Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve kritizuje schválení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Podle něj jde o čistý socialismus, který nikomu nepomůže - ani momentálně nejslabšímu Williamsu, s nímž v roce 1997 získal titul.
"Jaký to má smysl pomáhat malým týmům, které si to nezaslouží? Má taková organizace, jako je Williams, vůbec právo na to, aby byla tak rychlá jako Mercedes či Ferrari?" ptá se rozhořčeně Villeneuve poté, co vedení F1 schválilo od roku 2021 rozpočtové stropy.
"Odpověď je: samozřejmě, že ne! Způsobem, jakým už několik let pracují, se upřímně řadí do jiné kategorie," poukazuje na britský tým vedený Claire Williamsovou a potácející se několik sezón na dně výsledkových listin, přestože ho pohání špičkový motor Mercedesu.
Rozpočtové stropy ve výši 175 mil. dolarů (4 miliardy Kč) ročně a rovnější příjmy ze sportu Kanaďan tvrdě kritizuje: "Z mého pohledu jde o čistý socialismus. Formule 1 si zaslouží něco lepšího. Pouze první tři týmy budou utrácet 175 mil. dolarů."
"Williams do kapes dostal 16 mil. dolarů za to, že skončil poslední. Management a akcionáři jsou tedy spokojení. A i kdyby byl strop 50 milionů, tak by jich Williams utratil jen 20 a zůstal poslední. Takže jde o vtip. To nemá žádného vítěze," vysvětluje Villeneuve.
Těžší vozy budou stabilnější, pro lepší závody potřebujeme opakNelíbí se mu ani změny technických pravidel, kdy mají být auta zhruba o 3 sekundy na kolo pomalejší, aby se zlepšily možnosti předjíždění a závodění celkově: "Je jedno, jestli budou pomalejší. Musí ale navrhnout vozy, které budou náročnější na řízení!"
"Teď mají být o 25 kg těžší. Čím jsou těžší, tím jsou stabilnější, a to nepomůže. Show budeme mít tehdy, pokud budou lehčí a nervóznější. A k tomu nedojde. Rychlost nemá s kvalitou závodění nic společného," upozorňuje.
"Ale zlepšení nepotřebuje pouze show, jak tvrdí. Musíme zlepšit sport. Týmům musíme poskytnout obzvlášť více svobody," vyzývá 48letý Villeneuve, jenž v současnosti působí jako televizní komentátor.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.