Max Verstappen reaguje na kritiku svých velkých soupeřů - Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela. Těší jej, že jim leží v žaludku, a místo slovní odplaty jim hodlá odpovědět na závodním okruhu.
Mezi Holanďanem a pilotem Mercedesu došlo v Mexiku ke kontaktu hned v první zatáčce po startu. Lewis si poté postěžoval, že jej Max "torpédoval" a že je "magnetem" na havárie. S tím na tiskové konferenci bezvýhradně souhlasil také Vettel, jak jsme vás informovali zde. Podle obou je třeba Verstappenovi nechávat více místa než ostatním, přesto dochází k incidentům.
Jak na jejich kritiku včera v Texasu reagoval pilot Red Bullu? "Myslím si, že šlo o trochu hloupé komentáře, protože závodím vždy tvrdě, ale férově. Podle mě to není správné. Ale je to samozřejmě jednoduché si do někoho kopnout," uvedl.
"Z mé strany to je v pořádku. Je to vždy pozitivní, když o vás hovoří, protože to znamená, že na vás myslí. Já se jen soustředím na svou jízdu. Myslím, že není třeba více dodávat," pokračuje Verstappen, který tento víkend chystá odplatu na závodním okruhu v Austinu. A podle odborného poradce Helmuta Marka by tam mohl vyhrát, stejně jako ve zbývajících podnicích v Brazílii a v Abú Zabí.
Co si myslí Max o tom, že Vettel s Hamiltonem vyzdvihli pouze jeho manévry? "Z mé strany to ukazuje, že mě chovají ve svých myslích. To je podle mě dobré. Já nemám potřebu kopat do ostatních na tiskových konferencích, protože to podle mě také postrádá respekt. Dávám přednost souboji na trati, to miluji."
"A samozřejmě rád tvrdě bojuji, ale na hraně - kdyby jinak chtěli, abych zůstal za nimi, tak by také bylo lepší, abych zůstal doma. Chcete s nimi bojovat, protože kvůli tomu jsme tady. Jsme závodníky, jsme Formule 1. Myslím, že jsme ti nejlepší a že bojujeme o vítězství - kvůli tomu žijeme," popisuje své pocity Verstappen.
Lídra šampionátu Hamiltona, jenž má na svém kontě už 363 bodů, se svými 220 body ve třech zbývajících velkých cenách nedostihne. Vettel je ale na čtvrtém místě hned před ním a rozdíl mezi nimi tvoří jen 10 bodů, což se talentovaný pilot Red Bullu pokusí smazat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.