Charles Leclerc nepochybuje o tom, že Ferrari zajistí, aby se oba piloti řídili týmovou režií poté, co Sebastian Vettel ve Velké ceně Ruska pokynům z boxové zídky nenaslouchal.
Scuderia se před závodem v Soči se svými jezdci dohodla na postupu po startu: Leclerc se nebránil a umožnil tak Vettelovi předjetí. Krátce nato dostal třikrát pokyn, aby před sebe svého mladšího kolegu pustil, odmítl to ale udělat a přestal reagovat na požadavky týmu.
Na otázku, zda Ferrari očekává, že se jezdci budou řídit jeho instrukcemi, nyní monacký pilot odpovídá: "Myslím, že je od počátku sezóny jasné, že pokyny týmu musíme poslouchat."
"A zřejmé je i to, že situace na počátku závodu nebyla oběma pilotům jasná. To je podle mě nejdůležitější, proto jsme si o tom promluvili. Zajistíme, aby se tato situace v budoucnu neopakovala," říká Leclerc již v Japonsku.
Zároveň potvrzuje, že se kvůli tomu sešel se šéfem týmu Mattiou Binottem, nikoliv ale se svým stájovým kolegou Vettelem: "V ten den, kdy byl v Maranellu, tak jsem měl na programu nějaké věci, proto jsme neměli šanci se společně potkat."
"Ale sešel jsem se s Mattiou, on měl o den dříve schůzku se Sebem, všechno je v pořádku," ujišťuje Leclerc. Bude už u Ferrari ve zbývajících závodech klid, nebo můžeme očekávat další kontroverze kvůli velké touze obou ambiciózních jezdců po vítězství?
Vettel 🤝 LeclercNo issues to report from Ferrari after Sochi 👌#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/2AFPqwk52Q
— Formula 1 (@F1) October 10, 2019Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.