Charles Leclerc nepochybuje o tom, že Ferrari zajistí, aby se oba piloti řídili týmovou režií poté, co Sebastian Vettel ve Velké ceně Ruska pokynům z boxové zídky nenaslouchal.
Scuderia se před závodem v Soči se svými jezdci dohodla na postupu po startu: Leclerc se nebránil a umožnil tak Vettelovi předjetí. Krátce nato dostal třikrát pokyn, aby před sebe svého mladšího kolegu pustil, odmítl to ale udělat a přestal reagovat na požadavky týmu.
Na otázku, zda Ferrari očekává, že se jezdci budou řídit jeho instrukcemi, nyní monacký pilot odpovídá: "Myslím, že je od počátku sezóny jasné, že pokyny týmu musíme poslouchat."
"A zřejmé je i to, že situace na počátku závodu nebyla oběma pilotům jasná. To je podle mě nejdůležitější, proto jsme si o tom promluvili. Zajistíme, aby se tato situace v budoucnu neopakovala," říká Leclerc již v Japonsku.
Zároveň potvrzuje, že se kvůli tomu sešel se šéfem týmu Mattiou Binottem, nikoliv ale se svým stájovým kolegou Vettelem: "V ten den, kdy byl v Maranellu, tak jsem měl na programu nějaké věci, proto jsme neměli šanci se společně potkat."
"Ale sešel jsem se s Mattiou, on měl o den dříve schůzku se Sebem, všechno je v pořádku," ujišťuje Leclerc. Bude už u Ferrari ve zbývajících závodech klid, nebo můžeme očekávat další kontroverze kvůli velké touze obou ambiciózních jezdců po vítězství?
Vettel 🤝 LeclercNo issues to report from Ferrari after Sochi 👌#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/2AFPqwk52Q
— Formula 1 (@F1) October 10, 2019
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.