Lewis Hamilton je čerstvým šestinásobným mistrem světa Formule 1. Poklonu mu smekají nejrůznější slavné osobnosti. Nyní také Luca di Montezemolo a Eddie Jordan.
Lewis Hamilton je čerstvým šestinásobným mistrem světa. Svůj nejčerstvější primát získal během Grand Prix USA v Texasu. Od vyrovnání mety Michaela Schumachera už ho tak dělí pouze jedna mistrovská koruna. Pravdou je, že Hamilton předváděl během sezony konstantně kvalitní výkony, nechyboval a využíval takřka maxima příležitostí, které se mu naskytly. To dalo společně s mimořádně kvalitním a leckdy až dominantním Mercedesem dohromady koktejl, jenž se soupeřům jen těžko překonával.
Gratulace z rukou výrazných osobností tohoto sportu na sebe proto nenechaly dlouho čekat. Mezi nimi je i bývalý prezident Ferrari Luca Di Montezemolo: „Není pochyb o tom, že Lewis patří mezi největší velikány našeho sportu. Má hned několik silných stránek, je opravdu velmi rychlý, inteligentní a dokáže se za volantem přizpůsobit jakékoli situaci, ať už se týká auta nebo okruhu.“ Podle Itala by Hamilton v letošním Ferrari titul nezískal, s tím loňským by to však podle něj zvládl, ostatně v tomto duchu se už nechal slyšet několikrát. „Ne, nedovolím si tvrdit, že by s letošním Ferrari vyhrál, s tím loňským by to ale podle mě dokázal,“ má jasno.
Di Montezemolo si na závěr neodpustil šťouchnutí do Sebastiana Vettela, právě s ohledem na již zmíněnou loňskou sezonu. „Opravdu mě mrzí, když vidím, že Ferrari vypadne z mistrovského boje několik závodů před koncem, v mé době jsme bojovali minimálně do posledního závodu, myslím si, že kdyby došlo k prohození vozů, tak by to dopadlo jinak,“ uzavírá jeden z hlavních strůjců úspěchů Ferrari na počátku tisíciletí.
Ke gratulantům se přidává také Eddie Jordan. Ten se nechal slyšet, že v jeho očích už Hamilton překonal Michaela Schumachera. Podle slov Jordana je to zvláště díky faktu, který Schumacherovi zajišťoval post neomezené týmové jedničky. Naopak Hamilton si podle jeho mínění musel vše vybojovat sám.
„Každý má svůj názor, ale v mých očích Lewis Michaela Schumachera překonal. Musel si věci vybojovat sám. Michael získal sedm titulů, ale kolik by jich získal nemít takový vliv na všechny okolo? Kdyby neměl takovou podporu v týmu i jezdcích?“ Dle mínění majitele bývalé stáje Jordan měli týmoví kolegové Schumachera prakticky zákaz jej předjíždět, což se teď u Mercedesu neděje. „Lewis je podle mě jiná kategorie,“ uzavírá.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.