Mercedes věděl, že pro vysokorychlostní okruhy kladoucí důraz na aerodynamickou efektivitu, jako je Spa a Monza, má špatný aerodynamický balík. Ve využívání pohonné jednotky se přes potíže s novou specifikací (Phase 3) u zákaznických týmů nedržel zpět.
Mercedes věděl, že nemá ty správné zbraněOba poslední závody vyhrál Charles Leclerc s Ferrari, již před letní přestávkou se nicméně tušilo, že okruhy v Belgii a v Itálii budou sedět rudé stáji z Maranella.
"Věděli jsme, že nemáme pro Spa a pro Monzu ten správný balík. Druhé a třetí místo na roštu pro nás bylo optimálním výsledkem a jak jsem řekl dříve, pokud bychom závod měli na těchto pozicích dokončit, tak bych to zřejmě bral," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
It was at *THIS* moment that Toto Wolff knew Mercedes' fate 😬#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/B45imFnZiW
— Formula 1 (@F1) September 9, 2019"Jako závodníci nejsme pochopitelně úplně šťastni. Snažíte se následovat vůz před sebou, otevřete DRS a na dlouhé rovince se nejste schopni dostat ani o trochu blíže. Pak máte samozřejmě pocit, jako byste nebojovali s těmi správnými zbraněmi," pokračuje.
"Ale nechci nic upírat Ferrari a Charlesovi. Měli ten nejsilnější balík a nadcházející hvězdu, tvrdě bojujícího mladíka. Musíte to ocenit," uvádí na adresu Leclerca, jenž zcela zastínil svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela a v šampionátu jej nyní i bodově předstihl.
Motor nešetřiliPřed Velkou cenou Itálie si Wolff uvedl, že spolehlivost jejich nové specifikace pohonné jednotky zůstává neznámou poté, co se s ní u zákazníků objevilo několik problémů, v Monze však i přesto jeli na maximální výkon.
"Ne, vůbec jsme se nedrželi zpět, pokud jde o módy motorů. Provozovali jsme je tak, jak to bylo plánováno. Mám opravdu radost, že jsme dojeli do cíle vzhledem ke všem těm pokaženým specifikacím Fáze 3," potvrzuje Wolff.
Ferrari mělo na rovinkách výhodu, která pramenila z aerodynamické efektivity jejich vozu a vyššího výkonu motoru. Mercedes byl občas z maximálních rychlostí rudých vozů zmatený, nyní ale ví, na co se u svých agregátů zaměřit.
"Řekl bych, že jsme to velmi dobře pochopili. A ten náskok musíme stáhnout. Porozumění je samozřejmě prvním dobrým krokem, druhým stažení náskoku. Monza už je ale za námi, teď vzhlížíme před sebe," usmívá se Wolff. Další okruhy již budou opět sedět jejich vozům spíše než monopostům Ferrari, které postrádají aerodynamický přítlak a přilnavost v zatáčkách.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.