Haas stojí o Roberta Kubicu, podle šéfa týmu Günthera Steinera už dva týdny čeká, zda přijme jejich nabídku na místo simulátorového jezdce.
Polák již v záři oznámil, že v příští sezóně s Williamsem pokračovat nebude. Nyní má na stole více nabídek, kromě Haasu se o něj zajímá i Ferrari, které zvažuje, že by jej využilo jako rezervního jezdce pro týmy využívající jeho motory.
Kubica se má rozhodnout již brzy: "Momentálně s tím tak trochu vyčkáváme. Za ty dva týdny se nic nepohnulo a já doufám, že příští týden dostaneme zprávu," potvrzuje Steiner, jenž si příští rok ponechá oba současné závodní jezdce: Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena.
"Je to spíše na jeho straně. Musí se rozhodnout, co chce dělat. My trpělivě vyčkáváme. Pro něj jde o velké rozhodnutí, proto respektuji to, co dělá, že to vyžaduje čas a že si to řádně promýšlí," pokračuje šéf amerického týmu, jemuž patří v šampionátu až 9. místo před Williamsem, zatímco loni skončil šestý.
Co když Kubica nepřijme jejich nabídku? V tom případě má Haas záložní plán. "Doufám, že se k něčemu dostaneme, protože my také potřebujeme všechno uzavřít. Čas běží, příští rok se rychle blíží."
Současný pilot Williamsu by jim pomáhal s vývojem monopostu pro rok 2021. Americký tým čelí náročnému rozhodnutí, kolik zdrojů vymezit nástupci letošního neúspěšného vozu VF-19 a kolik tomu pro rok 2021 stavěnému dle zcela nových pravidel.
Podle Steinera tým rozhodne na počátku příštího roku, jak k tomuto kompromisu přistoupí: "Před několika týdny jsme se rozhodli, co budeme dělat. Momentálně chceme zajistit, abychom v roce 2020 měli to nejlepší auto. Máme několik lidí pracujících na tom pro rok 2021, ale řekli jsme si, že se na počátku příštího roku rozhodneme, jak rychle k němu přesuneme své úsilí."
O víkendu jej čeká závod v Brazílii, kde přivezl jeden kus svého nového předního křídla. Tentokrát jej bude mít k dispozici Grosjean poté, co jej před dvěma týdny testoval na svém voze jeho týmový kolega Magnussen. Týmu se letos stále nepodařilo plně porozumět svému letošnímu autu a pneumatikám a vyřešit velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostí.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.