Od Renaultu se tento rok očekával další výkonnostní progres. Francouzská automobilka angažovala Daniela Ricciarda, který je obecně považován za jednoho z nejlepších pilotů této generace, koneckonců v Red Bullu to potvrzoval pravidelně. Kromě toho došlo k náboru řady nových zaměstnanců, posílení se dočkala takřka všechna oddělení.
Takže se logicky očekával i další posun ve výkonech, jenž měl spočívat minimálně v redukci mezery mezi Renaultem a nejlepšími třemi týmy. Nestalo se.
Francouzi nejenže nestáhli manko na top týmy, Renault dokonce podle všeho ani neobhájí čtvrté místo v Poháru konstruktérů. K tomu má nejlépe nakročeno McLaren. Britský tým disponuje náskokem ve výši 34 bodů na svého rivala, což se jeví dostatečně.
Logicky se proto během tohoto ročníku začaly objevovat kritické hlasy na adresu Cyrila Abiteboula. Podle mnohých francouzský manažer nezvládá svou roli, on sám považuje letošní sezonu za nejtěžší během své dosavadní kariéry.
„Je to rozhodně nejtěžší sezona v mé kariéře, kvůli očekáváním. Stále bylo naším hlavním cílem čtvrté místo v Poháru konstruktérů, toho se nám však nedaří docílit, protože aktuálně jsme na páté pozici,“ říká Abiteboul.
Francouz dále tvrdí, že největším letošním problémem jejich monopostu je nepředvídatelnost. Dle jeho slov vůz funguje v některých podmínkách velmi dobře a v jiných zase vůbec. „Náš letošní vůz je velmi citlivý, je toho málo, co s tím můžeme během sezony udělat,“ dodává.
Renault už dříve deklaroval, že problémy s aerodynamikou už letos nevyřeší. Jeho prioritou dokonce není ani příští sezona. Oči celého týmu se upínají k sezoně 2021 a radikální změně pravidel. Právě tehdy by Francouzi chtěli zaútočit a vydobýt si zpět zašlou slávu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.