Jak probíhal první trénink na velkou cenu Mexika, ve kterém nejrychlejší čas předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem a Kanaďan Stroll rozbil svůj vůz Racing Point?
Úvodní mexický trénink přivítalo zamračené počasí a částečně mokrá trať. Piloti tak zpočátku nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Jako první se na trať vydal Russell s Williamsem, anglický tým zkoušel různé verze předního křídla. Většina pilotů zajela pouze svá instalační kola, do těch měřených se nikdo vzhledem k podmínkám na trati nehrnul.
První měřený čas zaznamenal Latifi. Kanaďan dostal ve Williamsu příležitost vedle George Russella, Robert Kubica sledoval první tréninkové jízdy pouze z garáže. Na čele se však Kanaďan příliš dlouho neohřál, neboť ho brzy překonal Bottas. Ten měl při svém prvním ostrém pokusu krizovou chvilku, trať byla stále na některých místech velmi kluzká, ale Fin začínající smyk dokázal zvládnout.
Časy šly v úvodu rychle dolů. Souviselo to s osychajícím asfaltem na mexickém okruhu. První příčku chvíli okupovali až na Albona všichni jezdci top týmů. Chybě se nevyhnul Sebastian Vettel, Němec probrzdil a udělal si výlet na trávu. Obešel se bez poškození. Velmi rychlé kolo měl rozjeté na červených pneumatikách Verstappen, jenže v nájezdu ke stadionu chyboval, takže svůj pokus znehodnotil. Středu pole vévodili Stroll Hullkenberg a Pérez. Až za nimi se průběžně nacházel Albon.
Většina týmů kroužila na žlutých a červených pneumatikách. Pouze McLaren měl nazutou nejtvrdší bílou specifikaci. Až šestnáctá a osmnáctá pozice patřila půl hodiny před koncem tréninku Haasu, o moc lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo.
O červené vlajky se postaral Stroll. Mladý Kanaďan se dostal do smyku a následně políbil zeď načež si poškodil svůj vůz. Těsně před tím se na první místo dostal Albon. Po Strollově nehodě měli práci traťoví maršálové. Bylo totiž potřeba z trati odklidit některé trosky.
K jízdám jsme se mohli vrátit dvacet minut před vypršením času, čehož okamžitě spousta pilotů také využila. Závěrečné minuty patřily rychlým kolům. Do čela se dostal Hamilton, těsně následovaný Leclercem, trio nejrychlejších uzavíral Verstappen. Menší chyby se opět dopustil Vettel.
Pěkné kolo předvedl desátý Giovinazzi, v top ten byly i oba monoposty STR. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně Williamsu. Nejlepší ze zbytku pole byl Sainz.
Druhý trénink startuje od 21:00.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.