Hamilton kritizuje Verstappena, po torpédu od něj ztratil 7 sekund. Podle Hornera je ale bez viny

Mezi Verstappenem a Hamltonem došlo ke kontaktu už před druhou zatáčkou
Mezi Verstappenem a Hamltonem došlo ke kontaktu už před druhou zatáčkou, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 30. října 2019 6:15
Sdílej:

Lewis Hamilton si po závodu v Mexiku postěžoval na Maxe Verstappena, podle jeho šéfa Christiana Hornera však na jeho manévrech nebylo nic špatného.

Lídr šampionátu po dojezdu do cíle uvedl, že jej při vzájemné kolizi mezi 1. a 2. zatáčkou po startu Holanďan sestřelil: "V určitou chvíli jsem si myslel, že mě Max torpédoval."

"Každý jezdec je jiný. Někteří jsou chytřejší, jiní velmi chytří, agresivní a někteří jsou hloupí. Po zkušenostech se závoděním dáváte některým lidem více místa, jiným nemusíte, protože jsou plní respektu. S Maxem je srážka velmi pravděpodobná, pokud mu nenecháte více místa, takže to většinou raději uděláte... Na takové věci je jako magnet," hodnotil Hamilton svého soupeře z Red Bullu.

Sdílí na Maxe stejný názor také druhý v cíli, Sebastian Vettel: "Ano a ano." Na otázku, zda by to mohl trochu rozvést, pilot Ferrari jen dodal: "Ne, jen kopírovat - vložit. Je to pravda."

Podle Hornera ale Verstappena není z čeho obviňovat: "Vlastně projevil trpělivost vůči vozům Ferrari, byl před Lewisem a brzdil brzy, což Lewisovi umožnilo dostat kolem něj po vnějšku. Lewis se pak trochu rozvlnil a oba skončili na trávě. Šlo o tvrdé závodění - oba závodili tvrdě, a o tom to celé je. Nemyslím si, že by Max udělal v první zatáčce něco špatně!"

Při kolizi došlo k poškození boční části podlahy Mercedesu, Lewis kvůli tomu v průběhu závodu ztratil kolem 7 sekund. "Lewis měl po kolizi celkem poškozené auto. Když se podíváte pečlivě na záběry ze závodu, tak uvidíte, jak kousek karosérie proletí nad kamerou. Šlo o kus Lewisovy podlahy, které se ztratila ze scény," říká technický ředitel James Allison.

"Ten proužek karosérie je vnější okraj podlahy. Došlo také k drobnému poškození bočnice předního křídla, a tyto dvě věci dohromady zapříčinili u Lewise ztrátu aerodynamického přítlaku, která odpovídá zhruba 0,1 s na kolo. To se nezdá být moc, ale když si vzpomenete, že závod měl 70 kol, pak v jeho průběhu jde o sedm sekund. Vzhledem k tomu, že Lewis dojel o měně než 2 sekundy před Vettelem, tak vidíte, že jde o celkem významnou část," popisuje Allison.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.