Kimi Räikkönen sice v USA předvedl velmi dobrý výkon, na body však těsně nedosáhl, což mu moc radosti nepřineslo.
Mistr světa z roku 2007 neskončil po letní přestávce ani jednou v první desítce poté, co jeho Alfa Romeo začala ztrácet na konkurenceschopnosti. Minulý víkend k tomu měl v Austinu blízko, nakonec z něj ale odjel bez bodu.
"Když se podíváte na mnoho mých předchozích závodů, tak jsem byl nejsilnější za dlouhou dobu, jenže za 11. místo absolutně nic nezískáváte, to můžete být klidně i poslední. Není v tom žádný rozdíl, proto jsem zklamaný. Jistě, byla tam spousta pozitiv, ale konečný výsledek je stejný," uvedl Räikkönen po Velké ceně Spojených států.
"Měl jsem poměrně dobré první kolo, ale neměl jsme rychlost na to, abych svou pozici udržel. Podařilo se mi předjet Magnussena, jenže se zdá, že nám celkově trochu schází rychlost, takže jsem musel více využívat pneumatiky než ostatní, abych se jich udržel," pokračuje pilot Alfy Romeo.
"A pak nám samozřejmě pneumatiky odešly trochu dříve. Během závodu se to následně znásobilo a my jsme na to dopláceli. Ale trocha rychlosti nám schází obecně. Alespoň jsme v ten den mohli bojovat. Jenže to je stejně zklamání skončit jedenáctí," sděluje Iceman své pocity.
Jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi, s nímž bude nastupovat v F1 i příští rok, po závodě v Austinu uvedl, že jim "zkrátka schází přilnavost," což vede k tomu, že se s jejich vozem "opravdu těžko jezdí." Mladý Ital skončil čtrnáctý poté, co startoval ze 16. místa před Räikkönenem.
"S Kimim jsme byli na odlišných strategiích, abychom se pokusili něco vyjet... Se závodní rychlostí se stále trápíme. Něco jsme zkusili, ale nestačilo to. Příště se pokusíme o to, aby to bylo v Brazílii lepší," slibuje Giovinazzi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.