Bude Honda příští rok na srovnatelné úrovni výkonu s Ferrari a Mercedesem? U Red Bullu věří, že ano.
Red Bull se před letošní sezonou rozhodl změnit dodavatele pohonných jednotek. Od francouzského Renaultu přestoupil k Hondě, pro Japonce se tak po odchodu McLarenu stal továrním týmem. Mnozí krok zpochybňovali, avšak už začátek ročníku 2019 ukázal, že nové partnerství má rozhodně solidní potenciál.
Max Verstappen dokázal dovézt Hondu na pódium už v prvním závodě, připomeňme, že McLarenu se to nepovedlo ani jednou za tři roky. Vítězství na sebe také nenechala dlouho čekat. Holanďan s motorem Honda za zády opanoval Velkou cenu Rakouska a posléze rovněž závod v Německu. Pak ale byly na pořadu dne motorově náročné okruhy ve Spa a na Monze, které ukázaly, že výkon agregátu Honda stále není na úrovní srovnatelné s Ferrari a Mercedesem. U Red Bullu však japonskému výrobci s ohledem na sezonu 2020 věří.
V rozhovoru to před GP Japonska, která bude pro Hondu domácím závodem, potvrdil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. „Ze strany šasi budeme podle mě příští rok mnohem lépe připraveni. Honda nás navíc nutí věřit, že příští rok budeme s Mercedesem a Ferrari na stejné úrovní výkonu,“ nechává se slyšet Marko.
Zkušený expilot si myslí, že skutečný potenciál Hondy letos odhalen ještě nebyl. Mají za tím stát obavy o spolehlivost, které byly pro Japonce během minulých let doslova noční můrou. Kvůli nim neměl být motor využíván na maximum. „Podle mě dělají skvělou práci, zkrátka musíme jít krok za krokem. Dříve měli velké problémy se spolehlivostí, takže měli strach, to je pochopitelné, ale my jsme s motorem letos neměli žádné závažné problémy. Myslím, že dělají správné věci, věříme, že příští rok nebudeme třetí,“ je Marko naladěn na pozitivní notu.
Markovo prohlášení se objevuje přesně v době, kdy začíná jezdecká hvězda Red Bullu Max Verstappen zpochybňovat konkurenceschopnost svého týmu v příští sezoně. Holanďan si nemyslí, že by příští rok mohl bojovat o jezdecký titul, což je pro něj frustrující. Začínají se, proto objevovat zvěsti o jeho brzkém přesunu do jiného týmu. Nejhlasitěji je v tomto ohledu zmiňován Mercedes. Šéf mistrovské stáje Toto Wolff se netají svým obdivem k mladé hvězdě.
Odborný poradce Red Bullu si nicméně nemyslí, že by byla sezona 2020 rozhodující pro setrvání Maxe Verstappena u Rudých býků.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.