Daniel Ricciardo si pochvaluje velké úsilí motorového oddělení ve Viry. Výkon pohonné jednotky se zlepšuje, což se potvrdilo na posledních dvou velmi rychlých okruzích.
Na super-rychlé Monze, která klade obzvlášť velký důraz na výkon motorů, dosáhli Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem na čtvrté a páté místo. Francouzský tým proto věří, že po zisku 22 bodů dokáže ve zbývajících 7 závodech v šampionátu přeskočit McLaren.
Podle Ricciardo šlo navíc o potvrzení velkého pokroku, který v oblasti výkonu Renault v letošním roce dosáhl: "Konečně jsme získali ''maximum bodů,' pokud víte, co tím myslím - a to je potěšující. Do Viry chci poslat obzvlášť velké ocenění, klukům od motorů. Dosáhnout takový výsledek s týmem Renault a jeho pohonnou jednotkou je docela velké sdělení."
S Red Bullem v Itálii obvykle zažíval jiné pocity: "Když jsme tam každý rok jezdívali, optimismus scházel. Alespoň v posledních několika letech [Monza] nikdy nepatřila mezi naše silné stránky. A letos to otočit, dosáhnout zisků a získat takový výsledek, to je něco speciálního."
"Snad se budeme moci z těchto okruhů vyžadujících nízký přítlak něco naučit a přenést si to na okruhy s vysokým přítlakem - jako je Singapur," přeje si Ricciardo před nadcházejícím závodem, který jim již tolik svědčit nemá. I to je důvod, proč se u McLarenu neobávají toho, že by je měl Renault v šampionátu konstruktérů předstihnout.
"V Enstone v posledních několika víkendech postavili auto na nízkém přítlaku. To se ihned dobře ovládalo, i když mělo méně přilnavosti s menším křídlem. Jako by se snadněji ovládalo a bylo lépe vyvážené. Samozřejmě, že balík byl pro tyto okruhy skvělý. Proto si myslím, že se můžeme naučit hodně věcí pro vysoký přítlak a něco si z toho odnést," pokračuje Ricciardo.
"Rozhodně jsme vypadali silněji v těchto rychlých, plynulých pasážích. Ale to neznamená, že bychom to nedokázali správně vyladit i pro vyšší přítlak. Odvedeme tedy svou domácí práci, snad tento výsledek kluky v Enstone a obzvlášť ve Viry povzbudí," dodává australský jezdec před Velkou cenou Singapuru.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.