Komise F1 si v Suzuce jen tak neodpočine. Poté, co vyřešila prohřešky Vettela (nepotrestán) a Leclerca (ten naopak penalizován hned dvakrát) má na stole další případ, a jak se zdá, pořád ještě není u konce své činnosti.
V posledním kole Grand Prix Japonska se do zatáčky 2 řítili bok po boku Pierre Gasly a Sergio Pérez. Mexičan byl při chuti, protože zdolal jak svého týmového kolegu, tak Nico Hülkenberga. Poslední manévr mu ale nevyšel a jeho Racing Point skončil u bariéry.
Mexičan měl štěstí v neštěstí, protože díky pochybení vedení závodu byla Grand Prix odmávnuta o kolo dříve, takže souboj s Gaslym přišel vlastně "v nastaveném čase", na který se v F1 nehraje. Jenže to ani jeden z účastníků duelu nevěděl. Pérezovi tak zůstalo 9. místo, nicméně závodní ředitel Michael Masi rozhodl, že incident bude prošetřen.
"Oba piloti se na kolizi podíleli. Jak vůz startovní číslo 11 (Pérez), jenž byl mírně vpředu, na vnější straně trati a směřoval k apexu zatáčky 2, tak vůz startovní číslo 10 (Gasly) na vnitřní straně. Ten pravděpodobně neměl dobrý přehled a přesně nezaregistroval soupeře, proto se nedržel více vnitřního okraje dráhy," uvádí se v rozhodnutí, označeném verdiktem "kolize nemá viníka".
Ještě než se Pérez dozvěděl, že závod vlastně skončil o kolo dříve a tím pádem nepřišel o body, byl značně rozezlen: "Myslím, že to byl zcela zbytečný kontakt. Byl jsem vpředu, dal mu dost místa, jak můžete vidět, jeho auto ani nebylo na obrubníku. Byl jsem vpředu na čerstvých pneumatikách, myslím, že bylo hloupé, co v posledním kole závodu udělal. Nakonec z toho vyvázl. Myslím, že měl velké štěstí, protože si mohl zkazit závod a přijít o body. Měl by přijmout, že přijde o pozici. Ricciardo mi udělal něco podobného dvakrát, kdybych se choval podobně, tak to dopadne stejně," uvedl Pérez s tím, že měl na mysli nehodu.
Gasly se ovšem bránil a odmítl převzít byť jen díl viny - opět citujeme prohlášení před oznámením, že oba piloti svou pozici před posledním kolem neztratili. "Nejdřív chci vědět, jestli jsem mohl něco udělat jinak a lépe, než někoho začnu obviňovat. Viděl jsem, že se blíží, čekal jsem, že mi poskytne víc prostoru, ale odmítám ho z něčeho vinit, nejdřív si chci prohlédnout záznam a všechno posoudit," uvedl Gasly, aniž by tušil, že už to bude jenom dokazování ex post.
Pořád je ještě ve hře možný postih Renaultu, jehož případ komise F1 řeší. Jedná se o prošetřování údajného "porušení sportovních a technických předpisů FIA F1, jakož i mezinárodně sportovních řádů FIA", k čemuž zavdal impuls protest Racing Point. Šetření začne v Japonsku v 18:30 místního času.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.