Bude Honda příští rok na srovnatelné úrovni výkonu s Ferrari a Mercedesem? U Red Bullu věří, že ano.
Red Bull se před letošní sezonou rozhodl změnit dodavatele pohonných jednotek. Od francouzského Renaultu přestoupil k Hondě, pro Japonce se tak po odchodu McLarenu stal továrním týmem. Mnozí krok zpochybňovali, avšak už začátek ročníku 2019 ukázal, že nové partnerství má rozhodně solidní potenciál.
Max Verstappen dokázal dovézt Hondu na pódium už v prvním závodě, připomeňme, že McLarenu se to nepovedlo ani jednou za tři roky. Vítězství na sebe také nenechala dlouho čekat. Holanďan s motorem Honda za zády opanoval Velkou cenu Rakouska a posléze rovněž závod v Německu. Pak ale byly na pořadu dne motorově náročné okruhy ve Spa a na Monze, které ukázaly, že výkon agregátu Honda stále není na úrovní srovnatelné s Ferrari a Mercedesem. U Red Bullu však japonskému výrobci s ohledem na sezonu 2020 věří.
V rozhovoru to před GP Japonska, která bude pro Hondu domácím závodem, potvrdil odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko. „Ze strany šasi budeme podle mě příští rok mnohem lépe připraveni. Honda nás navíc nutí věřit, že příští rok budeme s Mercedesem a Ferrari na stejné úrovní výkonu,“ nechává se slyšet Marko.
Zkušený expilot si myslí, že skutečný potenciál Hondy letos odhalen ještě nebyl. Mají za tím stát obavy o spolehlivost, které byly pro Japonce během minulých let doslova noční můrou. Kvůli nim neměl být motor využíván na maximum. „Podle mě dělají skvělou práci, zkrátka musíme jít krok za krokem. Dříve měli velké problémy se spolehlivostí, takže měli strach, to je pochopitelné, ale my jsme s motorem letos neměli žádné závažné problémy. Myslím, že dělají správné věci, věříme, že příští rok nebudeme třetí,“ je Marko naladěn na pozitivní notu.
Markovo prohlášení se objevuje přesně v době, kdy začíná jezdecká hvězda Red Bullu Max Verstappen zpochybňovat konkurenceschopnost svého týmu v příští sezoně. Holanďan si nemyslí, že by příští rok mohl bojovat o jezdecký titul, což je pro něj frustrující. Začínají se, proto objevovat zvěsti o jeho brzkém přesunu do jiného týmu. Nejhlasitěji je v tomto ohledu zmiňován Mercedes. Šéf mistrovské stáje Toto Wolff se netají svým obdivem k mladé hvězdě.
Odborný poradce Red Bullu si nicméně nemyslí, že by byla sezona 2020 rozhodující pro setrvání Maxe Verstappena u Rudých býků.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.