Alfa Romeo dnes oznámila druhý článek své jezdecké sestavy pro sezonu 2020. Kdo dostal důvěru vedle Kimiho Raikkonena?
Obsazení jednotlivých týmů pro příští sezonu už je téměř jasné. Jeden z mála otazníků se v této věci vznášel nad Alfou Romeo. Kimi Raikkonen má své jisté, ale obsazení druhé sedačky známo nebylo. Až do dneška. Švýcarský tým potvrdil Antonia Giovinazziho pro rok 2020. Jezdecká sestava týmu se tak měnit nebude.
Nad osudem italského mladíka se přitom stahovala mračna. Zvláště úvodní část letošní sezony mu nevyšla podle představ. Za vše hovoří poměr bodů, který má výrazně lepší Kimi Raikkonen. Konkrétně 31:4. Postupem času se výkony Antonia přece jen zlepšovaly, to bylo patrné především v kvalifikacích, během nich junior Ferrari několikrát předčil svého zkušenějšího týmového parťáka.
V souvislosti s druhým monopstem Alfy se čile spekulovalo o Nicu Hulkenbergovi. Ostřílený Němec končí u Renaultu a pro příští rok své místo v královně motorsportu stále nemá. Šéf stáje Frédéric Vasseur by se Hulkovi nebránil, za Giovinazzim však stálo také Ferrari, což byl zřejmě jeden z důležitých faktorů jeho setrvání.
„Jsem opravdu rád, že můžu s týmem zůstat i v sezoně 2020. Jsem skutečně vděčný za podporu, která se mi v mé první kompletní sezoně ve Formuli 1 dostala. Těším se, že naše cesty budou pokračovat společně,“ řekl k prodloužení smlouvy Giovinazzi.
Spokojenost dal najevo taktéž Frédéric Vasseur. „Antonio si letos počíná dobře. Způsob, jakým zapadl do týmu ve své první sezoně je příslibem do budoucna. Těšíme se až odemkneme jeho plný potenciál,“ říká týmový manažer.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.