Třetí trénink patřil s náskokem Leclercovi. Verstappen v hodinách Kvyat s technickými problémy.
Dopolední přípravu na kvalifikaci provázelo zamračené počasí. Jako první si měřený čas připsal Alex Albon, který toho včera moc nenajezdil, měl tak co dohánět. Hodnota jeho času? 1:37,881. Ostatní jezdci v úvodu tak pilní nebyli, neboť si zajeli svá instalační kola a posléze zmizeli zpět v garážích. Ticho prolomil až Lando Norris. Mladý Brit ve službách McLarenu těsně překonal Albona a dostal se na aktuální první pozici. Rychlé kolo měl rozjeto Bottas, jenže v poslední zatáčce chyboval, takže svůj pokus vzdal. Do čela se pak dostal tandem Ferrari. Lepší kolo zajel Leclerc, konkrétně 1:33,906. Vettel byl o čtyři desetiny pomalejší. Bottas se svým druhým pokusem zařadil za Vettela. Ztrácel už však mnoho, přesněji řečeno osm desetin
V dobrém tempu pokračoval Hulkenberg, jezdec, který stále ještě nemá sedačku pro příští rok byl průběžně šestý. Mezi nejlepších deset se dokázal v první polovině měřených jízd dostat i Gasly. Vypadá to, že Francouz nabírá ztracenou půdu pod nohama.
Hamiltonovi patřila až šestá příčka se ztrátou jedné vteřiny. Brit se ale dokázal zlepšit, když svou ztrátu snížil na polovinu. Stačilo mu to na čtvrté místo. Nedařilo se Alfě Romeo. Patnácté a sedmnácté místo jistě nebylo příslibem vzhledem k odpoledni. Ještě dvacet minut před vypršením času se na okruh nedostal Sergio Pérez. Mexičana zřejmě potkaly technické problémy.
Posledních 15 minut týmy testovaly závěrečné kvalifikační simulace. Leclerc byl nejrychlejší, s odstupem čtyř desetin ho následoval Hamilton. Bronzová pozice patřila Vettelovi, ztráta však již byla enormní – přes půl vteřiny, Němec ale dokázal zabrat a rozestup stáhnul na tři desetiny. Na okruh se nakonec dostal i Pérez. První Mexičanovo kolo jej katapultovalo na desáté místo. V top deset byly oba McLareny, Hulkenberg i Gasly. Technické neduhy znovu potkaly Kvyata. Suterén výsledkové listiny okupoval Williams, to už je ale pro letošek tradicí. Pět minut před koncem se do hodin dostal Verstappen. Holanďan se navíc dotkl i bariéry. Nebylo to nicméně nic drastického.
Do elitní desítky se nakonec probojovaly oba Haasy. Grosjean byl navíc i před Albonem.
Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.