Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve kritizuje schválení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Podle něj jde o čistý socialismus, který nikomu nepomůže - ani momentálně nejslabšímu Williamsu, s nímž v roce 1997 získal titul.
"Jaký to má smysl pomáhat malým týmům, které si to nezaslouží? Má taková organizace, jako je Williams, vůbec právo na to, aby byla tak rychlá jako Mercedes či Ferrari?" ptá se rozhořčeně Villeneuve poté, co vedení F1 schválilo od roku 2021 rozpočtové stropy.
"Odpověď je: samozřejmě, že ne! Způsobem, jakým už několik let pracují, se upřímně řadí do jiné kategorie," poukazuje na britský tým vedený Claire Williamsovou a potácející se několik sezón na dně výsledkových listin, přestože ho pohání špičkový motor Mercedesu.
Rozpočtové stropy ve výši 175 mil. dolarů (4 miliardy Kč) ročně a rovnější příjmy ze sportu Kanaďan tvrdě kritizuje: "Z mého pohledu jde o čistý socialismus. Formule 1 si zaslouží něco lepšího. Pouze první tři týmy budou utrácet 175 mil. dolarů."
"Williams do kapes dostal 16 mil. dolarů za to, že skončil poslední. Management a akcionáři jsou tedy spokojení. A i kdyby byl strop 50 milionů, tak by jich Williams utratil jen 20 a zůstal poslední. Takže jde o vtip. To nemá žádného vítěze," vysvětluje Villeneuve.
Těžší vozy budou stabilnější, pro lepší závody potřebujeme opakNelíbí se mu ani změny technických pravidel, kdy mají být auta zhruba o 3 sekundy na kolo pomalejší, aby se zlepšily možnosti předjíždění a závodění celkově: "Je jedno, jestli budou pomalejší. Musí ale navrhnout vozy, které budou náročnější na řízení!"
"Teď mají být o 25 kg těžší. Čím jsou těžší, tím jsou stabilnější, a to nepomůže. Show budeme mít tehdy, pokud budou lehčí a nervóznější. A k tomu nedojde. Rychlost nemá s kvalitou závodění nic společného," upozorňuje.
"Ale zlepšení nepotřebuje pouze show, jak tvrdí. Musíme zlepšit sport. Týmům musíme poskytnout obzvlášť více svobody," vyzývá 48letý Villeneuve, jenž v současnosti působí jako televizní komentátor.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.