Kevin Mahnussen už patří mezi zkušené a vyzrálé jezdce. Jaké jsou jeho vyhlídky do budoucna?
Kevin Magnussen už není ve Formuli 1 vyjukaným nováčkem. Sedmadvacetiletý Dán oblékal kombinézu McLarenu, Renaultu a nyní Haasu. Platí za spolehlivého, byť možná trošku nenápadného pilota. Hned během svého prvního závodu ve Formuli 1 získal pódium. To se psala Velká cena Austrálie 2014. Tehdy se zdálo, že jeho kariéra nabere raketové tempo, jenže tomu tak nakonec nebylo. Magnussen se možná trošku svezl s nedobrou formou McLarenu v už zmíněném ročníku 2014, takže v britském týmu dlouho nevydržel.
Pro sezonu 2016 přesídlil do továrního Renaultu, avšak ani tam nemělo jeho působení dlouhého trvání. Hned o tok později totiž podepsal s Haasem, kde nyní závodí čtvrtým rokem. Nejlepším výsledkem Kevina Magnussena bylo v konečném pořadí šampionátu jezdců deváté místo se ziskam 56 bodů, jehož Dán dosáhl loni.
Není proto divu, že se nyní už zkušený závodník po očku poohlíží směrem k sedačkám v top týmech. Ty jsou však značně omezeným zbožím, což si sám Magnussen uvědomuje. „Myslím, že patřím do řady pilotů, která čeká a která si zaslouží příležitost v top týmu. Není to však jen o tom. Vy musíte podávat maximální výkony na trati a věřit, že lidé okolo vás vám otevřou ty správné dveře. Stále je mi pouze 27 let, řekl bych, že mám ten správný věk i zkušenosti na takový posun,“ má jasno jezdec Haasu.
Dán má smlouvu s americkým týmem do konce příští sezony. Pak by rád získal co nejlukrativnější místo, zároveň však dodává, že momentálně na budoucnost příliš nemyslí. Jeho kariéru provází pověst jakéhosi rebela. Má za sebou už poměrně dost incidentů, a i na trati působí dosti razantním a nesmlouvavým dojmem.
„Nebyla to z mého pohledu úmyslná strategie, která by měla za cíl získání respektu. Na pravidla se dívám jako na bílé čáry na trati, čím blíž jim jste, tím rychleji jedete. Upřímně, nezajímám se o to, co o mě říkají ostatní. Jediný důležitý názor je pro mě ten, od mých šéfů a mého týmu,“ uzavírá.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.