Max Verstappen měl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera i přes sobotní penalizaci rychlost na to, aby Velkou cenu vyhrál.
Mladý Holanďan zajel v kvalifikaci nejrychlejší čas, kvůli ignorování žlutých vlajek v posledním sektoru trati byl ale odsunut o tři místa zpět. V závodě měl v prvním kole kontakt s Lewisem Hamiltonem, poté v boji o sedmou příčku překvapil Valtteriho Bottase při nájezdu na stadion, Fin se však svým předním křídlem dotkl jeho zadní pneumatiky a způsobil mu defekt. Verstappen pak odjel přes 60 kol na tvrdé směsi pneumatik, svým tempem se však vyrovnal lídrům.
"Je to frustrující. I přes penalizaci po zisku pole-position tvrdě závodil s Lewisem, dostali se mimo v zatáčce č. 2 a musel zvolit úhybný manévr, ztratil hodně času, přesto měl stále šanci. Jeho závod opravdu pokazil defekt při souboji s Valtterim," uvádí Horner.
LAP 5/71VERSTAPPEN PUNCTURE 😩From the highs of Saturday... the Dutchman drops to last place#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019"Můžete si všimnout jeho rychlosti v tom okamžiku, když byl v počáteční fázi závodu o dvě sekundy rychlejší než lídři. Proto si myslím, že by to pro něj byl celkem přímočarý závod. Podle mě měl auto, které v ten den mělo na vítězství," pokračuje šéf Red Bullu.
Pro jeho svěřence byl defekt mnohem horší než ztráta první pozice na roštu. Na dlouhé rovince totiž nepředstavuje takovou výhodu, protože poskytuje aerodynamický stín soupeřům za sebou.
Watch Max Verstappen's Gilles Villeneuve-esque lap as he expertly nurses his Red Bull on three wheels back to the garage ⬇️#MexicoGP 🇲🇽 #F1
— Formula 1 (@F1) October 28, 2019"Myslím, že i přes start z pole-position by vzhledem k rychlosti vozů Ferrari byl v první zatáčce těžko první. Měli jsme pocit, že stát v druhé řadě před startem není zas tak špatné, jelikož se můžete zavěsit za jiné auto. Viděli jsme to loni u Daniela [Ricciarda], který se do první zatáčky propadl z první na třetí pozici," vzpomíná Horner.
"Bylo to velmi frustrující přijít o pole-position, nešlo však o konec světa. Stále jsme měli dost dobré auto na to, abychom závod vyhráli. Myslím si, že nám fakt ho zkazil až ten defekt," dodává 45letý šéf rakouského týmu.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.