Od Renaultu se tento rok očekával další výkonnostní progres. Francouzská automobilka angažovala Daniela Ricciarda, který je obecně považován za jednoho z nejlepších pilotů této generace, koneckonců v Red Bullu to potvrzoval pravidelně. Kromě toho došlo k náboru řady nových zaměstnanců, posílení se dočkala takřka všechna oddělení.
Takže se logicky očekával i další posun ve výkonech, jenž měl spočívat minimálně v redukci mezery mezi Renaultem a nejlepšími třemi týmy. Nestalo se.
Francouzi nejenže nestáhli manko na top týmy, Renault dokonce podle všeho ani neobhájí čtvrté místo v Poháru konstruktérů. K tomu má nejlépe nakročeno McLaren. Britský tým disponuje náskokem ve výši 34 bodů na svého rivala, což se jeví dostatečně.
Logicky se proto během tohoto ročníku začaly objevovat kritické hlasy na adresu Cyrila Abiteboula. Podle mnohých francouzský manažer nezvládá svou roli, on sám považuje letošní sezonu za nejtěžší během své dosavadní kariéry.
„Je to rozhodně nejtěžší sezona v mé kariéře, kvůli očekáváním. Stále bylo naším hlavním cílem čtvrté místo v Poháru konstruktérů, toho se nám však nedaří docílit, protože aktuálně jsme na páté pozici,“ říká Abiteboul.
Francouz dále tvrdí, že největším letošním problémem jejich monopostu je nepředvídatelnost. Dle jeho slov vůz funguje v některých podmínkách velmi dobře a v jiných zase vůbec. „Náš letošní vůz je velmi citlivý, je toho málo, co s tím můžeme během sezony udělat,“ dodává.
Renault už dříve deklaroval, že problémy s aerodynamikou už letos nevyřeší. Jeho prioritou dokonce není ani příští sezona. Oči celého týmu se upínají k sezoně 2021 a radikální změně pravidel. Právě tehdy by Francouzi chtěli zaútočit a vydobýt si zpět zašlou slávu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.