Sebastian Vettel se vyjádřil k novým pravidlům pro rok 2021, kdy podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) vstoupí Formule 1 po nastolení nových technických a sportovních pravidel do nové éry.
Vedení F1 včera v Austinu představilo model nového vozu společně s pravidly pro sezónu 2021. Sebastian Vettel ale žádá něco víc, než jen hezké obrázky, které se objevily.
"Na papíře nápady vždycky vypadají hezky, ale myslím si, že to v nadcházejících týdnech dostane konkrétnější obrysy," uvádí pilot Ferrari před začátkem závodního víkendu v Austinu.
Se vším ale spokojený není: "Líbil by se mi jiný motor. Nezáleží na tom, jak auta vypadají. Pokud bude jízda s nimi zábavná a umožní nám jezdit těsněji za sebou, tak to bude úspěch. Obrázky jsou jedna věc, ale až čas nám toho prozradí více."
Podle Ferrari jsou zveřejněná pravidla dobrým začátkem, nevyloučilo ale použití veta, pokud se jim některý z detailů nebude zamlouvat. Rozpočty budou od roku 2021 omezeny na 175 mil. dolarů ročně na každý tým, nebudou do nich ale zahrnovány platy jezdců, tří nejvýše postavených představitelů týmů, marketingové náklady či výdaje na aktivity nesouvisející s F1.
A co na nová auta říká Max Verstappen z Red Bullu? "Pro nás je stále ještě velmi brzy. Nakonec nezáleží na tom, jak auto vypadá, pokud poskytne lepší závodění."
"Samozřejmě, že bychom určitě chtěli být do dvou, tří sekund tomu, jak rychle jezdíme teď. Když půjde o čtyři nebo pět sekund, tak to není to, co si přejeme, protože už by to bylo příliš pomalé. Časem zjistíme, jak to bude fungovat," vysvětluje Holanďan.
McLaren spolu s ostatními týmy mají naději, že se jim podaří stáhnout náskok prvních tří týmů, Lando Norris ovšem zůstává při zemi: "Pravidla pro rok 2021 neznamenají, že budeme pořád vyhrávat závody nebo končit na pódiích. Budeme mít ale mnohem větší šanci takových věcí dosahovat. Pole se srovná. Alespoň doufám."
Fotogalerie:Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.