Kimi Räikkönen sice v USA předvedl velmi dobrý výkon, na body však těsně nedosáhl, což mu moc radosti nepřineslo.
Mistr světa z roku 2007 neskončil po letní přestávce ani jednou v první desítce poté, co jeho Alfa Romeo začala ztrácet na konkurenceschopnosti. Minulý víkend k tomu měl v Austinu blízko, nakonec z něj ale odjel bez bodu.
"Když se podíváte na mnoho mých předchozích závodů, tak jsem byl nejsilnější za dlouhou dobu, jenže za 11. místo absolutně nic nezískáváte, to můžete být klidně i poslední. Není v tom žádný rozdíl, proto jsem zklamaný. Jistě, byla tam spousta pozitiv, ale konečný výsledek je stejný," uvedl Räikkönen po Velké ceně Spojených států.
"Měl jsem poměrně dobré první kolo, ale neměl jsme rychlost na to, abych svou pozici udržel. Podařilo se mi předjet Magnussena, jenže se zdá, že nám celkově trochu schází rychlost, takže jsem musel více využívat pneumatiky než ostatní, abych se jich udržel," pokračuje pilot Alfy Romeo.
"A pak nám samozřejmě pneumatiky odešly trochu dříve. Během závodu se to následně znásobilo a my jsme na to dopláceli. Ale trocha rychlosti nám schází obecně. Alespoň jsme v ten den mohli bojovat. Jenže to je stejně zklamání skončit jedenáctí," sděluje Iceman své pocity.
Jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi, s nímž bude nastupovat v F1 i příští rok, po závodě v Austinu uvedl, že jim "zkrátka schází přilnavost," což vede k tomu, že se s jejich vozem "opravdu těžko jezdí." Mladý Ital skončil čtrnáctý poté, co startoval ze 16. místa před Räikkönenem.
"S Kimim jsme byli na odlišných strategiích, abychom se pokusili něco vyjet... Se závodní rychlostí se stále trápíme. Něco jsme zkusili, ale nestačilo to. Příště se pokusíme o to, aby to bylo v Brazílii lepší," slibuje Giovinazzi.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.