Jak probíhal první trénink na velkou cenu Mexika, ve kterém nejrychlejší čas předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem a Kanaďan Stroll rozbil svůj vůz Racing Point?
Úvodní mexický trénink přivítalo zamračené počasí a částečně mokrá trať. Piloti tak zpočátku nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Jako první se na trať vydal Russell s Williamsem, anglický tým zkoušel různé verze předního křídla. Většina pilotů zajela pouze svá instalační kola, do těch měřených se nikdo vzhledem k podmínkám na trati nehrnul.
První měřený čas zaznamenal Latifi. Kanaďan dostal ve Williamsu příležitost vedle George Russella, Robert Kubica sledoval první tréninkové jízdy pouze z garáže. Na čele se však Kanaďan příliš dlouho neohřál, neboť ho brzy překonal Bottas. Ten měl při svém prvním ostrém pokusu krizovou chvilku, trať byla stále na některých místech velmi kluzká, ale Fin začínající smyk dokázal zvládnout.
Časy šly v úvodu rychle dolů. Souviselo to s osychajícím asfaltem na mexickém okruhu. První příčku chvíli okupovali až na Albona všichni jezdci top týmů. Chybě se nevyhnul Sebastian Vettel, Němec probrzdil a udělal si výlet na trávu. Obešel se bez poškození. Velmi rychlé kolo měl rozjeté na červených pneumatikách Verstappen, jenže v nájezdu ke stadionu chyboval, takže svůj pokus znehodnotil. Středu pole vévodili Stroll Hullkenberg a Pérez. Až za nimi se průběžně nacházel Albon.
Většina týmů kroužila na žlutých a červených pneumatikách. Pouze McLaren měl nazutou nejtvrdší bílou specifikaci. Až šestnáctá a osmnáctá pozice patřila půl hodiny před koncem tréninku Haasu, o moc lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo.
O červené vlajky se postaral Stroll. Mladý Kanaďan se dostal do smyku a následně políbil zeď načež si poškodil svůj vůz. Těsně před tím se na první místo dostal Albon. Po Strollově nehodě měli práci traťoví maršálové. Bylo totiž potřeba z trati odklidit některé trosky.
K jízdám jsme se mohli vrátit dvacet minut před vypršením času, čehož okamžitě spousta pilotů také využila. Závěrečné minuty patřily rychlým kolům. Do čela se dostal Hamilton, těsně následovaný Leclercem, trio nejrychlejších uzavíral Verstappen. Menší chyby se opět dopustil Vettel.
Pěkné kolo předvedl desátý Giovinazzi, v top ten byly i oba monoposty STR. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně Williamsu. Nejlepší ze zbytku pole byl Sainz.
Druhý trénink startuje od 21:00.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.