Alfa Romeo dnes oznámila druhý článek své jezdecké sestavy pro sezonu 2020. Kdo dostal důvěru vedle Kimiho Raikkonena?
Obsazení jednotlivých týmů pro příští sezonu už je téměř jasné. Jeden z mála otazníků se v této věci vznášel nad Alfou Romeo. Kimi Raikkonen má své jisté, ale obsazení druhé sedačky známo nebylo. Až do dneška. Švýcarský tým potvrdil Antonia Giovinazziho pro rok 2020. Jezdecká sestava týmu se tak měnit nebude.
Nad osudem italského mladíka se přitom stahovala mračna. Zvláště úvodní část letošní sezony mu nevyšla podle představ. Za vše hovoří poměr bodů, který má výrazně lepší Kimi Raikkonen. Konkrétně 31:4. Postupem času se výkony Antonia přece jen zlepšovaly, to bylo patrné především v kvalifikacích, během nich junior Ferrari několikrát předčil svého zkušenějšího týmového parťáka.
V souvislosti s druhým monopstem Alfy se čile spekulovalo o Nicu Hulkenbergovi. Ostřílený Němec končí u Renaultu a pro příští rok své místo v královně motorsportu stále nemá. Šéf stáje Frédéric Vasseur by se Hulkovi nebránil, za Giovinazzim však stálo také Ferrari, což byl zřejmě jeden z důležitých faktorů jeho setrvání.
„Jsem opravdu rád, že můžu s týmem zůstat i v sezoně 2020. Jsem skutečně vděčný za podporu, která se mi v mé první kompletní sezoně ve Formuli 1 dostala. Těším se, že naše cesty budou pokračovat společně,“ řekl k prodloužení smlouvy Giovinazzi.
Spokojenost dal najevo taktéž Frédéric Vasseur. „Antonio si letos počíná dobře. Způsob, jakým zapadl do týmu ve své první sezoně je příslibem do budoucna. Těšíme se až odemkneme jeho plný potenciál,“ říká týmový manažer.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.