Šéf Renaultu se těší na rivalitu mezi Danielem Ricciardem a Estebanem Oconem. Zároveň poodhaluje důvody konce Nica Hulkenberga.
U Renaultu se pro příští sezonu rozhodli změnit část jezdecké sestavy. Daniel Ricciardo u týmu zůstává, nicméně Nica Hulkenberga nahrazuje talentovaný Esteban Ocon. Mladý Francouz je poslední rok bez sedačky. Po odchodu z tehdejší Force Indie plní pouze roli rezervního jezdce Mercedesu. Právě se Stříbrnými šípy byl přitom Ocon spojován, mistrovská stáj však dala nakonec přednost prodloužení smlouvy s Valtteri Bottasem.
Ocon však příliš litovat nemusí, jak už bylo řečeno jeho novým domovem se stane Renault. Šéf týmu Cyril Abiteboul se na příchod nového ambiciózního jezdce těší. I když si uvědomuje, že zvládnout rivalitu mezi oběma závodníky, kteří budou hájit barvy Renaultu nemusí být snadné. Něco může naznačit už minulost. Partnerství Ocona s Pérezem u Force Indie nebylo vždy růžové, došlo v něm k několika vzájemným incidentům, které byly většího či menšího rázu. A stejné to bylo v případě Daniela Ricciarda s Maxem Verstappenem u Red Bullu. Oba zmínění jsou zkrátka velmi cílevědomí a oba budou chtít jeden druhého porazit. To u Renaultu velmi dobře vědí.
"Ocon bude chtít Daniela zdolat, pro nás na boxové zdi je však fajn mít takové starosti,“ Boss Renaultu se dále zmiňuje o důvodech konce Nica Hulkenberga. „Občas se stává, že máte jezdce který je v F1 dlouhou dobu a vyhrát je pro něj už postupně jakoby druhořadé.Já tohle v našem týmu rozhodně nechci. Nechápejte mě zle, Nico opravdu touží po stupních vítězů, ale… dal jsem zkrátka přednost dynamice,“ říká Abiteboul.
Zmíněnou dynamikou má přitom na mysli právě Ocona. Podle lídra francouzské automobilky je pro rozvoj týmu lepší mít mladého a dravého jezdce. Abiteboul nechtěl porovnávat řidičské schopnosti Ocona a Hulkenberga, věří však, že čerstvý vítr v podání mladíka je přesně to, co jeho stáj potřebuje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.