Alfa Romeo dnes oznámila druhý článek své jezdecké sestavy pro sezonu 2020. Kdo dostal důvěru vedle Kimiho Raikkonena?
Obsazení jednotlivých týmů pro příští sezonu už je téměř jasné. Jeden z mála otazníků se v této věci vznášel nad Alfou Romeo. Kimi Raikkonen má své jisté, ale obsazení druhé sedačky známo nebylo. Až do dneška. Švýcarský tým potvrdil Antonia Giovinazziho pro rok 2020. Jezdecká sestava týmu se tak měnit nebude.
Nad osudem italského mladíka se přitom stahovala mračna. Zvláště úvodní část letošní sezony mu nevyšla podle představ. Za vše hovoří poměr bodů, který má výrazně lepší Kimi Raikkonen. Konkrétně 31:4. Postupem času se výkony Antonia přece jen zlepšovaly, to bylo patrné především v kvalifikacích, během nich junior Ferrari několikrát předčil svého zkušenějšího týmového parťáka.
V souvislosti s druhým monopstem Alfy se čile spekulovalo o Nicu Hulkenbergovi. Ostřílený Němec končí u Renaultu a pro příští rok své místo v královně motorsportu stále nemá. Šéf stáje Frédéric Vasseur by se Hulkovi nebránil, za Giovinazzim však stálo také Ferrari, což byl zřejmě jeden z důležitých faktorů jeho setrvání.
„Jsem opravdu rád, že můžu s týmem zůstat i v sezoně 2020. Jsem skutečně vděčný za podporu, která se mi v mé první kompletní sezoně ve Formuli 1 dostala. Těším se, že naše cesty budou pokračovat společně,“ řekl k prodloužení smlouvy Giovinazzi.
Spokojenost dal najevo taktéž Frédéric Vasseur. „Antonio si letos počíná dobře. Způsob, jakým zapadl do týmu ve své první sezoně je příslibem do budoucna. Těšíme se až odemkneme jeho plný potenciál,“ říká týmový manažer.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.