Lewis Hamilton si po závodu v Mexiku postěžoval na Maxe Verstappena, podle jeho šéfa Christiana Hornera však na jeho manévrech nebylo nic špatného.
Lídr šampionátu po dojezdu do cíle uvedl, že jej při vzájemné kolizi mezi 1. a 2. zatáčkou po startu Holanďan sestřelil: "V určitou chvíli jsem si myslel, že mě Max torpédoval."
"Každý jezdec je jiný. Někteří jsou chytřejší, jiní velmi chytří, agresivní a někteří jsou hloupí. Po zkušenostech se závoděním dáváte některým lidem více místa, jiným nemusíte, protože jsou plní respektu. S Maxem je srážka velmi pravděpodobná, pokud mu nenecháte více místa, takže to většinou raději uděláte... Na takové věci je jako magnet," hodnotil Hamilton svého soupeře z Red Bullu.
Sdílí na Maxe stejný názor také druhý v cíli, Sebastian Vettel: "Ano a ano." Na otázku, zda by to mohl trochu rozvést, pilot Ferrari jen dodal: "Ne, jen kopírovat - vložit. Je to pravda."
Podle Hornera ale Verstappena není z čeho obviňovat: "Vlastně projevil trpělivost vůči vozům Ferrari, byl před Lewisem a brzdil brzy, což Lewisovi umožnilo dostat kolem něj po vnějšku. Lewis se pak trochu rozvlnil a oba skončili na trávě. Šlo o tvrdé závodění - oba závodili tvrdě, a o tom to celé je. Nemyslím si, že by Max udělal v první zatáčce něco špatně!"
Při kolizi došlo k poškození boční části podlahy Mercedesu, Lewis kvůli tomu v průběhu závodu ztratil kolem 7 sekund. "Lewis měl po kolizi celkem poškozené auto. Když se podíváte pečlivě na záběry ze závodu, tak uvidíte, jak kousek karosérie proletí nad kamerou. Šlo o kus Lewisovy podlahy, které se ztratila ze scény," říká technický ředitel James Allison.
"Ten proužek karosérie je vnější okraj podlahy. Došlo také k drobnému poškození bočnice předního křídla, a tyto dvě věci dohromady zapříčinili u Lewise ztrátu aerodynamického přítlaku, která odpovídá zhruba 0,1 s na kolo. To se nezdá být moc, ale když si vzpomenete, že závod měl 70 kol, pak v jeho průběhu jde o sedm sekund. Vzhledem k tomu, že Lewis dojel o měně než 2 sekundy před Vettelem, tak vidíte, že jde o celkem významnou část," popisuje Allison.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.