Helmut Marko se popletl termíny závodů v USA a v Mexiku, kde měl původně oznámit jezdecké sestavy svých týmů - učiní tak až po tomto víkendu. Ve zbývajících podnicích očekává vítězství svého Red Bullu, jehož vůz podle něj patří opět mezi nejrychlejší
Minulý měsíc uvedl, že po Velké ceně Mexika oznámí, kdo bude příští rok jezdit za Red Bull po boku Maxe Verstappena. Jenže je po závodě a my jsme se stále nic nedozvěděli. Odborný poradce to vysvětluje tím, že si zkrátka popletl termíny obou závodů.
"Je to moje chyba, že jsem to tak řekl. Myslel jsem si, že se v Mexiku pojede po USA, a ono je to vlastně naopak. Mezitím jsme ale potvrdili, že všichni tři jezdci zůstanou v našich týmech. Maxová situace je stejně jasná. Teď s rozhodnutím, kdo bude jezdit za který tým, nespěcháme," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Ve hře o sedačku v A-týmu jsou podle něj všichni tři piloti - Alexander Albon, Pierre Gasly i Daniil Kvjat. "Ano, všichni z nich," byť ruskému jezdci dříve nedával šanci. "Měl jsem na mysli to, že už známe vše o jeho kvalitách. Nebyly jsem si jisti schopnostmi Albona - to je to, co jsem tím myslel."
Time for a quick selfie 😁 @alex_albon is ready for his first ever live demo 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/bvyFbwrxFy
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Jezdce zvenčí vylučuje, byť se například nabízí schopný Nico Hülkenberg, jenž bude muset opustit Renault: "Ne, zvažujeme pouze naše tři jezdce. To jsme vždy tvrdili. Všichni z nich mají smlouvy s Red Bullem, což znamená, že můžeme sami rozhodnout, kam půjdou."
Albon, jenž dokázal po svém přestupu k Red Bull nasbírat více bodů než Verstappen, se zdá být favoritem. Marko však poznamenává: "Je rychlý, jenže častou bourá."
S výkonností jejich vozu je nyní spokojený: "Kromě Singapuru a Ruska jsme měli vždycky rychlé auto. V Singapuru jsme podělali nastavení a v Rusku jsme neměli nové palivo. Očekávám ale, že na příštích okruzích budeme mít na vítězství!"
Lituje, že k tomu nedošlo minulý víkend v Mexiku: "Max byl v závodě na tvrdých pneumatikách o dvě sekundy rychlejší než lídři. Když máte tak rychlé auto, pak vás to fakt štve."
Fotky a videa ze včerejšího roadshow v Hollywoodu:
Live and Loud in L.A. 🤘 Capturing the Bulls at their Hollywood spectacular 📸👉 https://t.co/0MXiEc4GfB #F1Hollywood pic.twitter.com/7HyoIHO9Vq
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Let's ride 🤘 @Max33Verstappen delivers a run worthy of an Oscar 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/im62VrHKlN
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Bringing the curtain down with a donut 🤙 @Max33Verstappen leaves his mark in Los Angeles 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/gvEAruyyq6
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Celebrating a landmark moment 👊 Enjoy two @alex_albon's for the price of one during his first run in the RB7 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/66oNAV2StK
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.