Max Verstappen měl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera i přes sobotní penalizaci rychlost na to, aby Velkou cenu vyhrál.
Mladý Holanďan zajel v kvalifikaci nejrychlejší čas, kvůli ignorování žlutých vlajek v posledním sektoru trati byl ale odsunut o tři místa zpět. V závodě měl v prvním kole kontakt s Lewisem Hamiltonem, poté v boji o sedmou příčku překvapil Valtteriho Bottase při nájezdu na stadion, Fin se však svým předním křídlem dotkl jeho zadní pneumatiky a způsobil mu defekt. Verstappen pak odjel přes 60 kol na tvrdé směsi pneumatik, svým tempem se však vyrovnal lídrům.
"Je to frustrující. I přes penalizaci po zisku pole-position tvrdě závodil s Lewisem, dostali se mimo v zatáčce č. 2 a musel zvolit úhybný manévr, ztratil hodně času, přesto měl stále šanci. Jeho závod opravdu pokazil defekt při souboji s Valtterim," uvádí Horner.
LAP 5/71VERSTAPPEN PUNCTURE 😩From the highs of Saturday... the Dutchman drops to last place#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019"Můžete si všimnout jeho rychlosti v tom okamžiku, když byl v počáteční fázi závodu o dvě sekundy rychlejší než lídři. Proto si myslím, že by to pro něj byl celkem přímočarý závod. Podle mě měl auto, které v ten den mělo na vítězství," pokračuje šéf Red Bullu.
Pro jeho svěřence byl defekt mnohem horší než ztráta první pozice na roštu. Na dlouhé rovince totiž nepředstavuje takovou výhodu, protože poskytuje aerodynamický stín soupeřům za sebou.
Watch Max Verstappen's Gilles Villeneuve-esque lap as he expertly nurses his Red Bull on three wheels back to the garage ⬇️#MexicoGP 🇲🇽 #F1
— Formula 1 (@F1) October 28, 2019"Myslím, že i přes start z pole-position by vzhledem k rychlosti vozů Ferrari byl v první zatáčce těžko první. Měli jsme pocit, že stát v druhé řadě před startem není zas tak špatné, jelikož se můžete zavěsit za jiné auto. Viděli jsme to loni u Daniela [Ricciarda], který se do první zatáčky propadl z první na třetí pozici," vzpomíná Horner.
"Bylo to velmi frustrující přijít o pole-position, nešlo však o konec světa. Stále jsme měli dost dobré auto na to, abychom závod vyhráli. Myslím si, že nám fakt ho zkazil až ten defekt," dodává 45letý šéf rakouského týmu.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.