Helmut Marko vyhlásil před touto sezonou pro Red Bull cíl vybojovat pět vítězství. Momentálně mají Rakušané na svém kontě dvě. Na další to přitom moc nevypadá. Podobného názoru je i Max Verstappen.
Red Bull letos přešel od motorů Renault k pohonným jednotkám Honda. Boj o titul tedy vzhledem k této změně příliš reálný nebyl. Přesto odborný poradce stáje Helmut Marko vyhlásil útok na pět vítězství. Pravda je taková, že Rakušané dokázali zvítězit dvakrát. Verstappen se radoval v Rakousku a Německu. Ke zmíněné metě tak chybí tři triumfy a vzhledem k propadu formy Red Bullu po letní přestávce to na další výhry příliš nevypadá.
Podobného názoru je i Max Verstappen. „Nemyslím si, že ve zbytku sezony nás ještě čeká okruh. na kterém bychom mohli zvítězit. Pokud se ve zbytku ročníku dostaneme blízko pódiu a, nebo na pódium, bude to z mého pohledu naše maximum,“ říká Holanďan.
Jak už jsme zmínili Red Bull na tom byl v první polovině sezony dobře, chvíli se zdálo, že má dokonce nejrychlejší balík v poli, pak ale přišel propad nejen za Mercedes, ale i za Ferrari. Helmut Marko přitom před letní přestávkou sebevědomě prohlašoval, že italský tým už není pro Rudé býky soupeřem. Opak je však pravdou.
„Jsem realista. V posledních letech se nám sice v Mexiku dařilo, ale to se věci měly jinak. Momentálně máme víc problémů než dřív, třeba loni jsme měli celkem výrazně lepší vyvážení auta a tak dále. Podívejte se na Ferrari, to je letos na rovinkách opravdu rychlé. Pokud bychom dokázali zabojovat o pódium bylo by to fajn,“ má jasno Verstappen.
Hvězda Red Bullu má pocit, že většina týmů se už věnuje příští sezoně, protože letos už toho příliš ve hře není. Z jeho pohledu moc nezáleží na tom, zda ve zbytku sezony skončí druhý, třetí nebo čtvrtý či pátý. Svůj zrak upíná k sezoně následující, kde by se stájí chtěl konečně zabojovat o mistrovský primát. A třebaže jeho otec Jos o reálnosti tohoto cíle pochybuje, Max je přívětivější. „Už teď víme, co nám Honda příští rok poskytne. To je rozhodně fajn. My se jako tým musíme hlavně poučit z letošních chyb a doufat, že už se nebudou opakovat. Z hlediska příštího roku rozhodně půjde o to, jak do sezony vstoupíme,“ ukončuje mladý jezdec.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.