Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Mexika 2019 reagoval na brzkou zastávku Lewise Hamiltona slovy "Nechte ho jet." Stratégové Ferrari s ním souhlasili a nechali jej na dráze mnohem déle, čímž se ale připravili o možnost bojovat o vítězství.
Šéf týmu Mattia Binotto na otázku, zda Ferrari o pozdější zastávce rozhodlo na popud Vettela, jen stručně odpověděl: "Konečné rozhodnutí jsme přijali jako tým."
Hamilton zamířil do boxů už v 23. kole, což se zdálo být na jedno-zastávkovou strategii příliš brzy. Ta měla dle simulací Pirelli přijít nejdříve až v 26. kole. Původně měla být rychlejší jízda na dvě zastávky, ale vyšší teploty v neděli pomohly snížit drolení a zvýšit výdrž pneumatik, což doložil Max Verstappen, jenž na tvrdé směsi vydržel celých 66 kol, tj. 93 % velké ceny. V trénincích se přitom pneumatiky rozpadaly už po 10 okruzích.
"Pokud by [Vettel] zamířil do boxů, tak bychom se propadli dozadu, protože už v prvním sektoru byl Hamilton dostatečně rychlý na to, aby zůstal před ním," komentuje Binotto rozhodování na boxové zídce v okamžiku, kdy lídr šampionátu vyrazil od mechaniků zpět na trať.
Vettel jej pak už nedokázal předjet a skončil stříbrný. Charles Leclerc s druhým vozem rozjížděl závod na čele, od počátku byl ale rozhodnutý pro dvouzastávkovou strategii a cílem projel až jako čtvrtý za Valtterim Bottasem.
Podle šéfa Ferrari si "až příliš pozdě uvědomili," že jednozastávková strategie byla možná. "Myslím, že když Charles zastavil, tak to pro nás bylo stále příliš brzy risknout to s jedinou zastávkou." K tomu došlo v 15 kole, kdy u něj měkkou směs nahradili opět měkkou směsí.
If you need a massage, Lewis is your man!(According to Seb 😉)#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/Jmmks7Prmx
— Formula 1 (@F1) October 28, 2019"Bylo by to příliš riskantní, obzvlášť v naší pozici, když jsme byli na čele. Nejen kvůli degradaci pneumatik, ale také kvůli jejich opotřebení. To můžete sledovat a analyzovat prostřednictvím dat," vysvětluje Binotto.
Poté pochválil Mercedes za jejich agresivní strategií, díky níž si Hamilton až s třetím nejrychlejším vozem dojel pro vítězství: "Jejich risk byl rozhodně ten správný risk. Kvůli vítězství šli do určitého rizika myslím, že to posloužilo k jejich výhodě. Tak už to chodívá. Možná jsme měli více riskovat, těžko soudit. Po skončení to je snadné říci, že ano."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.