Monoposty Formule 1 mají být od zavedení revolučních pravidel v roce 2021 zhruba o tři vteřiny na kolo pomalejší. Daniel Ricciardo v tom ovšem problém nevidí.
Formule 1 představila v minulých dnech nová pravidla pro revoluční sezonu 2021. Ty se týkají jak technických regulí, tak i celkového vzhledu monopostu. Nutno říci, že plánované změny jsou vnímány rozporuplně. Většina je však kvituje, jsou nicméně i tací, kterým se budoucí kroky královny motorsportu nezamlouvají.
Co těmto lidem vadí? Tak především neustálý nárust váhy formulí, toho se dočkáme také v roce 2021 a nebude zrovna zanedbatelný. Kromě několika dalších bodů se sem a tam objevují také negativní reakce na zpomalení vozů. Ty by měly být oproti současné generaci pomalejší o několik vteřin. Právě na toto téma se novináři zeptali současného pilota Renaultu Daniela Ricciarda.
„Neřeším, jestli budou vozy v roce 2021 pomalejší o tři vteřiny než dnes. Abych byl upřímný, jednu z nejzábavnějších sezon ve Formuli 1 jsem zažil v roce 2014. Tehdy byly vozy asi o osm vteřin pomalejší, oproti dnešku, ale závodili jsme tvrdě,“ vrací se Australan do roku svého nástupu k Red Bullu, kdy dokázal zdolat Sebastiana Vettela, coby čerstvého čtyřnásobného mistra světa.
„Byl jsem na setkání s FOM, měli tam nějaké natáčení na motokárové dráze, sice jezdili rychlostí asi 30 kilometrů za hodinu, ale já jsem byl nadšený, protože to bylo těsné,“ praví oblíbený jezdec a dále pokračuje, „Raději budu mít dobré závody než překonávání traťových rekordů kolo co kolo. Pak bychom totiž mohli udělat po zbytek našich kariér pouze časovky. Takže já nemám problém s tím, že budou vozy o tři sekundy na kolo pomalejší.“
Ricciardovi se nové vozy líbí. Jedním dechem však dodává, že důležité je, jak se budou řídit a jaká bude realita. Podle něj vypadají každopádně monoposty budoucnosti oproti předchozím dekádám lépe. U současných strojů se mu nezamlouvá zejména jejich šířka. Tratě se totiž během let příliš nerozšířily, avšak formule ano. Proto je předjíždění méně. Zároveň je v takových podmínkách těžké hledat čistý vzduch, především pokud jste v těsném závěsu za jiným vozem. Takový názor má alespoň Australan hájící barvy Renaultu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.