AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Spojených států 2019? V boxech zazářil Red Bull a na trati Albon, nejlépe o pneumatiky pečoval Sainz.
Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, když v 20. kole odbavil Albona za 2,02 vteřiny. Bleskurychlou práci předvedli o 14 kol později při přezouvání Verstappena: 2,18 s.
2.02 seconds! @redbullracing once again flex their muscles in the #DHL Fastest Pit Stop Award. #USGP #DHLF1➡️All #F1 pit stop times: https://t.co/PY5mTQ1Puk pic.twitter.com/ZelhTitj6t
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) November 5, 2019Druhým nejrychlejším týmem byl během Velké ceny Spojených států Mercedes, jehož mechanici odbavili v 35. kole Bottase za 2,45 s a Hamiltona o 11 kol dříve za 2,49 s.
Třetí příčka patří Renaultu, který zdržel Ricciarda v 21. kole 2,5 sekundy, stejně jako Hülkenberga v 39. kole nebo Williams Russella v 23. kole. Ferrari svou nejlepší zastávku stihlo za 2,57 - to když do boxů zamířil v 42. kole Leclerc.
Do závodu startovalo 6 jezdců na měkké směsi, 12 jezdců na středně-tvrdé směsi a 2 (Hülkenberg s Kvjatem) na tvrdé. S jedinou zastávkou si vystačila jen pětina pilotů - Grosjean, Hamilton, Pérez, Ricciardo a Sainz, zbytek jel či v průběhu velké ceny přešel na dvouzastávkovou strategii, která se díky oteplení a vyšší míře degradace pneumatik prokázala být o něco rychlejší, jak šlo také vidět u pilotů Mercedesu.
Výborný výkon předvedl Albon, jenž do boxů jako jediný zamířil třikrát. Po kontaktu v prvním kole a nucené zastávce byl poslední, cílem však projel jako pátý.
Nejdelší stint Velké ceny Spojených států vypsané na 56 okruhů předvedl Sainz - na tvrdých pneumatikách vydržel celých 37 kol, tj. 66 % závodu. Na středně-tvrdých zvládli Grosjean, Hamilton a Pérez 24 kol, na měkký vydržel Stroll 26 kol. Kanaďan na to ale doplatil, ke konci mu odešly.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.