Helmut Marko se popletl termíny závodů v USA a v Mexiku, kde měl původně oznámit jezdecké sestavy svých týmů - učiní tak až po tomto víkendu. Ve zbývajících podnicích očekává vítězství svého Red Bullu, jehož vůz podle něj patří opět mezi nejrychlejší
Minulý měsíc uvedl, že po Velké ceně Mexika oznámí, kdo bude příští rok jezdit za Red Bull po boku Maxe Verstappena. Jenže je po závodě a my jsme se stále nic nedozvěděli. Odborný poradce to vysvětluje tím, že si zkrátka popletl termíny obou závodů.
"Je to moje chyba, že jsem to tak řekl. Myslel jsem si, že se v Mexiku pojede po USA, a ono je to vlastně naopak. Mezitím jsme ale potvrdili, že všichni tři jezdci zůstanou v našich týmech. Maxová situace je stejně jasná. Teď s rozhodnutím, kdo bude jezdit za který tým, nespěcháme," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Ve hře o sedačku v A-týmu jsou podle něj všichni tři piloti - Alexander Albon, Pierre Gasly i Daniil Kvjat. "Ano, všichni z nich," byť ruskému jezdci dříve nedával šanci. "Měl jsem na mysli to, že už známe vše o jeho kvalitách. Nebyly jsem si jisti schopnostmi Albona - to je to, co jsem tím myslel."
Time for a quick selfie 😁 @alex_albon is ready for his first ever live demo 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/bvyFbwrxFy
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Jezdce zvenčí vylučuje, byť se například nabízí schopný Nico Hülkenberg, jenž bude muset opustit Renault: "Ne, zvažujeme pouze naše tři jezdce. To jsme vždy tvrdili. Všichni z nich mají smlouvy s Red Bullem, což znamená, že můžeme sami rozhodnout, kam půjdou."
Albon, jenž dokázal po svém přestupu k Red Bull nasbírat více bodů než Verstappen, se zdá být favoritem. Marko však poznamenává: "Je rychlý, jenže častou bourá."
S výkonností jejich vozu je nyní spokojený: "Kromě Singapuru a Ruska jsme měli vždycky rychlé auto. V Singapuru jsme podělali nastavení a v Rusku jsme neměli nové palivo. Očekávám ale, že na příštích okruzích budeme mít na vítězství!"
Lituje, že k tomu nedošlo minulý víkend v Mexiku: "Max byl v závodě na tvrdých pneumatikách o dvě sekundy rychlejší než lídři. Když máte tak rychlé auto, pak vás to fakt štve."
Fotky a videa ze včerejšího roadshow v Hollywoodu:
Live and Loud in L.A. 🤘 Capturing the Bulls at their Hollywood spectacular 📸👉 https://t.co/0MXiEc4GfB #F1Hollywood pic.twitter.com/7HyoIHO9Vq
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Let's ride 🤘 @Max33Verstappen delivers a run worthy of an Oscar 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/im62VrHKlN
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Bringing the curtain down with a donut 🤙 @Max33Verstappen leaves his mark in Los Angeles 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/gvEAruyyq6
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Celebrating a landmark moment 👊 Enjoy two @alex_albon's for the price of one during his first run in the RB7 🇺🇸 #F1Hollywood pic.twitter.com/66oNAV2StK
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 31, 2019Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.