Daniel Ricciardo si pochvaluje velké úsilí motorového oddělení ve Viry. Výkon pohonné jednotky se zlepšuje, což se potvrdilo na posledních dvou velmi rychlých okruzích.
Na super-rychlé Monze, která klade obzvlášť velký důraz na výkon motorů, dosáhli Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem na čtvrté a páté místo. Francouzský tým proto věří, že po zisku 22 bodů dokáže ve zbývajících 7 závodech v šampionátu přeskočit McLaren.
Podle Ricciardo šlo navíc o potvrzení velkého pokroku, který v oblasti výkonu Renault v letošním roce dosáhl: "Konečně jsme získali ''maximum bodů,' pokud víte, co tím myslím - a to je potěšující. Do Viry chci poslat obzvlášť velké ocenění, klukům od motorů. Dosáhnout takový výsledek s týmem Renault a jeho pohonnou jednotkou je docela velké sdělení."
S Red Bullem v Itálii obvykle zažíval jiné pocity: "Když jsme tam každý rok jezdívali, optimismus scházel. Alespoň v posledních několika letech [Monza] nikdy nepatřila mezi naše silné stránky. A letos to otočit, dosáhnout zisků a získat takový výsledek, to je něco speciálního."
"Snad se budeme moci z těchto okruhů vyžadujících nízký přítlak něco naučit a přenést si to na okruhy s vysokým přítlakem - jako je Singapur," přeje si Ricciardo před nadcházejícím závodem, který jim již tolik svědčit nemá. I to je důvod, proč se u McLarenu neobávají toho, že by je měl Renault v šampionátu konstruktérů předstihnout.
"V Enstone v posledních několika víkendech postavili auto na nízkém přítlaku. To se ihned dobře ovládalo, i když mělo méně přilnavosti s menším křídlem. Jako by se snadněji ovládalo a bylo lépe vyvážené. Samozřejmě, že balík byl pro tyto okruhy skvělý. Proto si myslím, že se můžeme naučit hodně věcí pro vysoký přítlak a něco si z toho odnést," pokračuje Ricciardo.
"Rozhodně jsme vypadali silněji v těchto rychlých, plynulých pasážích. Ale to neznamená, že bychom to nedokázali správně vyladit i pro vyšší přítlak. Odvedeme tedy svou domácí práci, snad tento výsledek kluky v Enstone a obzvlášť ve Viry povzbudí," dodává australský jezdec před Velkou cenou Singapuru.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.