Lewis Hamilton si po závodu v Mexiku postěžoval na Maxe Verstappena, podle jeho šéfa Christiana Hornera však na jeho manévrech nebylo nic špatného.
Lídr šampionátu po dojezdu do cíle uvedl, že jej při vzájemné kolizi mezi 1. a 2. zatáčkou po startu Holanďan sestřelil: "V určitou chvíli jsem si myslel, že mě Max torpédoval."
"Každý jezdec je jiný. Někteří jsou chytřejší, jiní velmi chytří, agresivní a někteří jsou hloupí. Po zkušenostech se závoděním dáváte některým lidem více místa, jiným nemusíte, protože jsou plní respektu. S Maxem je srážka velmi pravděpodobná, pokud mu nenecháte více místa, takže to většinou raději uděláte... Na takové věci je jako magnet," hodnotil Hamilton svého soupeře z Red Bullu.
Sdílí na Maxe stejný názor také druhý v cíli, Sebastian Vettel: "Ano a ano." Na otázku, zda by to mohl trochu rozvést, pilot Ferrari jen dodal: "Ne, jen kopírovat - vložit. Je to pravda."
Podle Hornera ale Verstappena není z čeho obviňovat: "Vlastně projevil trpělivost vůči vozům Ferrari, byl před Lewisem a brzdil brzy, což Lewisovi umožnilo dostat kolem něj po vnějšku. Lewis se pak trochu rozvlnil a oba skončili na trávě. Šlo o tvrdé závodění - oba závodili tvrdě, a o tom to celé je. Nemyslím si, že by Max udělal v první zatáčce něco špatně!"
Při kolizi došlo k poškození boční části podlahy Mercedesu, Lewis kvůli tomu v průběhu závodu ztratil kolem 7 sekund. "Lewis měl po kolizi celkem poškozené auto. Když se podíváte pečlivě na záběry ze závodu, tak uvidíte, jak kousek karosérie proletí nad kamerou. Šlo o kus Lewisovy podlahy, které se ztratila ze scény," říká technický ředitel James Allison.
"Ten proužek karosérie je vnější okraj podlahy. Došlo také k drobnému poškození bočnice předního křídla, a tyto dvě věci dohromady zapříčinili u Lewise ztrátu aerodynamického přítlaku, která odpovídá zhruba 0,1 s na kolo. To se nezdá být moc, ale když si vzpomenete, že závod měl 70 kol, pak v jeho průběhu jde o sedm sekund. Vzhledem k tomu, že Lewis dojel o měně než 2 sekundy před Vettelem, tak vidíte, že jde o celkem významnou část," popisuje Allison.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.