě podepsanou smlouvou s Red Bullem havaroval a první trénink tak předčasně ukončil.
Večer nás čekají druhé měřené jízdy.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.