SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Japonska 2019?
Podeváté v letošní sezóně předvedli mechanici Williamsu nejrychlejší zastávku - Kubicu dnes v 33. kole odbavili za 2,27 vteřiny. Do nejlepší desítky se dostalo také přezutí Russella (2,84 s).
Na druhém místě skončil netradičně Racing Point. Práce na voze Péreze v 19. kole závodu trvala 2,38 s, Mexičan zaznamenal také nejrychlejší průjezd boxovou uličkou (22,88 s).
Vítězný Bottas absolvoval třetí nejrychlejší zastávku - Mercedes jej v 17. kol zdržel 2,44 s. Do 2,5 vteřiny se vlezli už jen kluci Alfy Romeo, když Räikkönenovi vyměnil v 36. kole pneumatiky za 2,47 s.
Většina startovala na měkké směsi, pouze šest jezdců si pro začátek zvolilo středně-tvrdou: Giovinazzi Kubica, Magnussen, Ricciardo, Russell a Räikkönen.
Bottas závod ovládl s dvouzastávkovou strategií měkká - středně-tvrdá - měkká směs. Kvůli tajfunu se v sobotu nejezdilo, proto byl závod docela nepředvídatelný a mnohé týmy degradace pneumatik překvapovala, proto jsme viděli nejčastěji jízdu na dvě zastávky.
Tempo bylo hodně rychlé, Hamiltonovi se podařilo překonat 14 let starý závodní rekord. Mezi Ferrari a Mercedesem došlo k velké taktickému duelu, Scuderia však byla v závodním režimu slabší, navíc na čele bojovala jen s jedním vozem.
Z pilotů jedoucích na jednu zastávku se umístil nejvýše Sainz s McLarenem - po startu ze sedmého místa dojel pátý a pro tým získal dalších 10 bodů.
Počasí zůstalo slunečné, trať suchá. Teplota vzduchu se pohybovala kolem 26 °C, asfalt 39 °C. Mezi měkkou a středně-tvrdou pneumatikou dosahoval rozdíl v časech na kolo 0,6 - 0,7 s/kolo, mezi středně-tvrdou a tvrdou 0,8 - 0,9 s/kolo.
Nejdelší stint předvedl na tvrdé směsi Grosjean: 36 kol z velké ceny vypsané na 53 okruhů, tj. 68 %. Na středně-tvrdé odjeli Gasly se Strollem shodně 34 kol, na měkké Kvjat 27 kol.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.