Kevin Mahnussen už patří mezi zkušené a vyzrálé jezdce. Jaké jsou jeho vyhlídky do budoucna?
Kevin Magnussen už není ve Formuli 1 vyjukaným nováčkem. Sedmadvacetiletý Dán oblékal kombinézu McLarenu, Renaultu a nyní Haasu. Platí za spolehlivého, byť možná trošku nenápadného pilota. Hned během svého prvního závodu ve Formuli 1 získal pódium. To se psala Velká cena Austrálie 2014. Tehdy se zdálo, že jeho kariéra nabere raketové tempo, jenže tomu tak nakonec nebylo. Magnussen se možná trošku svezl s nedobrou formou McLarenu v už zmíněném ročníku 2014, takže v britském týmu dlouho nevydržel.
Pro sezonu 2016 přesídlil do továrního Renaultu, avšak ani tam nemělo jeho působení dlouhého trvání. Hned o tok později totiž podepsal s Haasem, kde nyní závodí čtvrtým rokem. Nejlepším výsledkem Kevina Magnussena bylo v konečném pořadí šampionátu jezdců deváté místo se ziskam 56 bodů, jehož Dán dosáhl loni.
Není proto divu, že se nyní už zkušený závodník po očku poohlíží směrem k sedačkám v top týmech. Ty jsou však značně omezeným zbožím, což si sám Magnussen uvědomuje. „Myslím, že patřím do řady pilotů, která čeká a která si zaslouží příležitost v top týmu. Není to však jen o tom. Vy musíte podávat maximální výkony na trati a věřit, že lidé okolo vás vám otevřou ty správné dveře. Stále je mi pouze 27 let, řekl bych, že mám ten správný věk i zkušenosti na takový posun,“ má jasno jezdec Haasu.
Dán má smlouvu s americkým týmem do konce příští sezony. Pak by rád získal co nejlukrativnější místo, zároveň však dodává, že momentálně na budoucnost příliš nemyslí. Jeho kariéru provází pověst jakéhosi rebela. Má za sebou už poměrně dost incidentů, a i na trati působí dosti razantním a nesmlouvavým dojmem.
„Nebyla to z mého pohledu úmyslná strategie, která by měla za cíl získání respektu. Na pravidla se dívám jako na bílé čáry na trati, čím blíž jim jste, tím rychleji jedete. Upřímně, nezajímám se o to, co o mě říkají ostatní. Jediný důležitý názor je pro mě ten, od mých šéfů a mého týmu,“ uzavírá.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.