Strategická skupina Formule 1 na svém posledním zasedání zamítla návrhy na návrat tankování během závodů či dvě povinné zastávky během pro jejich zatraktivnění.
Schůzka byla přesto konstruktivní a bylo dosaženo pokroku v oblasti pravidel pro sezónu 2021. Další je plánována na začátek příštího měsíce před elektronickým hlasováním Světové rady motorsportu ohledně nových pravidel - to musí proběhnout do 31. října.
S návratem tankování, které jsme v průběhu velkých cen mohli v F1 pozorovat naposledy v roce 2009, přišel prezident FIA Jean Todt kvůli snížení hmotnosti současných monopostů, na což si stěžují piloti. Některé týmy ale varovaly, že by to jen zvýšilo náklady a závody by navíc učinilo nudnějšími.
Ze stolu byl smeten také návrh na využití tří povinných směsí pneumatik, piloti by tak museli do boxů během grand prix zamířit nejméně dvakrát. Týmy se kvůli nákladům nedohodly na žádném dalším způsobu snížení hmotnosti vozů, tento problém tedy v roce 2021 nebude vyřešen.
Zatímco Pirelli ve Francii testuje 18" pneumatiky, tak se hovořilo také o zákazu zahřívacích deček. U větších pneumatik zvýšení teploty před výjezdem není tak kritické, ale týmům se tato změna moc nezamlouvá, protlačit se ji naopak snaží FOM s FIA.
Během zasedání zazněly rovněž námitky proti právu veta Ferrari či navrhované standardizaci některých dílů pro rok 2021. Hovořilo se také o pneumatikách pro příští rok - vzhledem k atraktivním závodům v poslední době klesá chuť měnit směsi pneumatik.
Pirelli dá týmům možnost si poprvé vyzkoušet své produkty pro sezónu 2020 po posledním letošní velké ceně v Abú Zabí. Ty budou příští rok distribuovány, pokud se stáje F1 nedohodnou na pokračování s letošními směsmi.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.