Bude Honda příští rok na srovnatelné úrovni výkonu s Ferrari a Mercedesem? U Red Bullu věří, že ano.
Red Bull se před letošní sezonou rozhodl změnit dodavatele pohonných jednotek. Od francouzského Renaultu přestoupil k Hondě, pro Japonce se tak po odchodu McLarenu stal továrním týmem. Mnozí krok zpochybňovali, avšak už začátek ročníku 2019 ukázal, že nové partnerství má rozhodně solidní potenciál.
Max Verstappen dokázal dovézt Hondu na pódium už v prvním závodě, připomeňme, že McLarenu se to nepovedlo ani jednou za tři roky. Vítězství na sebe také nenechala dlouho čekat. Holanďan s motorem Honda za zády opanoval Velkou cenu Rakouska a posléze rovněž závod v Německu. Pak ale byly na pořadu dne motorově náročné okruhy ve Spa a na Monze, které ukázaly, že výkon agregátu Honda stále není na úrovní srovnatelné s Ferrari a Mercedesem. U Red Bullu však japonskému výrobci s ohledem na sezonu 2020 věří.
V rozhovoru to před GP Japonska, která bude pro Hondu domácím závodem, potvrdil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. „Ze strany šasi budeme podle mě příští rok mnohem lépe připraveni. Honda nás navíc nutí věřit, že příští rok budeme s Mercedesem a Ferrari na stejné úrovní výkonu,“ nechává se slyšet Marko.
Zkušený expilot si myslí, že skutečný potenciál Hondy letos odhalen ještě nebyl. Mají za tím stát obavy o spolehlivost, které byly pro Japonce během minulých let doslova noční můrou. Kvůli nim neměl být motor využíván na maximum. „Podle mě dělají skvělou práci, zkrátka musíme jít krok za krokem. Dříve měli velké problémy se spolehlivostí, takže měli strach, to je pochopitelné, ale my jsme s motorem letos neměli žádné závažné problémy. Myslím, že dělají správné věci, věříme, že příští rok nebudeme třetí,“ je Marko naladěn na pozitivní notu.
Markovo prohlášení se objevuje přesně v době, kdy začíná jezdecká hvězda Red Bullu Max Verstappen zpochybňovat konkurenceschopnost svého týmu v příští sezoně. Holanďan si nemyslí, že by příští rok mohl bojovat o jezdecký titul, což je pro něj frustrující. Začínají se, proto objevovat zvěsti o jeho brzkém přesunu do jiného týmu. Nejhlasitěji je v tomto ohledu zmiňován Mercedes. Šéf mistrovské stáje Toto Wolff se netají svým obdivem k mladé hvězdě.
Odborný poradce Red Bullu si nicméně nemyslí, že by byla sezona 2020 rozhodující pro setrvání Maxe Verstappena u Rudých býků.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.