Alfa Romeo dnes oznámila druhý článek své jezdecké sestavy pro sezonu 2020. Kdo dostal důvěru vedle Kimiho Raikkonena?
Obsazení jednotlivých týmů pro příští sezonu už je téměř jasné. Jeden z mála otazníků se v této věci vznášel nad Alfou Romeo. Kimi Raikkonen má své jisté, ale obsazení druhé sedačky známo nebylo. Až do dneška. Švýcarský tým potvrdil Antonia Giovinazziho pro rok 2020. Jezdecká sestava týmu se tak měnit nebude.
Nad osudem italského mladíka se přitom stahovala mračna. Zvláště úvodní část letošní sezony mu nevyšla podle představ. Za vše hovoří poměr bodů, který má výrazně lepší Kimi Raikkonen. Konkrétně 31:4. Postupem času se výkony Antonia přece jen zlepšovaly, to bylo patrné především v kvalifikacích, během nich junior Ferrari několikrát předčil svého zkušenějšího týmového parťáka.
V souvislosti s druhým monopstem Alfy se čile spekulovalo o Nicu Hulkenbergovi. Ostřílený Němec končí u Renaultu a pro příští rok své místo v královně motorsportu stále nemá. Šéf stáje Frédéric Vasseur by se Hulkovi nebránil, za Giovinazzim však stálo také Ferrari, což byl zřejmě jeden z důležitých faktorů jeho setrvání.
„Jsem opravdu rád, že můžu s týmem zůstat i v sezoně 2020. Jsem skutečně vděčný za podporu, která se mi v mé první kompletní sezoně ve Formuli 1 dostala. Těším se, že naše cesty budou pokračovat společně,“ řekl k prodloužení smlouvy Giovinazzi.
Spokojenost dal najevo taktéž Frédéric Vasseur. „Antonio si letos počíná dobře. Způsob, jakým zapadl do týmu ve své první sezoně je příslibem do budoucna. Těšíme se až odemkneme jeho plný potenciál,“ říká týmový manažer.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.