MONZA - 1. TRÉNINK; Dopoledne v Itálii bylo deštivé, tomu odpovídala aktivita na trati i množství přerušení. Nejrychlejší čas v samotném závěru, kdy piloti přešli na slicky, dosáhl domácí miláček Charles Leclerc, těsně za ním se seřadily oranžové McLareny v pořadí Carlos Sainz - Lando Norris. Na Lewise Hamiltona zbyla až 4. příčka
Dopoledne začalo na Monze po silné bouřce na mokré trati, piloti vyráželi na pneumatikách do deště (modrá barva), které v plné rychlosti zvládají odvádět až 85 litrů vody za sekundu (každá). Tribuny byly přesto plné fanoušků. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, asfalt 20 °C.
Very tricky conditions this morning in FP1!🌧@antdavidson is at the SkyPad taking an in-depth look at the highlights from an incident filled first #ItalianGP practice session🇮🇹 pic.twitter.com/HSlsj3Q5NM
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 6, 2019'Chrám rychlosti' je domovem Ferrari a početných davů nadšených fanoušků. S novým vylepšeným motorem (3. specifikace) očekávají další senzační výkon v kvalifikaci a v neděli dobrý výsledek. Trať má svá specifika - zatímco jinde se týmy honí za přítlakem, zde se ho kvůli dlouhým rovinkám zbavují. Proto sem dorazily s jedinečnými aerodynamickými balíky a nejtenčími křídly v celém kalendáři.
Jako první si podmínky vyzkoušel Grosjean: "Velmi, velmi kluzko," hlásil po návratu do boxů, zatímco Vettel hned napoprvé projel rovně úvodní šikanu.
Both cars return. Installapery completed ✅ #RSspirit #ItalianGP #FP1 pic.twitter.com/dLh0nprLzC
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 6, 2019Po 10 min jako první nazul intermediálky (zelená barva) Verstappen, jehož čeká start z konce startovního roštu, totéž zkoušel aktivní Norris, jenž bude v neděli za nasazení dalšího motoru rovněž penalizován - úvodní měřená kola mladý Brit zvládl za 1:38,569 a 1:36,544 min. "Klidně pokračuj v kroužení, pokud chceš," vyzýval jej inženýr, zatímco ostatní stáli v garážích.
Po 20 min se k McLarenu přidali Ricciardo (1:38,365) se svým týmovým kolegou Hülkenbergem (1:39,349), Albon (1:40,178) a Gasly (1:42,571) - všichni již na přechodných pneumatikách. Na průběžné první místo se dostal Kvjat s Toro Rosso - 1:35,814 min.
🚩 The session is red flagged and both cars are back in the garage.Tricky conditions out there just now. ☔ #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/u8iGb7HPRa
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2019Po 25 min došlo na 10 min k prvnímu přerušení, když zkušený Räikkönen skončil po přidání plynu a následném smyku v Parbolice mimo trať, narazil levou zadní části do bariéry a nemohl se ze štěrku vyhrabat. Poškození vozu nebylo velké. "Zasekl jsem se. Je to OK, ale jsem zaseknutý," hlásil Fin.
Krátce předtím předvedl ve Variante Ascari otočku o 360 ° Sainz s McLarenem, bez potíží ale pokračoval. Měl štěstí, že nic netrefil a že skončil ve správném směru. "Dostal jsem smyk na obrubníku," sdělil týmu rádiem.
Sotva dorazila Alfa Romeo do boxů a rozsvítila se na semaforu zelená, boural Pérez ve Variante Ascari, odneslo to zadní křídlo, přitom se ani nedostal na obrubník, jako Sainz ve stejném místě. Opět zavlály červené vlajky. "Všichni končí mimo trať, protože ty pneumatiky jsou moc tvrdé. Je to šílené," stěžuje si Verstappen.
Provoz byl obnoven až v polovině z vyhrazeného času pro první trénink. Déšť ustal a za lepších podmínek se měnilo i pořadí - před Verstappena (1:35,397) se na chvíli dostali oba Renaulty, ale Max znovu zaútočil - 1:33,800.
Před další nehodou jsme se ale radovali jen 5 min, než se o další přerušení ve Variante del Rettifilo postaral Gasly s Toro Rosso. Traťoví komisaři jej ale roztlačili a Pierre se znovu rozjel, díky tomu jsme ztratili jen 3 min.
It's a third red flag as Pierre Gasly is beached after losing his rear end and rolling backwardsBut he is already back running on track#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/LxFoEFxlUH
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Poté se rozjela také obě Ferrari - Leclerc byl na chvíli první (1:33,608), než jej překonali Sainz (1:33,399) s Kvjatem (1:32,724), všichni na intermediálkách. Mercedesy ale po hodině měly na kontě stále jen jediné instalační kolo, vyčkávaly.
Štafetový kolík na prvním místě si předávali Norris (1:32,610), Albon (1:32,536), Sainz (1:32,056) a Leclerc (1:32,007). Piloti až do konce přidávali, velmi dobrý čas dosáhl Albon (1:31,250), pak se prosadily oba Stříbrné šípy - Hamilton (1:30,749) s Bottasem (1:30,596).
Na posledních 10 min piloti přesedlali na hladké pneumatiky, aby si konečně vyzkoušeli trochu reprezentativnější jízdy. K posunu vpřed toho využil Kvjat s Toro Rosso (1:29,960), Sainz (1:29,446) a Norris (1:28,450) s McLarenem a konečně i Leclerc (1:27,905), jenž si tak zajistil první příčku.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.