Během druhého tréninku v Mexiku byl nejrychlejší Sebastian Vettel s Ferrari, druhý čas si připsal Max Verstappen, jehož týmový kolega Albon havaroval. Rychlejší z Mercedesů, za jehož volantem byl Bottas, ztratil osm desetin sekundy.
Druhý trénink započal na rozdíl od toho prvního na suché trati. Do čela se v úvodu dostal Norris časem 1:19,600. Následovaly ho obě Alfy. Jako první z top týmů zajel ostré kolo z Vettel. Norrise překonal téměř o vteřinu. Celkově se o první pozici přetahovali v úvodu piloti Ferrari. Chvíli byl na čele Vettel a chvíli Leclerc. Třetí Verstappen trošku ztrácel, Mercedes vyčkával v garáži.
Chrles Leclerc se po deseti minutách dopustil hodin. Žádné škody si to však na jeho voze nevyžádalo. O dost hůř na tom byl Albon. Thajec ve službách Red Bullu, který stále nemá potvrzenou sedačku pro příští ročník tvrdě havaroval, když svůj vůz poslal do zdi. Ředitelství závodu vyvěsilo červené vlajky. Pauza v důsledku této havárie byla poměrně dlouhá. Motory se znovu rozezvučely až hodinu před koncem druhého volného tréninku.
Na další incidenty jsme nemuseli dlouho čekat. Jezdci měli problém zejména v prvním sektoru, kde se brzdí z velkých rychlostí. Hned několikrát jsme v tomto místě viděli zablokování brzd, popřípadě výlet na trávu. Chybovali zde Norris, Kvjat či Ricciardo.
Kvalifikační simulace odstartoval Leclerc (1:17,072). Vettel byl však ještě výrazně rychlejší, konkrétně o čtyři desetiny. Verstappen rozdělil oba jezdce Ferrari, až za tímto triem byl Bottas, který měl náskok tří desetin na Hamiltona. Mercedes už před víkendem ústy svého šéfa tvrdil, že Mexiko bude pro něj ze zbývajících okruhů nejtěžší. Tento fakt se podle všeho potvrzuje.
Velmi dobře se ukazoval sedmý Gasly, který bojuje o návrat Do Red Bullu, seč mu síly stačí. Jeho týmový kolega Kvjat na tom byl ještě o jedno místo lépe. Trápil se naopak Haas. Američanům mexické podmínky zjevně nesedí. Mimo nejlepší desítku se nacházel rovněž Racing Point. Z dua Renaultu se více dařilo Hüllkenbergovi, dobře na tom nebyl Kimi, který potvrzoval, že se Alfa po letní přestávce trápí.
Nejrychleji během tréninku létalo Ferrari - Vettel 358.8 km/h, Leclerc 356.6 km/h, Grosjean 363.1 km/h. Nejvíce kol najel Giovinazzi (46) a nejméně havarující Albon (5).
Poslední část druhého volného tréninku patřila už tradičně dlouhým jízdám. Týmy kroužily na různých pneumatikách a snažily se získat cenná data pro nedělní závod. Tempo při závodních simulacích bylo mezi nejrychlejšími týmy vyrovnané, což může značit zajímavou nedělní bitvu.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.