Max Verstappen, Alexander Albon, Pierre Gasly i Daniil Kvjat budou v neděli na startovním roštu odsunutí dozadu, protože v Rusku nastoupí s novou pohonnou jednotkou Hondy a všichni svůj limit na sezónu již dávno vyčerpali.
Piloti dostanou za záda čerstvou 4. specifikaci, která debutovala ve Velké ceně Belgie v Kvjatově monopostu, zbylá trojice s ní závodila až v Monze. Po pouhých dvou podnicích dnes Honda potvrdila, že všichni dostanou z taktických důvodů nový spalovací motor.
Japonský výrobce se chce očividně vyhnout penalizacím v další velké ceně, která se pojede na jeho domácí půdě v Suzuce, kde by také rád dosáhl na vítězství. Ve zbytku sezóny by tak již po nových komponentech sáhnout nemuseli.
Albon, Gasly a Verstappen v Soči obdrží trestných míst za nasazení nového spalovacího motoru, u Kvjata ale bude zapotřebí vyměnit všechny komponenty (kromě baterie), proto odstartuje z konce startovního roštu.
"Mnoho z 18 zatáček na okruhu je pomalých, což znamená, že budeme muset najít v nastavení kompromis mezi tím, co jim bude vyhovovat, a mezi dlouhými rovinkami. V Soči budeme doufat v dobrý výsledek, který by nám dodal sebevědomí před tím, než zamíříme domů k Velké ceně Japonska za 2 týdny," uvádí Honda ve svém prohlášení.
Ta se letos ve výkonnosti i spolehlivosti znatelně posunula kupředu, oproti soupeřům se ale rozhodla nasadit další další vylepšení i za cenu penalizací na roštu. V případě pilotů Red Bullu půjde už o pátý motor, na sezónu jsou přitom povoleny pouze tři. Kvjat použije šestý a Gasly dokonce již sedmý kus.
Nejlépe jsou na tom piloti Mercedesu, Ferrari a jejich zákazníků - Haasu a Williamsu, kteří ve svých autech mají třetí motor, s nimž by si měli také vystačit až do konce roku.
Looking at our PU usage for the rest of the season, in Sochi all 4 drivers will get a new Spec 4 ICE. With a different replacement history, Kvyat is changing all elements except the battery. He will start from the back of the grid. The other 3 will get 5 place grid penalties. pic.twitter.com/uUrjYloO9f
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) September 26, 2019Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.