Valtteri Bottas zná důvody svých slabších výkonů z poloviny letošní sezony. Jaké to podle něj jsou?
Valtteri Bottas vstoupil do letošní sezony Formule 1 velmi dobře. Vyhrál hned první GP v Austrálii a solidní výkony podával i nadále. Když navíc zvítězil také v Baku, zdálo se, že jeho tažení za prvním mistrovským titulem v kariéře by mohlo mít pozitivní efekt.
Nestalo se. S přibývajícími závody forma třicetiletého Fina stagnovala, důsledkem toho bylo, že se rodák z Nastoly musel začít obávat o svou druhou příčku, namísto toho, aby mohl uvažovat o útoku na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Sám Bottas podle svých slov zná důvody zhoršené výkonnosti. Údajně se na něm podepsala nejistota, které byl zvláště v období léta vystaven. Tehdy se totiž spekulovalo o jeho nahrazení Estebanem Oconem, což by mělo dost pravděpodobně za následek Finův konec v F1, popřípadě přesun do výrazně méně konkurenceschopného týmu.
„Pro všechny sportovce je nejistota rozhodně nepříjemná, v létě toho kolovalo mnoho. Netušil jsem, co se stane, mohl jsem jen čekat. A to je nepříjemné, protože se pak nemůžete soustředit na svou práci, takže za takových podmínek ani nelze odvádět maximum,“ má jasno pilot Mercedesu.
Německá stáj s ním však nakonec novou smlouvu podepsala. Opět ale pouze na rok. V létě 2020 proto bude Bottas vystaven stejné situaci znovu, což si sám uvědomuje.
„Když je to tak každým rokem, tak to člověka v jistý okamžik začne bolet. Příští rok to bude totéž, ale já na to teď nemyslím, moje rychlost je momentálně fajn a já si to to užívám,“ uzavřel vítěz závodu v Austinu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.