Kevin Mahnussen už patří mezi zkušené a vyzrálé jezdce. Jaké jsou jeho vyhlídky do budoucna?
Kevin Magnussen už není ve Formuli 1 vyjukaným nováčkem. Sedmadvacetiletý Dán oblékal kombinézu McLarenu, Renaultu a nyní Haasu. Platí za spolehlivého, byť možná trošku nenápadného pilota. Hned během svého prvního závodu ve Formuli 1 získal pódium. To se psala Velká cena Austrálie 2014. Tehdy se zdálo, že jeho kariéra nabere raketové tempo, jenže tomu tak nakonec nebylo. Magnussen se možná trošku svezl s nedobrou formou McLarenu v už zmíněném ročníku 2014, takže v britském týmu dlouho nevydržel.
Pro sezonu 2016 přesídlil do továrního Renaultu, avšak ani tam nemělo jeho působení dlouhého trvání. Hned o tok později totiž podepsal s Haasem, kde nyní závodí čtvrtým rokem. Nejlepším výsledkem Kevina Magnussena bylo v konečném pořadí šampionátu jezdců deváté místo se ziskam 56 bodů, jehož Dán dosáhl loni.
Není proto divu, že se nyní už zkušený závodník po očku poohlíží směrem k sedačkám v top týmech. Ty jsou však značně omezeným zbožím, což si sám Magnussen uvědomuje. „Myslím, že patřím do řady pilotů, která čeká a která si zaslouží příležitost v top týmu. Není to však jen o tom. Vy musíte podávat maximální výkony na trati a věřit, že lidé okolo vás vám otevřou ty správné dveře. Stále je mi pouze 27 let, řekl bych, že mám ten správný věk i zkušenosti na takový posun,“ má jasno jezdec Haasu.
Dán má smlouvu s americkým týmem do konce příští sezony. Pak by rád získal co nejlukrativnější místo, zároveň však dodává, že momentálně na budoucnost příliš nemyslí. Jeho kariéru provází pověst jakéhosi rebela. Má za sebou už poměrně dost incidentů, a i na trati působí dosti razantním a nesmlouvavým dojmem.
„Nebyla to z mého pohledu úmyslná strategie, která by měla za cíl získání respektu. Na pravidla se dívám jako na bílé čáry na trati, čím blíž jim jste, tím rychleji jedete. Upřímně, nezajímám se o to, co o mě říkají ostatní. Jediný důležitý názor je pro mě ten, od mých šéfů a mého týmu,“ uzavírá.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.