Třetí trénink patřil s náskokem Leclercovi. Verstappen v hodinách Kvyat s technickými problémy.
Dopolední přípravu na kvalifikaci provázelo zamračené počasí. Jako první si měřený čas připsal Alex Albon, který toho včera moc nenajezdil, měl tak co dohánět. Hodnota jeho času? 1:37,881. Ostatní jezdci v úvodu tak pilní nebyli, neboť si zajeli svá instalační kola a posléze zmizeli zpět v garážích. Ticho prolomil až Lando Norris. Mladý Brit ve službách McLarenu těsně překonal Albona a dostal se na aktuální první pozici. Rychlé kolo měl rozjeto Bottas, jenže v poslední zatáčce chyboval, takže svůj pokus vzdal. Do čela se pak dostal tandem Ferrari. Lepší kolo zajel Leclerc, konkrétně 1:33,906. Vettel byl o čtyři desetiny pomalejší. Bottas se svým druhým pokusem zařadil za Vettela. Ztrácel už však mnoho, přesněji řečeno osm desetin
V dobrém tempu pokračoval Hulkenberg, jezdec, který stále ještě nemá sedačku pro příští rok byl průběžně šestý. Mezi nejlepších deset se dokázal v první polovině měřených jízd dostat i Gasly. Vypadá to, že Francouz nabírá ztracenou půdu pod nohama.
Hamiltonovi patřila až šestá příčka se ztrátou jedné vteřiny. Brit se ale dokázal zlepšit, když svou ztrátu snížil na polovinu. Stačilo mu to na čtvrté místo. Nedařilo se Alfě Romeo. Patnácté a sedmnácté místo jistě nebylo příslibem vzhledem k odpoledni. Ještě dvacet minut před vypršením času se na okruh nedostal Sergio Pérez. Mexičana zřejmě potkaly technické problémy.
Posledních 15 minut týmy testovaly závěrečné kvalifikační simulace. Leclerc byl nejrychlejší, s odstupem čtyř desetin ho následoval Hamilton. Bronzová pozice patřila Vettelovi, ztráta však již byla enormní – přes půl vteřiny, Němec ale dokázal zabrat a rozestup stáhnul na tři desetiny. Na okruh se nakonec dostal i Pérez. První Mexičanovo kolo jej katapultovalo na desáté místo. V top deset byly oba McLareny, Hulkenberg i Gasly. Technické neduhy znovu potkaly Kvyata. Suterén výsledkové listiny okupoval Williams, to už je ale pro letošek tradicí. Pět minut před koncem se do hodin dostal Verstappen. Holanďan se navíc dotkl i bariéry. Nebylo to nicméně nic drastického.
Do elitní desítky se nakonec probojovaly oba Haasy. Grosjean byl navíc i před Albonem.
Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.