První trénink na GP Brazílie byl z většiny propršený. Moc kol se proto nenajezdilo. Nejrychlejší čas si připsal na přechodných pneumatikách Alex Albon. Ten to zkusil v závěru i na suchém obutí, ježe při své snaze havaroval.
První trénink v brazilském Interlagosu přivítalo deštivé počasí. Vody bylo na trati opravdu hodně, takže jezdci zpočátku pouze vyčkávali ve svých garážích. To trvalo poměrně dlouho. Byli jsme sice svědky několika kol na pneumatikách do mokrých podmínek, která si připsali třebas Pérez nebo piloti Ferrari, nešlo ale o nic výrazného.
Provoz zhoustnul až hodinu před vypršením časového limitu. To se podmínky na trati částečně zlepšily a řada pilotů přezula na přechodné obutí. Kroužil například Sainz či Vettel s Leclercem.
⚠️ LAP TIME ALERT ⚠️Carlos Sainz puts in a 1:23.689 to give us our first time of FP1#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/gsMrCs2BNa
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019V čele průběžného pořadí se usadil právě tandem Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Třetí pozice patřila Sainzovi. Drobným výletům mimo trať se nevyhnuli Magnussen s Latifim. Každopádně nešlo o nic závažného. Mercedes a Red Bull ještě půl hodiny před koncem úvodních tréninkových jízd vyčkávali v boxech.
Bottas vyjel na trať 25 mnut před koncem, na osychajícím okruhu se hned dostal do čela. Následovali jej i ostatní závodníci, kteří ještě neměli zajetý měřený čas. Na suché gumy to sice ještě nebylo, avšak s těmi přechodnými už se dalo bez problémů jezdit.
Trying out new lines at Juncao 🤔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/NOI36UBm2U
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Lepších podmínek využil Albon, jenž se dostal do čela. Jeho kolega Verstappen dále vyčkával u svých mechaniků. V posledních pěti minutách to někteří jezdci přece jen zkusili na suchém obutí. Jenže bylo ještě moc mokro. Verstappen s Leclercem chybovali, ale svoje těžké momenty ustáli, Albon už ne.
🚩 RED FLAG 🚩Alex Albon crashes at the final cornerA slide + slick tyres + wet grass = 📸#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/jmup89zXyf
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Thajec, který se může pochlubit čerstvě podepsanou smlouvou s Red Bullem havaroval a první trénink tak předčasně ukončil.
Večer nás čekají druhé měřené jízdy.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.