První trénink na GP Brazílie byl z většiny propršený. Moc kol se proto nenajezdilo. Nejrychlejší čas si připsal na přechodných pneumatikách Alex Albon. Ten to zkusil v závěru i na suchém obutí, ježe při své snaze havaroval.
První trénink v brazilském Interlagosu přivítalo deštivé počasí. Vody bylo na trati opravdu hodně, takže jezdci zpočátku pouze vyčkávali ve svých garážích. To trvalo poměrně dlouho. Byli jsme sice svědky několika kol na pneumatikách do mokrých podmínek, která si připsali třebas Pérez nebo piloti Ferrari, nešlo ale o nic výrazného.
Provoz zhoustnul až hodinu před vypršením časového limitu. To se podmínky na trati částečně zlepšily a řada pilotů přezula na přechodné obutí. Kroužil například Sainz či Vettel s Leclercem.
⚠️ LAP TIME ALERT ⚠️Carlos Sainz puts in a 1:23.689 to give us our first time of FP1#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/gsMrCs2BNa
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019V čele průběžného pořadí se usadil právě tandem Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Třetí pozice patřila Sainzovi. Drobným výletům mimo trať se nevyhnuli Magnussen s Latifim. Každopádně nešlo o nic závažného. Mercedes a Red Bull ještě půl hodiny před koncem úvodních tréninkových jízd vyčkávali v boxech.
Bottas vyjel na trať 25 mnut před koncem, na osychajícím okruhu se hned dostal do čela. Následovali jej i ostatní závodníci, kteří ještě neměli zajetý měřený čas. Na suché gumy to sice ještě nebylo, avšak s těmi přechodnými už se dalo bez problémů jezdit.
Trying out new lines at Juncao 🤔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/NOI36UBm2U
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Lepších podmínek využil Albon, jenž se dostal do čela. Jeho kolega Verstappen dále vyčkával u svých mechaniků. V posledních pěti minutách to někteří jezdci přece jen zkusili na suchém obutí. Jenže bylo ještě moc mokro. Verstappen s Leclercem chybovali, ale svoje těžké momenty ustáli, Albon už ne.
🚩 RED FLAG 🚩Alex Albon crashes at the final cornerA slide + slick tyres + wet grass = 📸#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/jmup89zXyf
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Thajec, který se může pochlubit čerstvě podepsanou smlouvou s Red Bullem havaroval a první trénink tak předčasně ukončil.
Večer nás čekají druhé měřené jízdy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.