Valtteri Bottas zná důvody svých slabších výkonů z poloviny letošní sezony. Jaké to podle něj jsou?
Valtteri Bottas vstoupil do letošní sezony Formule 1 velmi dobře. Vyhrál hned první GP v Austrálii a solidní výkony podával i nadále. Když navíc zvítězil také v Baku, zdálo se, že jeho tažení za prvním mistrovským titulem v kariéře by mohlo mít pozitivní efekt.
Nestalo se. S přibývajícími závody forma třicetiletého Fina stagnovala, důsledkem toho bylo, že se rodák z Nastoly musel začít obávat o svou druhou příčku, namísto toho, aby mohl uvažovat o útoku na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Sám Bottas podle svých slov zná důvody zhoršené výkonnosti. Údajně se na něm podepsala nejistota, které byl zvláště v období léta vystaven. Tehdy se totiž spekulovalo o jeho nahrazení Estebanem Oconem, což by mělo dost pravděpodobně za následek Finův konec v F1, popřípadě přesun do výrazně méně konkurenceschopného týmu.
„Pro všechny sportovce je nejistota rozhodně nepříjemná, v létě toho kolovalo mnoho. Netušil jsem, co se stane, mohl jsem jen čekat. A to je nepříjemné, protože se pak nemůžete soustředit na svou práci, takže za takových podmínek ani nelze odvádět maximum,“ má jasno pilot Mercedesu.
Německá stáj s ním však nakonec novou smlouvu podepsala. Opět ale pouze na rok. V létě 2020 proto bude Bottas vystaven stejné situaci znovu, což si sám uvědomuje.
„Když je to tak každým rokem, tak to člověka v jistý okamžik začne bolet. Příští rok to bude totéž, ale já na to teď nemyslím, moje rychlost je momentálně fajn a já si to to užívám,“ uzavřel vítěz závodu v Austinu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.