V prvním tréninku nejrychlejší Hamilton, Stroll boural

Lewis Hamilton v závodě v Japonsku
Lewis Hamilton v závodě v Japonsku, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Mandát 25. října 2019 19:00
Sdílej:

Jak probíhal první trénink na velkou cenu Mexika, ve kterém nejrychlejší čas předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem a Kanaďan Stroll rozbil svůj vůz Racing Point?

Úvodní mexický trénink přivítalo zamračené počasí a částečně mokrá trať. Piloti tak zpočátku nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Jako první se na trať vydal Russell s Williamsem, anglický tým zkoušel různé verze předního křídla. Většina pilotů zajela pouze svá instalační kola, do těch měřených se nikdo vzhledem k podmínkám na trati nehrnul. 

První měřený čas zaznamenal Latifi. Kanaďan dostal ve Williamsu příležitost vedle George Russella, Robert Kubica sledoval první tréninkové jízdy pouze z garáže. Na čele se však Kanaďan příliš dlouho neohřál, neboť ho brzy překonal Bottas. Ten měl při svém prvním ostrém pokusu krizovou chvilku, trať byla stále na některých místech velmi kluzká, ale Fin začínající smyk dokázal zvládnout. 

Časy šly v úvodu rychle dolů. Souviselo to s osychajícím asfaltem na mexickém okruhu. První příčku chvíli okupovali až na Albona všichni jezdci top týmů. Chybě se nevyhnul Sebastian Vettel, Němec probrzdil a udělal si výlet na trávu. Obešel se bez poškození.  Velmi rychlé kolo měl rozjeté na červených pneumatikách Verstappen, jenže v nájezdu ke stadionu chyboval, takže svůj pokus znehodnotil. Středu pole vévodili Stroll Hullkenberg a Pérez. Až za nimi se průběžně nacházel Albon. 

Většina týmů kroužila na žlutých a červených pneumatikách. Pouze McLaren měl nazutou nejtvrdší bílou specifikaci. Až šestnáctá a osmnáctá pozice patřila půl hodiny před koncem tréninku Haasu, o moc lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo. 

O červené vlajky se postaral Stroll. Mladý Kanaďan se dostal do smyku a následně políbil zeď načež si poškodil svůj vůz. Těsně před tím se na první místo dostal Albon. Po Strollově nehodě měli práci traťoví maršálové. Bylo totiž potřeba z trati odklidit některé trosky. 

K jízdám jsme se mohli vrátit dvacet minut před vypršením času, čehož okamžitě spousta pilotů také využila.  Závěrečné minuty patřily rychlým kolům. Do čela se dostal Hamilton, těsně následovaný Leclercem, trio nejrychlejších uzavíral Verstappen. Menší chyby se opět dopustil Vettel. 

Pěkné kolo předvedl desátý Giovinazzi, v top ten byly i oba monoposty STR. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně Williamsu. Nejlepší ze zbytku pole byl Sainz. 

Druhý trénink startuje od 21:00.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.