Charles Leclerc nepochybuje o tom, že Ferrari zajistí, aby se oba piloti řídili týmovou režií poté, co Sebastian Vettel ve Velké ceně Ruska pokynům z boxové zídky nenaslouchal.
Scuderia se před závodem v Soči se svými jezdci dohodla na postupu po startu: Leclerc se nebránil a umožnil tak Vettelovi předjetí. Krátce nato dostal třikrát pokyn, aby před sebe svého mladšího kolegu pustil, odmítl to ale udělat a přestal reagovat na požadavky týmu.
Na otázku, zda Ferrari očekává, že se jezdci budou řídit jeho instrukcemi, nyní monacký pilot odpovídá: "Myslím, že je od počátku sezóny jasné, že pokyny týmu musíme poslouchat."
"A zřejmé je i to, že situace na počátku závodu nebyla oběma pilotům jasná. To je podle mě nejdůležitější, proto jsme si o tom promluvili. Zajistíme, aby se tato situace v budoucnu neopakovala," říká Leclerc již v Japonsku.
Zároveň potvrzuje, že se kvůli tomu sešel se šéfem týmu Mattiou Binottem, nikoliv ale se svým stájovým kolegou Vettelem: "V ten den, kdy byl v Maranellu, tak jsem měl na programu nějaké věci, proto jsme neměli šanci se společně potkat."
"Ale sešel jsem se s Mattiou, on měl o den dříve schůzku se Sebem, všechno je v pořádku," ujišťuje Leclerc. Bude už u Ferrari ve zbývajících závodech klid, nebo můžeme očekávat další kontroverze kvůli velké touze obou ambiciózních jezdců po vítězství?
Vettel 🤝 LeclercNo issues to report from Ferrari after Sochi 👌#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/2AFPqwk52Q
— Formula 1 (@F1) October 10, 2019
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.