Valtteri Bottas zná důvody svých slabších výkonů z poloviny letošní sezony. Jaké to podle něj jsou?
Valtteri Bottas vstoupil do letošní sezony Formule 1 velmi dobře. Vyhrál hned první GP v Austrálii a solidní výkony podával i nadále. Když navíc zvítězil také v Baku, zdálo se, že jeho tažení za prvním mistrovským titulem v kariéře by mohlo mít pozitivní efekt.
Nestalo se. S přibývajícími závody forma třicetiletého Fina stagnovala, důsledkem toho bylo, že se rodák z Nastoly musel začít obávat o svou druhou příčku, namísto toho, aby mohl uvažovat o útoku na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Sám Bottas podle svých slov zná důvody zhoršené výkonnosti. Údajně se na něm podepsala nejistota, které byl zvláště v období léta vystaven. Tehdy se totiž spekulovalo o jeho nahrazení Estebanem Oconem, což by mělo dost pravděpodobně za následek Finův konec v F1, popřípadě přesun do výrazně méně konkurenceschopného týmu.
„Pro všechny sportovce je nejistota rozhodně nepříjemná, v létě toho kolovalo mnoho. Netušil jsem, co se stane, mohl jsem jen čekat. A to je nepříjemné, protože se pak nemůžete soustředit na svou práci, takže za takových podmínek ani nelze odvádět maximum,“ má jasno pilot Mercedesu.
Německá stáj s ním však nakonec novou smlouvu podepsala. Opět ale pouze na rok. V létě 2020 proto bude Bottas vystaven stejné situaci znovu, což si sám uvědomuje.
„Když je to tak každým rokem, tak to člověka v jistý okamžik začne bolet. Příští rok to bude totéž, ale já na to teď nemyslím, moje rychlost je momentálně fajn a já si to to užívám,“ uzavřel vítěz závodu v Austinu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.