Strategická skupina Formule 1 na svém posledním zasedání zamítla návrhy na návrat tankování během závodů či dvě povinné zastávky během pro jejich zatraktivnění.
Schůzka byla přesto konstruktivní a bylo dosaženo pokroku v oblasti pravidel pro sezónu 2021. Další je plánována na začátek příštího měsíce před elektronickým hlasováním Světové rady motorsportu ohledně nových pravidel - to musí proběhnout do 31. října.
S návratem tankování, které jsme v průběhu velkých cen mohli v F1 pozorovat naposledy v roce 2009, přišel prezident FIA Jean Todt kvůli snížení hmotnosti současných monopostů, na což si stěžují piloti. Některé týmy ale varovaly, že by to jen zvýšilo náklady a závody by navíc učinilo nudnějšími.
Ze stolu byl smeten také návrh na využití tří povinných směsí pneumatik, piloti by tak museli do boxů během grand prix zamířit nejméně dvakrát. Týmy se kvůli nákladům nedohodly na žádném dalším způsobu snížení hmotnosti vozů, tento problém tedy v roce 2021 nebude vyřešen.
Zatímco Pirelli ve Francii testuje 18" pneumatiky, tak se hovořilo také o zákazu zahřívacích deček. U větších pneumatik zvýšení teploty před výjezdem není tak kritické, ale týmům se tato změna moc nezamlouvá, protlačit se ji naopak snaží FOM s FIA.
Během zasedání zazněly rovněž námitky proti právu veta Ferrari či navrhované standardizaci některých dílů pro rok 2021. Hovořilo se také o pneumatikách pro příští rok - vzhledem k atraktivním závodům v poslední době klesá chuť měnit směsi pneumatik.
Pirelli dá týmům možnost si poprvé vyzkoušet své produkty pro sezónu 2020 po posledním letošní velké ceně v Abú Zabí. Ty budou příští rok distribuovány, pokud se stáje F1 nedohodnou na pokračování s letošními směsmi.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.