Mercedes věděl, že pro vysokorychlostní okruhy kladoucí důraz na aerodynamickou efektivitu, jako je Spa a Monza, má špatný aerodynamický balík. Ve využívání pohonné jednotky se přes potíže s novou specifikací (Phase 3) u zákaznických týmů nedržel zpět.
Mercedes věděl, že nemá ty správné zbraněOba poslední závody vyhrál Charles Leclerc s Ferrari, již před letní přestávkou se nicméně tušilo, že okruhy v Belgii a v Itálii budou sedět rudé stáji z Maranella.
"Věděli jsme, že nemáme pro Spa a pro Monzu ten správný balík. Druhé a třetí místo na roštu pro nás bylo optimálním výsledkem a jak jsem řekl dříve, pokud bychom závod měli na těchto pozicích dokončit, tak bych to zřejmě bral," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
It was at *THIS* moment that Toto Wolff knew Mercedes' fate 😬#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/B45imFnZiW
— Formula 1 (@F1) September 9, 2019"Jako závodníci nejsme pochopitelně úplně šťastni. Snažíte se následovat vůz před sebou, otevřete DRS a na dlouhé rovince se nejste schopni dostat ani o trochu blíže. Pak máte samozřejmě pocit, jako byste nebojovali s těmi správnými zbraněmi," pokračuje.
"Ale nechci nic upírat Ferrari a Charlesovi. Měli ten nejsilnější balík a nadcházející hvězdu, tvrdě bojujícího mladíka. Musíte to ocenit," uvádí na adresu Leclerca, jenž zcela zastínil svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela a v šampionátu jej nyní i bodově předstihl.
Motor nešetřiliPřed Velkou cenou Itálie si Wolff uvedl, že spolehlivost jejich nové specifikace pohonné jednotky zůstává neznámou poté, co se s ní u zákazníků objevilo několik problémů, v Monze však i přesto jeli na maximální výkon.
"Ne, vůbec jsme se nedrželi zpět, pokud jde o módy motorů. Provozovali jsme je tak, jak to bylo plánováno. Mám opravdu radost, že jsme dojeli do cíle vzhledem ke všem těm pokaženým specifikacím Fáze 3," potvrzuje Wolff.
Ferrari mělo na rovinkách výhodu, která pramenila z aerodynamické efektivity jejich vozu a vyššího výkonu motoru. Mercedes byl občas z maximálních rychlostí rudých vozů zmatený, nyní ale ví, na co se u svých agregátů zaměřit.
"Řekl bych, že jsme to velmi dobře pochopili. A ten náskok musíme stáhnout. Porozumění je samozřejmě prvním dobrým krokem, druhým stažení náskoku. Monza už je ale za námi, teď vzhlížíme před sebe," usmívá se Wolff. Další okruhy již budou opět sedět jejich vozům spíše než monopostům Ferrari, které postrádají aerodynamický přítlak a přilnavost v zatáčkách.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.