Šéf Renaultu se těší na rivalitu mezi Danielem Ricciardem a Estebanem Oconem. Zároveň poodhaluje důvody konce Nica Hulkenberga.
U Renaultu se pro příští sezonu rozhodli změnit část jezdecké sestavy. Daniel Ricciardo u týmu zůstává, nicméně Nica Hulkenberga nahrazuje talentovaný Esteban Ocon. Mladý Francouz je poslední rok bez sedačky. Po odchodu z tehdejší Force Indie plní pouze roli rezervního jezdce Mercedesu. Právě se Stříbrnými šípy byl přitom Ocon spojován, mistrovská stáj však dala nakonec přednost prodloužení smlouvy s Valtteri Bottasem.
Ocon však příliš litovat nemusí, jak už bylo řečeno jeho novým domovem se stane Renault. Šéf týmu Cyril Abiteboul se na příchod nového ambiciózního jezdce těší. I když si uvědomuje, že zvládnout rivalitu mezi oběma závodníky, kteří budou hájit barvy Renaultu nemusí být snadné. Něco může naznačit už minulost. Partnerství Ocona s Pérezem u Force Indie nebylo vždy růžové, došlo v něm k několika vzájemným incidentům, které byly většího či menšího rázu. A stejné to bylo v případě Daniela Ricciarda s Maxem Verstappenem u Red Bullu. Oba zmínění jsou zkrátka velmi cílevědomí a oba budou chtít jeden druhého porazit. To u Renaultu velmi dobře vědí.
"Ocon bude chtít Daniela zdolat, pro nás na boxové zdi je však fajn mít takové starosti,“ Boss Renaultu se dále zmiňuje o důvodech konce Nica Hulkenberga. „Občas se stává, že máte jezdce který je v F1 dlouhou dobu a vyhrát je pro něj už postupně jakoby druhořadé.Já tohle v našem týmu rozhodně nechci. Nechápejte mě zle, Nico opravdu touží po stupních vítězů, ale… dal jsem zkrátka přednost dynamice,“ říká Abiteboul.
Zmíněnou dynamikou má přitom na mysli právě Ocona. Podle lídra francouzské automobilky je pro rozvoj týmu lepší mít mladého a dravého jezdce. Abiteboul nechtěl porovnávat řidičské schopnosti Ocona a Hulkenberga, věří však, že čerstvý vítr v podání mladíka je přesně to, co jeho stáj potřebuje.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.