Jak probíhal první trénink na velkou cenu Mexika, ve kterém nejrychlejší čas předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem a Kanaďan Stroll rozbil svůj vůz Racing Point?
Úvodní mexický trénink přivítalo zamračené počasí a částečně mokrá trať. Piloti tak zpočátku nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Jako první se na trať vydal Russell s Williamsem, anglický tým zkoušel různé verze předního křídla. Většina pilotů zajela pouze svá instalační kola, do těch měřených se nikdo vzhledem k podmínkám na trati nehrnul.
První měřený čas zaznamenal Latifi. Kanaďan dostal ve Williamsu příležitost vedle George Russella, Robert Kubica sledoval první tréninkové jízdy pouze z garáže. Na čele se však Kanaďan příliš dlouho neohřál, neboť ho brzy překonal Bottas. Ten měl při svém prvním ostrém pokusu krizovou chvilku, trať byla stále na některých místech velmi kluzká, ale Fin začínající smyk dokázal zvládnout.
Časy šly v úvodu rychle dolů. Souviselo to s osychajícím asfaltem na mexickém okruhu. První příčku chvíli okupovali až na Albona všichni jezdci top týmů. Chybě se nevyhnul Sebastian Vettel, Němec probrzdil a udělal si výlet na trávu. Obešel se bez poškození. Velmi rychlé kolo měl rozjeté na červených pneumatikách Verstappen, jenže v nájezdu ke stadionu chyboval, takže svůj pokus znehodnotil. Středu pole vévodili Stroll Hullkenberg a Pérez. Až za nimi se průběžně nacházel Albon.
Většina týmů kroužila na žlutých a červených pneumatikách. Pouze McLaren měl nazutou nejtvrdší bílou specifikaci. Až šestnáctá a osmnáctá pozice patřila půl hodiny před koncem tréninku Haasu, o moc lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo.
O červené vlajky se postaral Stroll. Mladý Kanaďan se dostal do smyku a následně políbil zeď načež si poškodil svůj vůz. Těsně před tím se na první místo dostal Albon. Po Strollově nehodě měli práci traťoví maršálové. Bylo totiž potřeba z trati odklidit některé trosky.
K jízdám jsme se mohli vrátit dvacet minut před vypršením času, čehož okamžitě spousta pilotů také využila. Závěrečné minuty patřily rychlým kolům. Do čela se dostal Hamilton, těsně následovaný Leclercem, trio nejrychlejších uzavíral Verstappen. Menší chyby se opět dopustil Vettel.
Pěkné kolo předvedl desátý Giovinazzi, v top ten byly i oba monoposty STR. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně Williamsu. Nejlepší ze zbytku pole byl Sainz.
Druhý trénink startuje od 21:00.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.