Lewis Hamilton je čerstvým šestinásobným mistrem světa Formule 1. Poklonu mu smekají nejrůznější slavné osobnosti. Nyní také Luca di Montezemolo a Eddie Jordan.
Lewis Hamilton je čerstvým šestinásobným mistrem světa. Svůj nejčerstvější primát získal během Grand Prix USA v Texasu. Od vyrovnání mety Michaela Schumachera už ho tak dělí pouze jedna mistrovská koruna. Pravdou je, že Hamilton předváděl během sezony konstantně kvalitní výkony, nechyboval a využíval takřka maxima příležitostí, které se mu naskytly. To dalo společně s mimořádně kvalitním a leckdy až dominantním Mercedesem dohromady koktejl, jenž se soupeřům jen těžko překonával.
Gratulace z rukou výrazných osobností tohoto sportu na sebe proto nenechaly dlouho čekat. Mezi nimi je i bývalý prezident Ferrari Luca Di Montezemolo: „Není pochyb o tom, že Lewis patří mezi největší velikány našeho sportu. Má hned několik silných stránek, je opravdu velmi rychlý, inteligentní a dokáže se za volantem přizpůsobit jakékoli situaci, ať už se týká auta nebo okruhu.“ Podle Itala by Hamilton v letošním Ferrari titul nezískal, s tím loňským by to však podle něj zvládl, ostatně v tomto duchu se už nechal slyšet několikrát. „Ne, nedovolím si tvrdit, že by s letošním Ferrari vyhrál, s tím loňským by to ale podle mě dokázal,“ má jasno.
Di Montezemolo si na závěr neodpustil šťouchnutí do Sebastiana Vettela, právě s ohledem na již zmíněnou loňskou sezonu. „Opravdu mě mrzí, když vidím, že Ferrari vypadne z mistrovského boje několik závodů před koncem, v mé době jsme bojovali minimálně do posledního závodu, myslím si, že kdyby došlo k prohození vozů, tak by to dopadlo jinak,“ uzavírá jeden z hlavních strůjců úspěchů Ferrari na počátku tisíciletí.
Ke gratulantům se přidává také Eddie Jordan. Ten se nechal slyšet, že v jeho očích už Hamilton překonal Michaela Schumachera. Podle slov Jordana je to zvláště díky faktu, který Schumacherovi zajišťoval post neomezené týmové jedničky. Naopak Hamilton si podle jeho mínění musel vše vybojovat sám.
„Každý má svůj názor, ale v mých očích Lewis Michaela Schumachera překonal. Musel si věci vybojovat sám. Michael získal sedm titulů, ale kolik by jich získal nemít takový vliv na všechny okolo? Kdyby neměl takovou podporu v týmu i jezdcích?“ Dle mínění majitele bývalé stáje Jordan měli týmoví kolegové Schumachera prakticky zákaz jej předjíždět, což se teď u Mercedesu neděje. „Lewis je podle mě jiná kategorie,“ uzavírá.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.