Šéf Renaultu se těší na rivalitu mezi Danielem Ricciardem a Estebanem Oconem. Zároveň poodhaluje důvody konce Nica Hulkenberga.
U Renaultu se pro příští sezonu rozhodli změnit část jezdecké sestavy. Daniel Ricciardo u týmu zůstává, nicméně Nica Hulkenberga nahrazuje talentovaný Esteban Ocon. Mladý Francouz je poslední rok bez sedačky. Po odchodu z tehdejší Force Indie plní pouze roli rezervního jezdce Mercedesu. Právě se Stříbrnými šípy byl přitom Ocon spojován, mistrovská stáj však dala nakonec přednost prodloužení smlouvy s Valtteri Bottasem.
Ocon však příliš litovat nemusí, jak už bylo řečeno jeho novým domovem se stane Renault. Šéf týmu Cyril Abiteboul se na příchod nového ambiciózního jezdce těší. I když si uvědomuje, že zvládnout rivalitu mezi oběma závodníky, kteří budou hájit barvy Renaultu nemusí být snadné. Něco může naznačit už minulost. Partnerství Ocona s Pérezem u Force Indie nebylo vždy růžové, došlo v něm k několika vzájemným incidentům, které byly většího či menšího rázu. A stejné to bylo v případě Daniela Ricciarda s Maxem Verstappenem u Red Bullu. Oba zmínění jsou zkrátka velmi cílevědomí a oba budou chtít jeden druhého porazit. To u Renaultu velmi dobře vědí.
"Ocon bude chtít Daniela zdolat, pro nás na boxové zdi je však fajn mít takové starosti,“ Boss Renaultu se dále zmiňuje o důvodech konce Nica Hulkenberga. „Občas se stává, že máte jezdce který je v F1 dlouhou dobu a vyhrát je pro něj už postupně jakoby druhořadé.Já tohle v našem týmu rozhodně nechci. Nechápejte mě zle, Nico opravdu touží po stupních vítězů, ale… dal jsem zkrátka přednost dynamice,“ říká Abiteboul.
Zmíněnou dynamikou má přitom na mysli právě Ocona. Podle lídra francouzské automobilky je pro rozvoj týmu lepší mít mladého a dravého jezdce. Abiteboul nechtěl porovnávat řidičské schopnosti Ocona a Hulkenberga, věří však, že čerstvý vítr v podání mladíka je přesně to, co jeho stáj potřebuje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.