Komise F1 si v Suzuce jen tak neodpočine. Poté, co vyřešila prohřešky Vettela (nepotrestán) a Leclerca (ten naopak penalizován hned dvakrát) má na stole další případ, a jak se zdá, pořád ještě není u konce své činnosti.
V posledním kole Grand Prix Japonska se do zatáčky 2 řítili bok po boku Pierre Gasly a Sergio Pérez. Mexičan byl při chuti, protože zdolal jak svého týmového kolegu, tak Nico Hülkenberga. Poslední manévr mu ale nevyšel a jeho Racing Point skončil u bariéry.
Mexičan měl štěstí v neštěstí, protože díky pochybení vedení závodu byla Grand Prix odmávnuta o kolo dříve, takže souboj s Gaslym přišel vlastně "v nastaveném čase", na který se v F1 nehraje. Jenže to ani jeden z účastníků duelu nevěděl. Pérezovi tak zůstalo 9. místo, nicméně závodní ředitel Michael Masi rozhodl, že incident bude prošetřen.
"Oba piloti se na kolizi podíleli. Jak vůz startovní číslo 11 (Pérez), jenž byl mírně vpředu, na vnější straně trati a směřoval k apexu zatáčky 2, tak vůz startovní číslo 10 (Gasly) na vnitřní straně. Ten pravděpodobně neměl dobrý přehled a přesně nezaregistroval soupeře, proto se nedržel více vnitřního okraje dráhy," uvádí se v rozhodnutí, označeném verdiktem "kolize nemá viníka".
Ještě než se Pérez dozvěděl, že závod vlastně skončil o kolo dříve a tím pádem nepřišel o body, byl značně rozezlen: "Myslím, že to byl zcela zbytečný kontakt. Byl jsem vpředu, dal mu dost místa, jak můžete vidět, jeho auto ani nebylo na obrubníku. Byl jsem vpředu na čerstvých pneumatikách, myslím, že bylo hloupé, co v posledním kole závodu udělal. Nakonec z toho vyvázl. Myslím, že měl velké štěstí, protože si mohl zkazit závod a přijít o body. Měl by přijmout, že přijde o pozici. Ricciardo mi udělal něco podobného dvakrát, kdybych se choval podobně, tak to dopadne stejně," uvedl Pérez s tím, že měl na mysli nehodu.
Gasly se ovšem bránil a odmítl převzít byť jen díl viny - opět citujeme prohlášení před oznámením, že oba piloti svou pozici před posledním kolem neztratili. "Nejdřív chci vědět, jestli jsem mohl něco udělat jinak a lépe, než někoho začnu obviňovat. Viděl jsem, že se blíží, čekal jsem, že mi poskytne víc prostoru, ale odmítám ho z něčeho vinit, nejdřív si chci prohlédnout záznam a všechno posoudit," uvedl Gasly, aniž by tušil, že už to bude jenom dokazování ex post.
Pořád je ještě ve hře možný postih Renaultu, jehož případ komise F1 řeší. Jedná se o prošetřování údajného "porušení sportovních a technických předpisů FIA F1, jakož i mezinárodně sportovních řádů FIA", k čemuž zavdal impuls protest Racing Point. Šetření začne v Japonsku v 18:30 místního času.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.