Sebastian Vettel se vyjádřil k novým pravidlům pro rok 2021, kdy podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) vstoupí Formule 1 po nastolení nových technických a sportovních pravidel do nové éry.
Vedení F1 včera v Austinu představilo model nového vozu společně s pravidly pro sezónu 2021. Sebastian Vettel ale žádá něco víc, než jen hezké obrázky, které se objevily.
"Na papíře nápady vždycky vypadají hezky, ale myslím si, že to v nadcházejících týdnech dostane konkrétnější obrysy," uvádí pilot Ferrari před začátkem závodního víkendu v Austinu.
Se vším ale spokojený není: "Líbil by se mi jiný motor. Nezáleží na tom, jak auta vypadají. Pokud bude jízda s nimi zábavná a umožní nám jezdit těsněji za sebou, tak to bude úspěch. Obrázky jsou jedna věc, ale až čas nám toho prozradí více."
Podle Ferrari jsou zveřejněná pravidla dobrým začátkem, nevyloučilo ale použití veta, pokud se jim některý z detailů nebude zamlouvat. Rozpočty budou od roku 2021 omezeny na 175 mil. dolarů ročně na každý tým, nebudou do nich ale zahrnovány platy jezdců, tří nejvýše postavených představitelů týmů, marketingové náklady či výdaje na aktivity nesouvisející s F1.
A co na nová auta říká Max Verstappen z Red Bullu? "Pro nás je stále ještě velmi brzy. Nakonec nezáleží na tom, jak auto vypadá, pokud poskytne lepší závodění."
"Samozřejmě, že bychom určitě chtěli být do dvou, tří sekund tomu, jak rychle jezdíme teď. Když půjde o čtyři nebo pět sekund, tak to není to, co si přejeme, protože už by to bylo příliš pomalé. Časem zjistíme, jak to bude fungovat," vysvětluje Holanďan.
McLaren spolu s ostatními týmy mají naději, že se jim podaří stáhnout náskok prvních tří týmů, Lando Norris ovšem zůstává při zemi: "Pravidla pro rok 2021 neznamenají, že budeme pořád vyhrávat závody nebo končit na pódiích. Budeme mít ale mnohem větší šanci takových věcí dosahovat. Pole se srovná. Alespoň doufám."
Fotogalerie:
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.