Kevin Mahnussen už patří mezi zkušené a vyzrálé jezdce. Jaké jsou jeho vyhlídky do budoucna?
Kevin Magnussen už není ve Formuli 1 vyjukaným nováčkem. Sedmadvacetiletý Dán oblékal kombinézu McLarenu, Renaultu a nyní Haasu. Platí za spolehlivého, byť možná trošku nenápadného pilota. Hned během svého prvního závodu ve Formuli 1 získal pódium. To se psala Velká cena Austrálie 2014. Tehdy se zdálo, že jeho kariéra nabere raketové tempo, jenže tomu tak nakonec nebylo. Magnussen se možná trošku svezl s nedobrou formou McLarenu v už zmíněném ročníku 2014, takže v britském týmu dlouho nevydržel.
Pro sezonu 2016 přesídlil do továrního Renaultu, avšak ani tam nemělo jeho působení dlouhého trvání. Hned o tok později totiž podepsal s Haasem, kde nyní závodí čtvrtým rokem. Nejlepším výsledkem Kevina Magnussena bylo v konečném pořadí šampionátu jezdců deváté místo se ziskam 56 bodů, jehož Dán dosáhl loni.
Není proto divu, že se nyní už zkušený závodník po očku poohlíží směrem k sedačkám v top týmech. Ty jsou však značně omezeným zbožím, což si sám Magnussen uvědomuje. „Myslím, že patřím do řady pilotů, která čeká a která si zaslouží příležitost v top týmu. Není to však jen o tom. Vy musíte podávat maximální výkony na trati a věřit, že lidé okolo vás vám otevřou ty správné dveře. Stále je mi pouze 27 let, řekl bych, že mám ten správný věk i zkušenosti na takový posun,“ má jasno jezdec Haasu.
Dán má smlouvu s americkým týmem do konce příští sezony. Pak by rád získal co nejlukrativnější místo, zároveň však dodává, že momentálně na budoucnost příliš nemyslí. Jeho kariéru provází pověst jakéhosi rebela. Má za sebou už poměrně dost incidentů, a i na trati působí dosti razantním a nesmlouvavým dojmem.
„Nebyla to z mého pohledu úmyslná strategie, která by měla za cíl získání respektu. Na pravidla se dívám jako na bílé čáry na trati, čím blíž jim jste, tím rychleji jedete. Upřímně, nezajímám se o to, co o mě říkají ostatní. Jediný důležitý názor je pro mě ten, od mých šéfů a mého týmu,“ uzavírá.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.