Třetí trénink patřil s náskokem Leclercovi. Verstappen v hodinách Kvyat s technickými problémy.
Dopolední přípravu na kvalifikaci provázelo zamračené počasí. Jako první si měřený čas připsal Alex Albon, který toho včera moc nenajezdil, měl tak co dohánět. Hodnota jeho času? 1:37,881. Ostatní jezdci v úvodu tak pilní nebyli, neboť si zajeli svá instalační kola a posléze zmizeli zpět v garážích. Ticho prolomil až Lando Norris. Mladý Brit ve službách McLarenu těsně překonal Albona a dostal se na aktuální první pozici. Rychlé kolo měl rozjeto Bottas, jenže v poslední zatáčce chyboval, takže svůj pokus vzdal. Do čela se pak dostal tandem Ferrari. Lepší kolo zajel Leclerc, konkrétně 1:33,906. Vettel byl o čtyři desetiny pomalejší. Bottas se svým druhým pokusem zařadil za Vettela. Ztrácel už však mnoho, přesněji řečeno osm desetin
V dobrém tempu pokračoval Hulkenberg, jezdec, který stále ještě nemá sedačku pro příští rok byl průběžně šestý. Mezi nejlepších deset se dokázal v první polovině měřených jízd dostat i Gasly. Vypadá to, že Francouz nabírá ztracenou půdu pod nohama.
Hamiltonovi patřila až šestá příčka se ztrátou jedné vteřiny. Brit se ale dokázal zlepšit, když svou ztrátu snížil na polovinu. Stačilo mu to na čtvrté místo. Nedařilo se Alfě Romeo. Patnácté a sedmnácté místo jistě nebylo příslibem vzhledem k odpoledni. Ještě dvacet minut před vypršením času se na okruh nedostal Sergio Pérez. Mexičana zřejmě potkaly technické problémy.
Posledních 15 minut týmy testovaly závěrečné kvalifikační simulace. Leclerc byl nejrychlejší, s odstupem čtyř desetin ho následoval Hamilton. Bronzová pozice patřila Vettelovi, ztráta však již byla enormní – přes půl vteřiny, Němec ale dokázal zabrat a rozestup stáhnul na tři desetiny. Na okruh se nakonec dostal i Pérez. První Mexičanovo kolo jej katapultovalo na desáté místo. V top deset byly oba McLareny, Hulkenberg i Gasly. Technické neduhy znovu potkaly Kvyata. Suterén výsledkové listiny okupoval Williams, to už je ale pro letošek tradicí. Pět minut před koncem se do hodin dostal Verstappen. Holanďan se navíc dotkl i bariéry. Nebylo to nicméně nic drastického.
Do elitní desítky se nakonec probojovaly oba Haasy. Grosjean byl navíc i před Albonem.
Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.