Monoposty Formule 1 mají být od zavedení revolučních pravidel v roce 2021 zhruba o tři vteřiny na kolo pomalejší. Daniel Ricciardo v tom ovšem problém nevidí.
Formule 1 představila v minulých dnech nová pravidla pro revoluční sezonu 2021. Ty se týkají jak technických regulí, tak i celkového vzhledu monopostu. Nutno říci, že plánované změny jsou vnímány rozporuplně. Většina je však kvituje, jsou nicméně i tací, kterým se budoucí kroky královny motorsportu nezamlouvají.
Co těmto lidem vadí? Tak především neustálý nárust váhy formulí, toho se dočkáme také v roce 2021 a nebude zrovna zanedbatelný. Kromě několika dalších bodů se sem a tam objevují také negativní reakce na zpomalení vozů. Ty by měly být oproti současné generaci pomalejší o několik vteřin. Právě na toto téma se novináři zeptali současného pilota Renaultu Daniela Ricciarda.
„Neřeším, jestli budou vozy v roce 2021 pomalejší o tři vteřiny než dnes. Abych byl upřímný, jednu z nejzábavnějších sezon ve Formuli 1 jsem zažil v roce 2014. Tehdy byly vozy asi o osm vteřin pomalejší, oproti dnešku, ale závodili jsme tvrdě,“ vrací se Australan do roku svého nástupu k Red Bullu, kdy dokázal zdolat Sebastiana Vettela, coby čerstvého čtyřnásobného mistra světa.
„Byl jsem na setkání s FOM, měli tam nějaké natáčení na motokárové dráze, sice jezdili rychlostí asi 30 kilometrů za hodinu, ale já jsem byl nadšený, protože to bylo těsné,“ praví oblíbený jezdec a dále pokračuje, „Raději budu mít dobré závody než překonávání traťových rekordů kolo co kolo. Pak bychom totiž mohli udělat po zbytek našich kariér pouze časovky. Takže já nemám problém s tím, že budou vozy o tři sekundy na kolo pomalejší.“
Ricciardovi se nové vozy líbí. Jedním dechem však dodává, že důležité je, jak se budou řídit a jaká bude realita. Podle něj vypadají každopádně monoposty budoucnosti oproti předchozím dekádám lépe. U současných strojů se mu nezamlouvá zejména jejich šířka. Tratě se totiž během let příliš nerozšířily, avšak formule ano. Proto je předjíždění méně. Zároveň je v takových podmínkách těžké hledat čistý vzduch, především pokud jste v těsném závěsu za jiným vozem. Takový názor má alespoň Australan hájící barvy Renaultu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.