Max Verstappen si věří na porovnání se svými největšími rivaly. Podle jeho slov si zkrátka o sobě každý jezdec musí myslet, že je tím nejrychlejším.
Max Verstappen je podle mnohých odborníků jedním z lídrů nové jezdecké generace. Část z nich dokonce tvrdí, že je nejlepším mladíkem vůbec. O Holanďanově rychlosti nemůže být sporu. U Red Bullu ji ukazuje závod, co závod. Své by o tom mohli vyprávět jeho týmoví kolegové Pierre Gasly a koneckonců i Alex Albon. Ani jeden z těchto pilotů se v interním souboji s Maxem nechytá. V případě Francouze už tedy můžeme hovořit v minulém čase, neboť jeho mizérie vyvrcholila vyhazovem z rakouské stáje.
Verstappen přitom hýří sebevědomím. Z jeho slov je patrné, že si při vší úctě k Albonovi i Gaslymu věří na porovnání s většími esy. Hvězda Red Bullu nemá na mysli nikoho jiného než Lewise Hamiltona s Charlesem Leclercem.
„Nechci vypadat arogantně, ale upřímně, myslím si, že ve stejném autě bych byl rychlejší oproti nim tak o dvě desetiny. Znovu nechci znít arogantně, nicméně jezdec si o sobě zkrátka musí myslet, že je nejrychlejší,“ říká Holanďan. Ten se vyjádřil také k singapurskému kolu Charlesa Leclerca, které ho vyneslo na první startovní pozici. Verstappen je přesvědčen, že by v něm dokázal najít nějaký čas k dobru.
Max je v současnosti deprimovaný formou svého týmu. Před letní přestávkou to vypadalo, že jsou Rakušané na správné cestě vzhůru, jenže počínaje závodem v Belgii nastal pro stáj ústup ze slávy. Jeho markantnost byla vidět právě v ulicích Singapuru, kde si Red Bull věřil na první příčku, nakonec však byl této metě na hony vzdálen.
„Před Singapurem jsem si myslel, že budeme příští rok bojovat o titul. Teď už si to tak úplně nemyslím. Je jasné, že jsme vzadu. Upřímně, byly případy, kdy jsem z vozu dostal víc, než v něm reálně bylo. Musíme se zkrátka zlepšit, ale věřím, že k tomu máme všechny potřebné zdroje,“ uzavírá Verstappen.
V podobném duchu se nedávno vyjadřoval také Jos Verstappen. Proto je otázkou, jak dlouho vydrží Maxovi a jeho manažerům trpělivost, pokud od Red Bullu v brzké době nedostane materiál schopný bojovat o mistrovskou korunu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.