Max Verstappen si věří na porovnání se svými největšími rivaly. Podle jeho slov si zkrátka o sobě každý jezdec musí myslet, že je tím nejrychlejším.
Max Verstappen je podle mnohých odborníků jedním z lídrů nové jezdecké generace. Část z nich dokonce tvrdí, že je nejlepším mladíkem vůbec. O Holanďanově rychlosti nemůže být sporu. U Red Bullu ji ukazuje závod, co závod. Své by o tom mohli vyprávět jeho týmoví kolegové Pierre Gasly a koneckonců i Alex Albon. Ani jeden z těchto pilotů se v interním souboji s Maxem nechytá. V případě Francouze už tedy můžeme hovořit v minulém čase, neboť jeho mizérie vyvrcholila vyhazovem z rakouské stáje.
Verstappen přitom hýří sebevědomím. Z jeho slov je patrné, že si při vší úctě k Albonovi i Gaslymu věří na porovnání s většími esy. Hvězda Red Bullu nemá na mysli nikoho jiného než Lewise Hamiltona s Charlesem Leclercem.
„Nechci vypadat arogantně, ale upřímně, myslím si, že ve stejném autě bych byl rychlejší oproti nim tak o dvě desetiny. Znovu nechci znít arogantně, nicméně jezdec si o sobě zkrátka musí myslet, že je nejrychlejší,“ říká Holanďan. Ten se vyjádřil také k singapurskému kolu Charlesa Leclerca, které ho vyneslo na první startovní pozici. Verstappen je přesvědčen, že by v něm dokázal najít nějaký čas k dobru.
Max je v současnosti deprimovaný formou svého týmu. Před letní přestávkou to vypadalo, že jsou Rakušané na správné cestě vzhůru, jenže počínaje závodem v Belgii nastal pro stáj ústup ze slávy. Jeho markantnost byla vidět právě v ulicích Singapuru, kde si Red Bull věřil na první příčku, nakonec však byl této metě na hony vzdálen.
„Před Singapurem jsem si myslel, že budeme příští rok bojovat o titul. Teď už si to tak úplně nemyslím. Je jasné, že jsme vzadu. Upřímně, byly případy, kdy jsem z vozu dostal víc, než v něm reálně bylo. Musíme se zkrátka zlepšit, ale věřím, že k tomu máme všechny potřebné zdroje,“ uzavírá Verstappen.
V podobném duchu se nedávno vyjadřoval také Jos Verstappen. Proto je otázkou, jak dlouho vydrží Maxovi a jeho manažerům trpělivost, pokud od Red Bullu v brzké době nedostane materiál schopný bojovat o mistrovskou korunu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.