Helmut Marko se popletl termíny závodů v USA a v Mexiku, kde měl původně oznámit jezdecké sestavy svých týmů - učiní tak až po tomto víkendu. Ve zbývajících podnicích očekává vítězství svého Red Bullu, jehož vůz podle něj patří opět mezi nejrychlejší
Minulý měsíc uvedl, že po Velké ceně Mexika oznámí, kdo bude příští rok jezdit za Red Bull po boku Maxe Verstappena. Jenže je po závodě a my jsme se stále nic nedozvěděli. Odborný poradce to vysvětluje tím, že si zkrátka popletl termíny obou závodů.
"Je to moje chyba, že jsem to tak řekl. Myslel jsem si, že se v Mexiku pojede po USA, a ono je to vlastně naopak. Mezitím jsme ale potvrdili, že všichni tři jezdci zůstanou v našich týmech. Maxová situace je stejně jasná. Teď s rozhodnutím, kdo bude jezdit za který tým, nespěcháme," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Ve hře o sedačku v A-týmu jsou podle něj všichni tři piloti - Alexander Albon, Pierre Gasly i Daniil Kvjat. "Ano, všichni z nich," byť ruskému jezdci dříve nedával šanci. "Měl jsem na mysli to, že už známe vše o jeho kvalitách. Nebyly jsem si jisti schopnostmi Albona - to je to, co jsem tím myslel."
Time for a quick selfie 😁 @alex_albon is ready for his first ever live demo 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/bvyFbwrxFy
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Jezdce zvenčí vylučuje, byť se například nabízí schopný Nico Hülkenberg, jenž bude muset opustit Renault: "Ne, zvažujeme pouze naše tři jezdce. To jsme vždy tvrdili. Všichni z nich mají smlouvy s Red Bullem, což znamená, že můžeme sami rozhodnout, kam půjdou."
Albon, jenž dokázal po svém přestupu k Red Bull nasbírat více bodů než Verstappen, se zdá být favoritem. Marko však poznamenává: "Je rychlý, jenže častou bourá."
S výkonností jejich vozu je nyní spokojený: "Kromě Singapuru a Ruska jsme měli vždycky rychlé auto. V Singapuru jsme podělali nastavení a v Rusku jsme neměli nové palivo. Očekávám ale, že na příštích okruzích budeme mít na vítězství!"
Lituje, že k tomu nedošlo minulý víkend v Mexiku: "Max byl v závodě na tvrdých pneumatikách o dvě sekundy rychlejší než lídři. Když máte tak rychlé auto, pak vás to fakt štve."
Fotky a videa ze včerejšího roadshow v Hollywoodu:
Live and Loud in L.A. 🤘 Capturing the Bulls at their Hollywood spectacular 📸👉 https://t.co/0MXiEc4GfB #F1Hollywood pic.twitter.com/7HyoIHO9Vq
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Let's ride 🤘 @Max33Verstappen delivers a run worthy of an Oscar 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/im62VrHKlN
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Bringing the curtain down with a donut 🤙 @Max33Verstappen leaves his mark in Los Angeles 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/gvEAruyyq6
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Celebrating a landmark moment 👊 Enjoy two @alex_albon's for the price of one during his first run in the RB7 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/66oNAV2StK
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.